Stein Roar Kringeland

Autorisert1992
  • Allmennmedisin
  • Arbeidsmedisin
Ledige plasser 6 av 1000
Vil du bytte til denne fastlegen?

Bylegane

Haraldsgt 140-3.etg-inng Kaigt, PB 506 5501 Haugesund
Stein Roar Kringeland er en av 32 fastleger i Haugesund

Siste vurderinger av Stein Roar Kringeland

Dyktig

Kringeland er ufattelig dårlig til å følge klokken, så en blir gjerne sittende og vente i minst en time, gjerne to før man endelig får komme inn. Når det er sagt så får en også all den tiden en trenger, han lytter og forstår. Dyktigste legen jeg har hatt og jeg har hatt problemer med både fysiske og psykiske plager.

Lang venting på venterommet

Flere ganger har eg måtte gå før eg har kommet inn til lege, da har eg ventet over en time. Skal du gå der så må du virkelig ha hele dagen fri, uten andre avtaler.

Lang ventetid og dårlig kommunikasjon

- Under konsultasjonen virket det som at denne legen unngikk øyenkontakt, da han enten leste på dataskjermen eller så en annen vei. Han var opptatt med andre saker samtidig som jeg var inne til konsultasjon.

+ Legen henviste meg videre til spesialistbehandling når det trengtes, og følte derfor at jeg ble tatt på alvor.

- Ventetiden på dette kontoret har vært når jeg har vært der, 1-2 timer, før du får komme inn til legen. Når jeg først kom inn virket det som at han hadde med å komme seg videre til neste pasient.

- Kontoret til legen er veldig rotete med dokumenter og medisiner over alt og brukte "papirduker" på golvet.

Frarådes

Vår familie rakk knapt å konsultere denne fastlegen, før vi oppdaget at dette var et meget dårlig valg.

Vi opplevde ingen forståelse eller hjelp fra denne legen. Han hadde ingen øyekontakt under konsultasjonene, men så bare ned i sine papirer. Han var svært distre og glemsk, noe som skapte forvirring og uforutsigbarhet. Han spurte gjentatte ganger om de samme spørsmålene, som vi akkurat hadde svart på.

Vi opplevde at Kringeland ikke forsto konsekvensene av hvordan han opptrådte. Vi ble ikke lyttet til eller tatt på alvor i situasjoner som krevde dette, i motsetning til at små tilfeller - som f.eks. en flis i foten - blir gjort veldig mye ut av.

Vi måtte vente i unormalt lang tid på attester, legeerklæringer og andre ting.

Vi har ingen tillitt til denne legen og håper med denne tilbakemeldingen, at andre pasienter ikke blir utsatt for samme behandling.

Flink lege med lang ventetid på venterommet

Jeg er svært fornøyd med pasientbehandlingen hos Kringeland. Han er varm, empatisk og lyttende. Han tar seg god tid til pasienten og tar en alvorlig. Det er imidlertid alltid lang ventetid på venterommet, inntil 2 timer er ikke uvanlig.