Per Ivar Johannessen

Autorisasjon (1987)

Stokka legesenter Telefonnummer51 84 21 2151 84 21 ...
Øvre Stokkavei 46 4023 Stavanger
Per Ivar Johannessen er en av 133 fastleger i Stavanger

Siste vurderinger av Per Ivar Johannessen

Doesn't listen much

Had been going to this doctor with back problems which had not been resolved in a year. The doctor kept on saying it was stress. No diagnostics was made. Had to change the doctor to seek for better help.

Hyggelig lege

Per Ivar Johannesen er en hyggelig person, som iallfall gir deg følelsen av å bli lyttet til - om man er så heldig å få time hos ham. Jeg opplever at 3 av 4 ganger blir jeg overatt til turnuskandidaten og det er ikke godt nok for meg som har flere kroniske lidelser.
Han er vel av den gamle skolen og jeg opplevde ham som litt ovenfra og ned, hvilket var hovedårsaken til at jeg nå har byttet til en annen fastlege.

En jordnær, faglig dyktig og sympatisk fastlege!

Er enig i beskrivelse fra tidligere vurdering at han er en sympatisk, lyttende og faglig dyktig lege. Han forklarer medisinske uttrykk på en god og forståelig måte og en blir møtt med respekt og tatt på alvor. Opplever alltid å være tilstrekkelig opplyst og selvsikker i hans råd og anbefaling når jeg forlater legekontoret. Gode medmenneskelige egenskaper. Opplever han som ydmyk og engasjert i faget sitt. Har heller aldri opplevd å ha dårlig tid, han gir pasienter den tid som trengs. Jeg synes det er viktig å oppleve at en har en god relasjon til fastlegen så derfor har jeg og familien valgt å beholde han selv om vi har flyttet til en annen kommune. Nøler ikke med å anbefale han til andre!

Anbefalt lege

Sympatisk, lyttende og faglig dyktig lege. Man får følelsen av å bli tatt på alvor, og han henviser deg videre hvis det er behov. Tror nok det stemmer (som en annen har nevnt) at han ikke "deler ut" sykemelding - eller resepten for den saks skyld - uten at det er behov. Men han ser også om du har behov uten at du selv ber om det, og foreslår det han mener trengs. Selv om han er nokså fullbooket får man time hvis det er noe som haster.

For høy terskel for behandling

Jeg har nettopp byttet vekk Per Ivar pga at jeg er uenig med måten han behandler meg på - filosofien hans er en skal leve med de vanlige plagene. Nylig fikk jeg en diagonose som ifølge Per Ivar ikke skal behandles i denne sykdomsfasen, og heller ri av bølgen med noe sykemelding. Da jeg sjekket selv på internet ble jeg usikker og gikk til en annen lege for second opinion, legen ga meg en helt vanlig behandling som jeg reponderte veldig godt og har blitt plagene på kort tid. Denne episode gjorde at jeg ble i tvil om han vil gi meg tilstrekkelig behandling neste gang jeg trenger det.

Forresten er det altfor vanskelig å å frem med resepsjon for å bestille time, veldig kort åpeningstid, og often ingen svar selv i åpeningstiden.