Øyvind Alvsaker

Autorisasjon (2019)

1 person

Helset Legesenter A/S Telefonnummer67 80 22 0067 80 22 ...
Skollerudveien 11 1353 Bærums Verk
Øyvind Alvsaker er en av 128 fastleger i Bærum

Siste vurderinger av Øyvind Alvsaker

Rask og kunnskapsrik

en absolutt maskin, Han er effektiv uten at man føler seg oversett. Han tar alle plager seriøst, både psykiske og fysiske.
Som kvinne opplever jeg at han tar kvinnehelse seriøst. Ved fysiske undersøkelser er han respektfull til ens personlige rom, spør alltid om samtykke/ gir beskjed før fysisk kontakt. Noe som jeg setter sterkt pris på. En flott lege som man kan føle seg ivaretatt hos

Flink og imøtekommende

Har hatt Øyvind som min fastlege i litt over ett år. I min erfaring er Øyvind kunnskapsrik men samtidig ydmyk og empatisk. Han oppfattes som kunnskapsrik og flink til å kommunisere med meg som pasient.

Trygg og kunskaperik

Har Øyvind Alsaker som min fastege ,etter min lege gikk til pensjon , har slitter med revmatoid artritt i mange år , uten noe diagnostikk , fikk jeg han som lege, og alt gikk raskere en det jeg trøde , fikk diagnostikk, veldig førnoyd med han , komunikasjon er 100% og kunskaperik .

Ikke fornøyd

Jeg opplever fastlegen som lite imøtekommende.
Det virker lettvint å gi fra seg ansvaret ved å bestandig henvise til spesialister , uten først
å bruke eget verktøy.
Jeg synes ikke legen er flink til å høre etter.
Det virker som han allerede har bestemt seg, og da blir det ofte standard behandlinger.
Etter over ett år med denne fastlegen
har jeg dessverre ikke noe mere tillit til han.

Hei
Leit å høre at du opplever meg som lite imøtekommende. Jeg tolker din tekst til at mine avgjørelser ikke har stått helt til dine forventninger, og jeg beklager dette.
Vil derfor benytte muligheten til informere litt om hvordan vi fastleger arbeider for kanskje å oppklare litt, samt redusere risiko for forventningskrasj også i fremtiden.
Pasienter oppsøker fastlegen med et vidt spekter av problemstillinger med ulik hastegrad og kompleksitet. Vår rolle som fastlege er å bruke våre kommunikative ferdigheter og medisinske kompetanse til å finne beste løsning i samråd med pasienten. Vi kaller dette pasientflyt på fagspråket. I de fleste tilfeller klarer vi sammen å løse problemet i allmennpraksis, men noen ganger er enkelte problemstillinger så komplekse og sammensatte at vi vurderer det hensiktsmessig med hjelp fra en spesialist. Da henviser vi pasienten til videre undersøkelser og eventuell behandling hos en lege som har spisskompetanse innenfor et fagfelt i tillegg til å være generell lege. Etter at spesialisten har gjort en samlet vurdering kan det bli aktuelt at man konkluderer med at pasienten bør følges videre av spesialisten, fastlegen, eller en kombinasjon av de to. Målet er hele tiden å finne beste løsning, men noen ganger må vi bare akseptere at vi ikke alltid enig.
Du er velkommen til å kontakte meg for en samtale for å drøfte din sak på nytt, hvis du ønsker.
Vh. Øyvind Alvsaker

Besvart av Øyvind Alvsaker

Trygg, lyttende og kunskapsrik.

Min kone og jeg er veldig godt fornoyd med fastlege Alvsaker. Han er lyttende og vi foler oss godt ivaretatt. Han tar kontakt og avsetter time til oss etter kontroll hos spesialister for videre behandling. Vi setter stor pris pa hans gode og blide mottakelse.