Ola Vassbø

Frakkagjerdvegen 90 5563 Førresfjorden
Ola Vassbø er en av 9 fastleger i Tysvær

Siste vurderinger av Ola Vassbø

Det beste førsteinntrykket

Veldig lenge siden jeg har vært hos en lege der jeg følte han hadde tid til meg, selv om det var fullt på venterommet. Han virket interessert, og spurte mange spørsmål. Som sagt i overskriften, bra førsteinntrykk og så langt fornøyd med fastlege byttet.

Morsom, ærlig og ydmyk

Jeg har hatt Ola som fastlege siden han startet på Bygnes i 2011.
Han er også fastlegen til flere av mine barn, så jeg har møtt han svært mange ganger i løpet av disse årene. Han kan mye, er morsom og uhøytidelig og han innrømmer det dersom han ikke vet nok om en problemstilling. Han er empatisk og lyttende. Det er lett å få tillit til han.

En fastlege som jeg mistet troen på

Til tross for mye venting, var det alltid hyggelig her.
Lite rom konkluderende diskusjon.
Til slutt var det umulig for å ha noen tillit til elgen. Det ble for mye rart som ble sagt (rart sagt på en hyggelig måte) og for mye feil, noe opplagt (for meg) der og da og vesentlig mye i etterkant (eks man sjekket ut det som "med garanti" ble presentert som fakta og det viste å være fullstendig feil.
Når det i tillegg kom til at man fikk en følelse av at jovialitet og ro var viktigere enn realiteten, ble det starten på det som ikke kan være mellom pasient og lege. Alt for mye av det som skulle være hyggelig og som skulle berolige meg (spesielt med omtanke på en kompleks sykdom hos min datter på 2 år) bare ble til uro og irritasjon, fant jeg det riktig å bytte fastlege.

Karakterer under er basert på ett total bilde, da og i etter tid.

Eksisterer han?

Jeg har hatt Ola Vassbø som min fastlege i et år, og jeg har aldri! møtt han. Ikke en gang - har ingen ide hvem han er.

Så mitt inntrykk og tilgjengelighet til han er knyttet til Bygnes legesenter som er elendig. Er du i jobb og trenger sykemelding på dagen? Glem å ringe, de tar aldri telefonen, og samtalen legges i stedet. Du møter opp og du får en hastetime kun om valget står mellom de eller legevakten. Bestiller du en time, så får du time om to uker.

Hvis ikke du er pensjonist eller venner med de som jobber der - unngå plassen så godt som mulig.

Dyktig, flink og sympatisk :)

Han har humor og liker og tøyse, men han er virkelig en flink lege som ønsker pas. det beste og at man får hjelp.
Er veldig fornøyd med denne legen, og man kan gjerne gråte og krangle med han, tåler alt, han er absolutt det beste byttet jeg har gjort

Den beste legen jeg har hatt.

Han er direkte og "pakker" ikke inn.
Han er grundig stresser ikke for å bli ferdig selv om han er forsinket.
Han er etter min mening meget flink.

Imponerende god lege!

God lege med et humoristisk preg. Har lett for å åpne seg opp for en slik lege som virkelig prøver å høre etter hva du har å si.

Ikke bra!

Denne legen sitter ofte med ryggen til og taster på dataen mens du prøver å få kontakt med han. når han ikke kjenner til en sykdom velger han likevel å si at du ikke har den sykdommen iplassen for å sende deg til noen som harpeiling. han starter ikke timen med å sjekke blodtrykk og høre på hjertet og diverse som mange andre leger gjør. han spør ikke vennlig hva han kan hjelpe med og hva en ønsker. han er ikke villig til å prøve å finne utav ting men velger heller å si at alle plagene ens er psykiske. han er hyggelig og smilende så lenge en kommer med enkle plager som han kan noe om, ellers oppfører han seg IKKE som en skikkelig lege.

lege med forståelse ,og av stor kompetanse innen legevitenskap

jeg hadde en tidl fastlege på Avaldnes legekontor ,men legen sluttet desverre ,og dermed ble jeg henvist til ny faslege ,lykken viste seg å bli Dr.Vassbø ,har aldrig sett på maken til oppfølging ,og forståelse av min situasjon ,Dr. Vassbø tok raskt grep iht til diagnose ,prøver osv ,er nå kommet tilbake i arbeid etter lang sykemeldingsperiode ,og ikke minst at han prioriterte pasienten istendenfor honorarer ,og resepter.
vi trenger flere leger av hans kaliber.
Konklusjon:
Meget dyktig lege.

Fantastisk og blid lege

Tok i mot meg med et åpent sinn og er ikke en typisk lege som "sitter på sin høye hest". Han tar hensyn til det pasienten sier, og lar autonomien veie tungt.
Veldig fornøyd med samtalen med ham og liker at han ikke er arrogant, men snarer veldig hyggelig, blid og morsom.
Veldig annerledes, men bra lege som ikke har en lege-pasient barriere som gjør at man kan føle seg ille til mote.

Anbefaler ham på det sterkeste!

Den kjekkeste legen!

jeg har altid lidd av ekstem legeskrekk, helt til jeg skiftet til ham!
jeg har aldri møtt en snillere lege, som tar deg seriøst og hører på hva du sier.
jeg har bare postive ord å si!

Snill, seriøs og lytter og prøver å gjøre det beste ut av ting

Du har hjulpet meg på en måte som gjør at jeg gleder meg hver gong jeg har legetime, hadde bare andre leger vore som deg, tusen takk for den hjelpen jeg har fått, hilsen

Den beste legen jeg har hatt.

Den beste legen jeg har hatt burde ha bytta til han for lenge siden
Seriøs empatisk og morsom

Er bare til å anbefales
Har endelig funne en lege som tar meg seriøst