Stein Roar Kringeland

Tlf: 52 70 16 80 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Stein Roar Kringeland er en av 32 fastleger i Haugesund

Siste vurderinger av Stein Roar Kringeland

Elendig Lege!!!!!

Første gang jeg hadde time hos Kringeland,satt jeg å ventet i hele 3 timer før jeg kom inn.Ble ikke tatt på alvor i det hele tatt.Han satt i en time å snakket om uvesentlige ting ang helsen min.Absolutt ikke en lege å anbefale,styr unna!!!!!

Stein Roar Kringeland

Den beste legen jeg har hatt i min tid, profosjonell i sitt yrke og er det noe han er usikker på så er han snar til og henvise deg til leger som har mer ærfaring i den oppståtte sitivasjon,
Jeg kan anbefale ham på det sterkeste.
Angåenge ventetid er det minus men har forelagt ham ett tv på venterommet så pasientene kan få se seg en film i ventetiden, så går tiden fortere.
En trygghets lege er alfa og omega.

Følte meg ikke tatt på alvor

Tar seg god tid til pasientene.
Fikk ikke nødvendig behandling så det var 200 kroner rett i vasken..

2 timers ventetid

Fra avtalt klokkeslett for legetime hos Kringeland satt jeg i venterommet i 2 timer(!) Fikk ingen beskjed om at det var forsinkelser - jeg fikk i det hele tatt ingen informasjon. Til slutt dro jeg rimelig forbannet fra legekontoret uten å ha fått konsultasjon med legen. Jeg har aldri opplevd maken til respektløs og useriøs kunde/pasientbehandling. Byttet umiddelbart fastlege.

Veldig fornøyd

Ta med deg en bok eller noe, for her blir det venting :)
Så lenge du er forberedt på at ting tar tid, så er det ikke så verst.

Det er uansett det som skjer under konsultasjonen som er viktig, og der er han veldig god.

Tar seg god tid til hver pasient, lytter til hva du har å si, spør om han lurer på noe, svarer om du spør, leter opp informasjon for å forsikre seg om at diagnosen stemmer og følger opp ved behov.

Forbedringspotensialet ligger for det meste i det å kunne organisere tiden sin bedre og å få et bedre system på oppgavene som skal gjøres.
For eksempel så har han en tendens til å glemme å sende E-resept, om han ikke får gjort det i løpet av konsultasjonen.

Dyktig

Kringeland er ufattelig dårlig til å følge klokken, så en blir gjerne sittende og vente i minst en time, gjerne to før man endelig får komme inn. Når det er sagt så får en også all den tiden en trenger, han lytter og forstår. Dyktigste legen jeg har hatt og jeg har hatt problemer med både fysiske og psykiske plager.

Lang venting på venterommet

Flere ganger har eg måtte gå før eg har kommet inn til lege, da har eg ventet over en time. Skal du gå der så må du virkelig ha hele dagen fri, uten andre avtaler.

Lang ventetid og dårlig kommunikasjon

- Under konsultasjonen virket det som at denne legen unngikk øyenkontakt, da han enten leste på dataskjermen eller så en annen vei. Han var opptatt med andre saker samtidig som jeg var inne til konsultasjon.

+ Legen henviste meg videre til spesialistbehandling når det trengtes, og følte derfor at jeg ble tatt på alvor.

- Ventetiden på dette kontoret har vært når jeg har vært der, 1-2 timer, før du får komme inn til legen. Når jeg først kom inn virket det som at han hadde med å komme seg videre til neste pasient.

- Kontoret til legen er veldig rotete med dokumenter og medisiner over alt og brukte "papirduker" på golvet.

Frarådes

Vår familie rakk knapt å konsultere denne fastlegen, før vi oppdaget at dette var et meget dårlig valg.

