Per Ivar Johannessen

Tlf: 51 84 21 21 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Per Ivar Johannessen er en av 110 fastleger i Stavanger

Siste vurderinger av Per Ivar Johannessen

Byens beste lege

Jeg har hatt Per Ivar Johannessen helt siden han startet på Stokka legesenter og det er en god del år siden. Han er ikke bare en god lytter, men han har også tid – det kan være derfor, at der er noe lange venter tider på vente rommet – men, det gjør overhodet ikke noe!
Han er veldig hyggelig, ærlig og likefrem – en lege som kan sitt fag, det er der slett ikke i tvil om og tøver han med diagnose for man henvisning til spesialist.
Selv om jeg er flyttet fra Stavanger kommune, så bytter jeg aldri lege.

Kundeservicen er også blitt mye bedre, etter lekesektæren med smilet feil vei, nu er byttet ut med en veldig hyggelig dame.

Alltid løsningsorientert

Per Ivar Johannessen er alltid tilstede under timene, både for meg og for mine barn. Utrolig flink til å lytte, vurdere og behandle/ rettlede.

Positiv opplevelse.

Min fastlege hadde ferie da det oppstod en akutt situasjon og jeg ble videresendt til Stokka Legesenter og Per Ivar Johannessen. Ble møtt på en behagelig og positiv måte. Grundig, tok den tiden som var nødvendig, forklarte, og var utrolig forståelsesfull. En god følelse, følte meg godt ivaretatt.

God lege

Får raskt time. Han yter veldig god service og er faglig dyktig. Men jeg valgte dessverre å bytte fastlege pga sekretærene som trenger et smilekurs.

Flink lege

Per Ivar fra Stokka Legesenter gir svar på det man trenger, ingen tid blir utnyttet, prøvesvar kommer fort tilbake og super service

Anbefales på det sterkeste!

Jeg har hatt Johannessen til lege i mange år og opplever han som tryggheten selv! Han er av den gamle sorten (ikke noe nytt og fancy utstyr...), han behandler eller sykemelder ikke på måfå, men ved behov, noe jeg synes er helt topp! Han tar seg god tid til pasientene, er alltid hyggelig og imøtekommende. Han "driver ikke butikk" men yter god service og er oppriktig interessert i pasientene. Han er flink til å lytte, forklare og berolige! Jeg har stor respekt for mannen. Nå har jeg flyttet fra Stavanger og skiftet derfor lege. Det angrer jeg fælt på, for nå ser jeg hvor dårlige flere andre leger er og vil tilbake, men nå har han ikke ledig plass...

En lege du kan stole på

Jeg er en ung kvinne på 25 som byttet til Johannessen for 5-6 år siden. Det var herlig å endelig møte en lege som bryr seg og tar seg tid til å lytte. Han stiller spørsmål og lar meg få den tiden jeg trenger til å forklare. Aldri tidspress. Er det noe som haster og jeg ringer på kort varsel blir jeg ofte spurt om det er ok med turnuslege. Det gjør ikke meg noe siden jeg kun har hatt positive opplevelser med alle ansatte. Ber jeg om Johannessen er det ikke umulig å få time på kort varsel, alt avhengig av saken. Jeg er ikke ofte på legebesøk men han husker meg fordeom og vi har en herlig tone. Han er lett å snakke med, er veldig folkelig, smiler og ler, og er generelt sett en fin fyr! Opplever han som veldig dyktig. Til andre kvinner som leser dette kan jeg opplyse om at svangerskapskontrollene jeg hadde hos han var noe jeg gledet meg til hver gang. Det var rett og slett kjempe koselig! Kommer aldri til å bytte lege.

Greatly valued as a doctor.

Over the many years his diagnoses have proved to be correct, even on those occasions when I have doubted his opinion at the time. He is easy to talk to about all health matters. His advice is down to Earth. He has a good sense of humour and works well with both children and handicapped individuals.

Doesn't listen much

Had been going to this doctor with back problems which had not been resolved in a year. The doctor kept on saying it was stress. No diagnostics was made. Had to change the doctor to seek for better help.

Hyggelig lege

Per Ivar Johannesen er en hyggelig person, som iallfall gir deg følelsen av å bli lyttet til - om man er så heldig å få time hos ham. Jeg opplever at 3 av 4 ganger blir jeg overatt til turnuskandidaten og det er ikke godt nok for meg som har flere kroniske lidelser.
Han er vel av den gamle skolen og jeg opplevde ham som litt ovenfra og ned, hvilket var hovedårsaken til at jeg nå har byttet til en annen fastlege.

En jordnær, faglig dyktig og sympatisk fastlege!

Er enig i beskrivelse fra tidligere vurdering at han er en sympatisk, lyttende og faglig dyktig lege. Han forklarer medisinske uttrykk på en god og forståelig måte og en blir møtt med respekt og tatt på alvor. Opplever alltid å være tilstrekkelig opplyst og selvsikker i hans råd og anbefaling når jeg forlater legekontoret. Gode medmenneskelige egenskaper. Opplever han som ydmyk og engasjert i faget sitt. Har heller aldri opplevd å ha dårlig tid, han gir pasienter den tid som trengs. Jeg synes det er viktig å oppleve at en har en god relasjon til fastlegen så derfor har jeg og familien valgt å beholde han selv om vi har flyttet til en annen kommune. Nøler ikke med å anbefale han til andre!

Anbefalt lege

Sympatisk, lyttende og faglig dyktig lege. Man får følelsen av å bli tatt på alvor, og han henviser deg videre hvis det er behov. Tror nok det stemmer (som en annen har nevnt) at han ikke "deler ut" sykemelding - eller resepten for den saks skyld - uten at det er behov. Men han ser også om du har behov uten at du selv ber om det, og foreslår det han mener trengs. Selv om han er nokså fullbooket får man time hvis det er noe som haster.

For høy terskel for behandling

Jeg har nettopp byttet vekk Per Ivar pga at jeg er uenig med måten han behandler meg på - filosofien hans er en skal leve med de vanlige plagene. Nylig fikk jeg en diagonose som ifølge Per Ivar ikke skal behandles i denne sykdomsfasen, og heller ri av bølgen med noe sykemelding. Da jeg sjekket selv på internet ble jeg usikker og gikk til en annen lege for second opinion, legen ga meg en helt vanlig behandling som jeg reponderte veldig godt og har blitt plagene på kort tid. Denne episode gjorde at jeg ble i tvil om han vil gi meg tilstrekkelig behandling neste gang jeg trenger det.

Forresten er det altfor vanskelig å å frem med resepsjon for å bestille time, veldig kort åpeningstid, og often ingen svar selv i åpeningstiden.

verdens beste lege!!

Han er utrolig snill og forståelsesfull og tar deg på alvor! Har hørt mange skrekkhistorier om leger som ikke tar seg tid til pasientene sine og ikke bryr seg. Det er ikke det du møter når du kommer til Per Ivar! Rett og slett verdens beste lege!

Per Ivar

Flink nok lege, men noe gammeldags. Har gammelt syn på vegetarisk/ vegansk kosthold. Og ernæring generellt.

Grei og oppegående allmenlege . Anbefales .

Tar pasienten på alvor og har god tid til deg . Veldig god til å lytte og er behagelig i sin adferd . Utviser trygghet til både gamle og unge . Han er en god lege for alle aldersgrupper , men tro ikke at du får sykemelding for småting .
Streng , men rettferdig kan en vel si .