Ola Vassbø

Bygnes kommunale legesenter, Frakkagjerd Legesenter Mann, 39 år

Autorisert2011
TilleggskompetanseSjømannslege
Ledige plasser 0 av 900
Vil du bytte til denne fastlegen?

Bygnes kommunale legesenter

Vestheimvegen 1 4250 Kopervik
Ola Vassbø er en av 26 fastleger i Karmøy

Frakkagjerd Legesenter

Frakkagjerdvegen 90 5563 Førresfjorden
Ola Vassbø er en av 9 fastleger i Tysvær

Siste vurderinger av Ola Vassbø

Morsom, ærlig og ydmyk

Jeg har hatt Ola som fastlege siden han startet på Bygnes i 2011.
Han er også fastlegen til flere av mine barn, så jeg har møtt han svært mange ganger i løpet av disse årene. Han kan mye, er morsom og uhøytidelig og han innrømmer det dersom han ikke vet nok om en problemstilling. Han er empatisk og lyttende. Det er lett å få tillit til han.

En fastlege som jeg mistet troen på

Til tross for mye venting, var det alltid hyggelig her.
Lite rom konkluderende diskusjon.
Til slutt var det umulig for å ha noen tillit til elgen. Det ble for mye rart som ble sagt (rart sagt på en hyggelig måte) og for mye feil, noe opplagt (for meg) der og da og vesentlig mye i etterkant (eks man sjekket ut det som "med garanti" ble presentert som fakta og det viste å være fullstendig feil.
Når det i tillegg kom til at man fikk en følelse av at jovialitet og ro var viktigere enn realiteten, ble det starten på det som ikke kan være mellom pasient og lege. Alt for mye av det som skulle være hyggelig og som skulle berolige meg (spesielt med omtanke på en kompleks sykdom hos min datter på 2 år) bare ble til uro og irritasjon, fant jeg det riktig å bytte fastlege.

Karakterer under er basert på ett total bilde, da og i etter tid.

Eksisterer han?

Jeg har hatt Ola Vassbø som min fastlege i et år, og jeg har aldri! møtt han. Ikke en gang - har ingen ide hvem han er.

Så mitt inntrykk og tilgjengelighet til han er knyttet til Bygnes legesenter som er elendig. Er du i jobb og trenger sykemelding på dagen? Glem å ringe, de tar aldri telefonen, og samtalen legges i stedet. Du møter opp og du får en hastetime kun om valget står mellom de eller legevakten. Bestiller du en time, så får du time om to uker.

Hvis ikke du er pensjonist eller venner med de som jobber der - unngå plassen så godt som mulig.

Dyktig, flink og sympatisk :)

Han har humor og liker og tøyse, men han er virkelig en flink lege som ønsker pas. det beste og at man får hjelp.
Er veldig fornøyd med denne legen, og man kan gjerne gråte og krangle med han, tåler alt, han er absolutt det beste byttet jeg har gjort

Den beste legen jeg har hatt.

Han er direkte og "pakker" ikke inn.
Han er grundig stresser ikke for å bli ferdig selv om han er forsinket.
Han er etter min mening meget flink.