Vi opplevde ingen forståelse eller hjelp fra denne legen. Han hadde ingen øyekontakt under konsultasjonene, men så bare ned i sine papirer. Han var svært distre og glemsk, noe som skapte forvirring og uforutsigbarhet. Han spurte gjentatte ganger om de samme spørsmålene, som vi akkurat hadde svart på.

Vi opplevde at Kringeland ikke forsto konsekvensene av hvordan han opptrådte. Vi ble ikke lyttet til eller tatt på alvor i situasjoner som krevde dette, i motsetning til at små tilfeller - som f.eks. en flis i foten - blir gjort veldig mye ut av.

Vi måtte vente i unormalt lang tid på attester, legeerklæringer og andre ting.

Vi har ingen tillitt til denne legen og håper med denne tilbakemeldingen, at andre pasienter ikke blir utsatt for samme behandling.

Flink lege med lang ventetid på venterommet

Jeg er svært fornøyd med pasientbehandlingen hos Kringeland. Han er varm, empatisk og lyttende. Han tar seg god tid til pasienten og tar en alvorlig. Det er imidlertid alltid lang ventetid på venterommet, inntil 2 timer er ikke uvanlig.

Ventetid osv.

+ Flink til å sende oss til spesialister om nødvendig.
- Selve legebesøkrt:Alt for lang ventetid.Setter av for lite tid til selve pasienten, f.eks. 20 min., samtidig som han gjør flere ting på en gang:
--Bruker lengre tid ved PC-en enn på pasientbehandlingen.
--Får tlf. fra instit. og andre mens vi sitter der.
--Når han har legestudent, kan han forsvinne ut av kontoret uten å si et ord i opptil 1t. Dette har skjedd 2 ganger.
--Ofte for lang tid mellom pasientbyttene.
--Eks.: Kr. beg. 8.00. Hadde time kl. 9.30. Var ferdig kl. 12.30 (3t) da inklusiv fravær i ca 1 time mens jeg satt å ventet. Student?
Av ovennevnte årsaker får jeg dårlig samvittighet overfor de andre som venter. De vet jo ikke hvorfor det tar så lang tid. For meg er dette psykisk tøft!

Fantastisk lege!!

Jeg lå på sykehus en tid etter en opperasjon, Kringeland ringte uoppfordret noen av kveldene bare for og høre hvordan det gikk med meg og om det var noe han kunne gjøre for meg. En slik lege er det langt i mellom. En empatisk og lyttende lege som faktisk ser deg mer i øynene en på tastaturet. Kan ikke få roset han nok

Den desidert beste legen jeg har hatt!!

God kontakt og veldig vennlig! Den beste legen jeg har møtt.

Ein veldig god lege

var innom denne legen på legevakt med sønnen min som hadde astma og han hadde kjempe godt lag med unger og tok seg tid. Og underøkte sønnen min nøye. Han hadde også god erfaring. Dette er ein lege eg gjerne skulle hatt som fastlege hadde han ikkje hatt full legeliste. Dette er ein lege eg fekk raskt tillit til og som ein kunne koma igjen til dersom sønnen min ikkje vart bedre i løpet av vakta hans på legevakten. Vil anbefale dere som har han som fastlege å holda på han, han er ein veldig god lege.

Veldig hjelpsom og flink lege, en av de beste jeg har hatt.

Hadde denne legen da han hadde praksis i Oslo. Både jeg og min mann hadde han som lege og vi synes begge han er en av de beste legene vi har hatt. Kjempeinteressert i faget sitt, snakker til deg på en måte som gjør at du føler deg verdifull som pasient, sender raskt henvisning til spesialist. Hadde gjerne brukt han som fastlege dersom han hadde hatt praksis i Oslo

Dyktig

Grundig, oppfølgende og medmennekelig. Det hender man må vente lenge - på venteværelset, men han tar seg god når det er din tur.

Dette er en utmerket lege.

Denne legen er jeg meget fornøyd med. Alltid hjelpsom og elskverdig, og meget dyktig.