Henriette Marie Nordahl

Fastlege
Kvinne, 34 år

Godkjenning

Autorisasjon (2016)

Ledige plasser

66 av 1000

Advarsler

Sjekk eventuelle reaksjoner fra Helsetilsynet

Vurderings­varsel

Bli varslet når nye vurderinger blir publisert

Praksis

Sandens Medisinske Senter Telefonnummer38 00 66 9038 00 66 ...
Dronningens gate 15 4610 Kristiansand S
Vis kart
Henriette Marie Nordahl er en av 122 fastleger i Kristiansand

Brukernes vurderinger

Om vurderingene
Samlet vurdering
(8)
8 vurderinger
Tilgjengelighet
(6)
6 vurderinger
Tillit og kommunikasjon
(7)
7 vurderinger
Service
(4)
4 vurderinger

Siste vurderinger av Henriette Marie Nordahl

Overlegen og frekk

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Fremstår som kvass, har ikke forberedt seg på hva timen skal handle om og generelt overlegen. I tillegg at det virker som det er en «byrde» å komme dit og at hun har dårlig tid.

Dyktig, effektiv og empatisk.

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Mitt inntrykk av Henriette er totalt motsatt av det enkelte andre skriver her. Hun er effektiv og bruker tiden godt, viser empati, handlekraft og er en god lytter med respekt for mennesket. Opplever henne som kunnskapsrik og ærlig. Føler meg godt ivaretatt og anbefaler henne varmt til andre.

Opplevelse av å være til bry

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Jeg ble tildelt denne fastlegen etter at min lege gjennom mange år gikk av med pensjon. Første møte var ok, men deretter har det dessverre gått nedover. Hovedproblemet er en litt slurvete stil med mangelfull informasjon på f.eks. blodprøver, oppgir at hun har gjennomført manuell undersøkelse når dette ikke er gjort, veldig sene svar på prøver etc. Stilen er slentrende og til tider litt nedlatende. Etter bare få minutter får man gjerne en opplevelse av at man er til bry, spesielt hvis man stiller spørsmål. Jeg tror ikke at det skal være sånn hos en fastlege.

Upersonlig, inkompetent, hastverk, nedlatende

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Henriette tar seg absolutt ikke tid til å se deg for den du er, men vil heller bruke minst mulig tid før hun kaster deg ut igjen. Hun stiller verken spørsmål eller er flink til å lytte, men oppfører seg heller som at hun umiddelbart vet hva problemet er selv uten å gjøre noen tester eller la deg snakke ferdig. Gjentatte ganger har hun henvist videre til youtube-videoer og andre apper i stedet for å undersøke selv og sette i gang behandling. Det fremstår som inkompetanse. Hennes forklaringer oppleves også nedlatende og upersonlige, og hjelper ikke pasienten til å forstå sitt eget sykdomsbilde.
For øvrig har det flere ganger tatt over en time å nå legesenteret på telefon, det tar over en måned før det er ledig time og man må oftest vente minst 30 minutter etter timen sin før man blir ropt opp på venterommet.

Dårligste legen

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Leger skal vell forsøke å hjelpe. Her opplever jeg særdeles lite hjelpsomhet og veldig lite i møte kommende.

Vis flere...