Jan Robert Johannessen

Tlf: 51 90 61 90 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Jan Robert Johannessen er en av 109 fastleger i Stavanger

Siste vurderinger av Jan Robert Johannessen

Lytter ikke til pasient

Dette er legen jeg har følt meg minst ivaretatt av.

Man føler seg mistenkeliggjort og må nesten krangle seg til nødvendige videre undersøkelser, noe jeg aldri har opplevd hos andre leger.

Hardhendt og lite fintfølende under rutinemessig gynekologisk undersøkelse.

De andre legene på legesenteret kan anbefales på det varmeste.

Svært fornøyd

Jeg har blitt tatt på alvor, jeg er blitt lyttet til og jeg føler min helse blir svært godt ivaretatt av Dr Johannessen. Jeg er blitt møtt med respekt og likeverdighet og vil absolutt anbefale han som lege.
Har opplevd det som lett å få avtale med han. Ikke for lange forsinkelser, noe forsinkelser må en regne med på et legekontor. Nettordningen de har på kontoret for timebestillinger virker utmerket.

Alt i alt en god lege hvor en kan stole på de vurderinger som blir tatt.

Flink og lyttende

Flink lege som lytter og responderer på det jeg sier. Har alltid tatt det jeg sier alvorlig og vært flink til å følge meg opp. Har ingen problemer med å anbefale han.

Den værste lege jeg har hatt

nedverdigende og ufølsom. Aldri følt meg så liten og nedbrutt som etter et legebesøk . Fått skikkelig skrekk for å gå til leger etter å ha vært hans pasient i noen år.

Har gruet meg til å gå til legen

Jeg føler meg veldig liten hver gang jeg er hos han. Han latterliggjør mine kommentarer om hva jeg føler, symptomer, osv. Han har faktisk kjeftet på meg og spurt meg "hvor gammel jeg er". Jeg kan skrive en lang liste med alle de dumme kommentarer jeg har fått fra han men det er ikke poenget. Jeg har hatt han i mange år og angrer på at jeg ikke har byttet før. Nå har jeg endelig funnet meg en annen fastlege. Det var på tide.

Ikke den legen jeg oppsøker med det første !

En lege som ikke tar seg tid til deg, han lytter ikke....
Forstår ikke selve problematikken du kommer med.
Har hatt denne legen, da ikke min lege har vært å fått time hos.
En lege jeg ikke vil annbefale.....
Kommer til han som og føler du er i veien...til bry.
Da får en ikke mye tillit til legen, det har alt å si om en engasjerer seg, for står deg og er en god lytter !

Dårligste legen jeg har hatt

Opplevde ham som arrogant og frekk. Tok meg ikke på alvor, selv om det var en annen lege som hadde gitt meg beskjed om å bestille legetime for symptomer h*n mente trengte å sjekkes ut. Ville absolutt få meg til å prøve på hormonprevensjon som jeg ikke tåler, uten at mitt besøk hos legen hadde noe med dette å gjøre. Det blir med dette besøket.

Veldig flink lege

Veldig flink lege. Ble tatt på alvor og han forstår problemene. Ryddig og ordentlig.

Ikke spesielt bra

Fikk tildelt denne legen da kollegaer på jobb skrøt av Hinnatrekanten Legesenter. Har vært der 3-4 ganger, men orker ikke mer.Føler det som om du ikke bli lyttet til.Aldri noe forklaring på hva legen trodde feilet deg.Virket som 95% av tiden gikk med til å registrere og det bare ble enveis kommunikasjon. Forstår at som lege er det vanskelig å stille diagnose på utvetydige problemer, men jeg følte aldri jeg ble helt tatt på "alvor"

Ikke tatt på alvor

Har vert hos Jan Robert 2-3 ganger før jeg gav opp. Har gav utrykk for å være negativ under hele timen, og altfor opptatt av klokka. Da vi en gang diskuterte fordøyelsesproblematikk (som kan være pinlig og diskutere) spurte han om jeg trengte psykolog da jeg ville fortelle han "hvordan jeg hadde det" m.a.o symptomer. Sikkert en kunskapsrik lege, men ingen menneskekjenner.

Veldig fornøyd med legen

Jeg har vært veldig fornøyd med legen min som jeg har hatt siste 10 år. Jeg er blitt lyttet på og tatt på alvor og hvis det har vært noe som måtte prøves ut og vurderes har det ikke vært noe problem.
Dessverre har jeg bestemt å bytte fastlege til en som er nærmere hjem både for meg og datteren vår. Jeg håper at jeg blir like fornøyd med nye legen.
Heldigvis har jeg ikke vært mye syke i de siste årene men, når jeg har trengt tid så har jeg fått tid, til og med på samme dagen, hvis det har vært behov for det.
Resepsjonen er også hyggelige damer som hjelper til. Jeg også liker at de har mulighet å bestille time på internett, gjør ting mye enklere, spesielt hvis det er vanlige kontroll time. Ved hast behov ringer jeg inn og har ikke opplevd å måtte vente lenge å få time.

