Jan Robert Johannessen

Autorisasjon (2002)

Jan Robert Johannessen er en av 128 fastleger i Stavanger

Siste vurderinger av Jan Robert Johannessen

Arrogant og frakoblet

Har vært hos legen to ganger og begge gangene var han arrogant, hadde lite kunnskap om helt elementære problemstillinger. Servicenivå på nullpunktet. Jeg byttet fastlege umiddelbart etter disse besøkene.

Ikke spesielt fornøyd

Var ikke mange ganger hos Johannessen før jeg byttet fastlege igjen. Opplevde han som nokså arrogant.

Arrogant

Jeg har kommet til min lege for å ta opp forhold som jeg selv har satt meg inn i nøye i forkant, og har hver gang opplevd at Jan Robert Johannessen mer ser på dette som en byrde enn noe positivt. Selv om jeg leser fakta på nettet sier han seg sytematisk uenig og søker heller å forfølge andre, mindre faktiske retninger hvor det blir mer å lete i en høystakk enn å få sjekket ut hva pasient selv har lest seg til å være høyst aktuell retning å sjekke ut.

I tillegg finnes ingen form for aktiv oppfølging i fra legens side - det er jeg som må sjekke om svar har kommet og igjen må ta kotakt med lege for å avtale videre oppfølging. Når jeg da kommer tilbake så opplever jeg ikke at vi følger en rød tråd i hva vi har på gang uten at jeg selv styrer oss sådann. Opplever dette som svært useriøst og stikk i strid med hva jeg ser vanlige profesjonelle ellers i samfunnet har som praksis. Mao. føler jeg ikke at min lege behandler meg som pasient hvor kunden er i fokus.

Endelig har jeg forsøkt gjentatte ganger å få avtalt tid til å ta opp flere enn ett forhold ved mitt legebesøk, mens hver gang har legen kun hatt tid til ett forhold og jeg har dermed måttet besøke lege på ny for hvert av forholdene. I en travel hverdag som profesjonell oppleves dette svært lite effektivt for meg som kunde, mens det for legekontoret sikkert er greit og kanskej ekstra inntektsbringende siden det antas at flere besøk for meg som kunde koster mer enn et samlebesøk.

Av de fastleger jeg har hatt så anser jeg Jan Robert Johannessen som den minst tilfredsstillende.

Kjempeflink lege!

Veldig fornøyd med min nye fastlege, han tar seg tid til å lytte og finne ut hva problemet er, sitter IKKE å stirrer inn i pc'en og er omsorgsfull og faglig dyktig!