Øyvind Ziesler

Legekontorene Centrum
Mann, 61 år

Spesialisering

Allmennmedisin

Godkjenning

Autorisasjon (1985)

Ledige plasser

150 av 2500

Advarsler

Sjekk eventuelle reaksjoner fra Helsetilsynet

Vurderings­varsel

Bli varslet når nye vurderinger blir publisert

Praksis

Legekontorene Centrum Telefonnummer51 41 28 5051 41 28 ...
Jon Torbergssonsvei 9 4070 Randaberg
Vis kart
Øyvind Ziesler er en av 11 fastleger i Randaberg

Brukernes vurderinger

Samlet vurdering
(20)
20 vurderinger
Tilgjengelighet
(19)
19 vurderinger
Tillit og kommunikasjon
(20)
20 vurderinger
Service
(18)
18 vurderinger

Siste vurderinger av Øyvind Ziesler

Øyvind Ziesler er grei..

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

...men syns kontorpersonellet kan være "stressende"! De er hastige og til dels avvisende i telefonen når man fortvilet prøver å få en time. Man har gjernet et noe akutt problem, men må fint greie å vente både en og 2 uker! Sjeldent at man får såkalt akutt time, og når man får det må man beregne en del timer på venterommet.....noe som kan være veldig ubehagelig pga det akutte problemet.
Skal man ha akutt time må man ringe kl 8.30, greit det, men hjelper lite når man ikkje kommer gjennom tlf på 2-3 t og da er det ikkje flere akutt timer igjen....

Kan også være nr 11 i tlf køen i et par timer uten i det hele tatt å få snakket med noen, enten så bør de ha flere linjer eller mer personell-ELLER så bør legene kutte ned på antall pasienter, syns noe bør gjøres da vanlig ventetid er IALLEFALL 1 t minst og når man først kommer inn til legen må man skyndte seg for at ventetiden ikkje skal skli enda mer ut.

God lege men alt for lang vente tid

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Jeg kan egentlig bare støtte opp under der andre har sagt her
Han er en kjempe god lege og han var min lege fra jeg ble født og helt opp til nå.
Han kan faget sitt, er flink og hører etter.
Men noen ganger føler jeg at de 2 timene jeg har sittet på vente rommet ikke er vert de 5 min jeg får vært inne der. Han kan ofte være mer hard hendt enn nødvendig og gir ikke beskjed når han skal gjøre noe som kanskje skal gjøre vondt. Jeg er alltid derfor litt redd for hva han kommer til å gjøre. Noen ganger når jeg endelig er komt inn på kontoret hans så snakker han i telefonen eller noe annet som jeg utifra hva jeg hører ikke oppfatter som noe viktig.

For meg bikket begere over da jeg var høygravid og måtte sitte 2 timer over timen jeg hadde fått for å få komme inn til overtidssjekk. Jeg var sulten og måtte på do men tørde ikke å gå i tilfelle jeg ble ropt opp.

Ekstremt faglig dyktig, sympatisk og lyttende

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Dr. Ziesler er en aldeles utmerket lege og en fantastisk person (subjektivt sett).

Jeg vil påstå at han er en menneskekjenner og en lege som virkelig lytter til deg som pasient. Men Ziesler vil også, når det er nødvendig, si akkurat hvor skapet skal stå. Slik sett er han ingen "ja-lege" og godt er det. Han er således kanskje den "perfekte" fastlegen, en god blanding av sympati, faglighet, ærlighet og myndighet. Det kan også nevnes at Ziesler er tidligere kirurg, slik at han har bred erfaring og kan "systemet".

Dessverre lider Ziesler under måten primærhelsetjenesten for tiden er strukturert, kanskje ham mer enn andre. For når man er sympatisk og virkelig tar den tiden hver pasient faktisk har behov for, kanskje også lytter litt ekstra til de som strengt tatt ikke har ett medisinsk behov, blir det venting. Mye venting.

Legekontoret han arbeider på, er konstant fullt. Det er til tider nærmest umulig å komme gjennom på telefon. En rask bestilling på legetime kan ofte ta opp mot 30 min før man kommer gjennom. Ofte er timelistene så fulle at man må vente fra 1 til 2 uker før man får oppsatt time. Når man så møter opp til fastsatt tid, kan en gjerne bli sittende å vente i godt over en time på det verste.

Dette er mine observasjoner etter å ha hatt Ziesler som fastlege i noen år. Dette må på ingen måte ses på kritikk på ham som person eller lege, mer en kombinasjon av alt sammen. Men personlig tror jeg nok at en økning i antall pasienter for legesenteret over lang tid, ikke har blitt følgt opp med økt bemanning på andre områder. Det er relativt tydelig at mye av kontakten kunne vært lettere for meg som pasient og legene med klarere rutinger.

en god lege

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

øyvind er en god lege og en god lytter.
han er sympatisk, kunnskapsrik og en god menneskekjenner. jeg har bruk han i nesten 13 år og har bare gode erfaringer.

Ein krepa Kar!

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Har nå hatt samme lege i 21 år og er meeeget fornøyd med han! Han tar tak i ting, god lytter og en som er veldig GOD å snakke med. Han gjør iallefall det han kan for at ting skal skje! Føler meg veldig trygg på han ;)