Veldig fornøyd

Er så fornøyd. Blir tatt på alvor, han er god på å lytte og har gode svar og løsninger. Kunne ikke fått bedre lege. Er glad jeg byttet hit før babyen min ble født. Siden barn automatisk får samme lege som mor.

Arrogant og irritert

Jeg hadde flyttet og fikk denne mannen til fastlege. Tidligere legekontor oversendte pasientjournalen min og da ville denne legen at jeg skulle ha en time med han for å gjennomgå journalen. Det endte opp med at jeg faktisk satt å så på mens han skev inn litt av journalen. Har en historie med depresjon og bruker medisin pga dette. Jeg trodde vi skulle prate litt om min sykehistorie, men det var mer stress for han å få en dispensasjon til å skrive ut medisin til meg. Alt var bare av praktisk art og han virket lettere irritert over å få meg som pasient. Jeg har forstått det sånn at leger har egen kontortid til slike praktiske ting,som å føre inn journal. Denne legen er jo smart som på en måte får dobbelt betalt for oppgaven. Ha pasienten inne mens man bare skriver inn journal og i tillegg få betalt av både pasient og stat. Rett og slett ubehagelig å sitte inne på det kontoret og føle en så negativ energi. To besøk hos han var mer enn nok!

Negativ og lite tilgjengelig

Mitt første (og eneste) besøk hos Johannessen var hovedsaklig pga magetrøbbel. Jeg sa selv at jeg var redd det var glutenallergi. Da sa Johannessen at 90 % av alle mageproblemer endte opp med diagnosen "urolig mage" - uten mulighet for å bli bra. Og han sa INGNTING om at dersom blodprøven for å undersøke glutenallergi er negativ - så er det vanlig. 20 % av alle slike prøver gir faktisk ingen utslag - selv ved alvorlig cølaki. Altså ingen videre oppfølging.

Videre fikk jeg resept på en minipille hvor jeg i etterkant leser at er en pille som legemiddelhåndboken advarer mot. (Pga forhøyet fare for blodpropp sammenlignet med andre piller).

Resultatene av blodprøvene kunne ikke opplyses på telefon - og det ble fakturerert 250 kroner for å sende blodprøveresultatene hjem.

Aldri mer Johannessen for meg.

En Lege som til å stole på og som tar deg på alvor!

Har bare positive omtaler om denne lege. Min far begynte å gå til ham. Det er en lege som tar ham på alvor, lytter og for en gangs skyld henviser videre til undersøkelser.
Det setter vi pris på!

Lang ventetid

Jan Robert er flink og høflig, men det virker av og til som om helsevesenets regler av og til kommer foran pasientens ve og vel.

Med tanke på prevensjon så ba jeg om å få målt kolestrolet mitt, men jeg fikk til svar at i Norge så måler man slikt først når man er syk. For mitt vedkommende så er det da litt for sent. Har endt opp med å gå til privat lege for flere behov.

Har de siste årene normalt måtte vente 30 minutt eller mer, av og til opp til 45 minutt, etter avtalt tidspunkt. Det kan også være flere ukers ventetid for å få komme, men av og til så er han ledig på 3-4 dager. Jeg tror han har litt for mange pasienter. Inne på kontoret hans så føler jeg han har det travelt.

Det er ingenting feil med han, men jeg tror det hadde vært positivt for pasientene hans om han hadde litt færre pasienter på listen.

Flink og støttende lege

En svært hyggelig og flink lege som tar seg tid til å lytte. Jeg er veldig fornøyd både meg legen og kontoret generelt. Trivelig personale og lett å få time, aldri ventet mer enn 2-3 dager på time. Anbefales.

Flink lege og god service

Jeg har hatt denne legen i 8 år nå. Han lytter, tar seg tid og service er upåklagelig. Alltid raskt time, ofte på dagen. Flink med unger ! Føler meg alltid godt ivaretatt.

Kontoret har god service med sms bestilling av time og hygglig personale. Flink til å ta blodprøver av ungene.

Arrogant og frakoblet

Har vært hos legen to ganger og begge gangene var han arrogant, hadde lite kunnskap om helt elementære problemstillinger. Servicenivå på nullpunktet. Jeg byttet fastlege umiddelbart etter disse besøkene.

Ikke spesielt fornøyd

Var ikke mange ganger hos Johannessen før jeg byttet fastlege igjen. Opplevde han som nokså arrogant.