Aud Marie Hoel

Tlf: 55 25 30 30 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Aud Marie Hoel er en av 238 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Aud Marie Hoel

Kan svinge på humøret

Aud er en ok lege, men av og til har jeg følte meg dårlig behandlet av henne. Er noe med måten hun svarer på. Spurte en gang om henvendelse til en psykriater, "det kan du bare glemme" sa hun.. jeg fikk komme til han likevel, så hun kunne spart seg den kommentaren.
Når det gjelder de I resepsjonen tror jeg dem har byttet ut hun hyggelige erfarne med en ganske uhyggelig dame. Hun er direkte frekk I tonen og burde nok kurses I hvordan man snakker med andre mennesker. Jeg står for hvert ord jeg skriver. Jeg er glad jeg skiftet fastlege.

Herlig , flink .

Kommer alltid inn nesten presis . Blir møtt med et smil og merker hun bryr seg om meg . Tok tid , men har gått der i mange år . Følte i begynnelsen at hun var litt kald , men dette er mange år siden , nå føler jeg hun virkelig bryr seg om hvordan jeg har det . Bor på Turøy . Burde byttet lege til Sotra . Men det vil jeg ikke . Er fornøyd m henne og bruker heller en time på kjøring , så takk for at du er du Aud Marie Hole

Hun er fantastisk

Flink med oppfølging, fikk alltid raskt time om det var noe.
Hadde henne i mange år ,tok seg virkelig tid og hørte på deg om det var noe :)

kommer aldri til å anbefale denne legen

En lege du aldri vet hvordan er når du kommer. Har hun en god dag, går det greit. men en dårlig dag, er du ikke velkommen.
Er en lege som ikke tar deg på alvor. Føler meg dum når jeg kommer med meg eller mine barn.
Mitt eldste barn nekter å gå der mer.
Har nå byttet til verdens beste lege, som virkelig bryr seg om sine pasienter :)

Tar deg på alvor!

Jeg har hatt Aud som min fastlege i 10 år og er strålende fornøyd. Hun har virkelig tatt meg på alvor, uansett hva jeg har kommet til henne med. Det er med tungt hjerte jeg nå bytter lege pga flytting. Hun tar seg alltid god tid, er en god lytter og er ærlig med sitt kompetansenivå da hun videresender deg til nødvendig behandling om nødvendig.

Hun har stor respekt for psykiske problemer og henviser til behandling raskt.

Var meget urolig da jeg hadde min første underlivsundersøkelse, men Aud er en veldig profesjonell og flink lege.

Absolutt til å anbefale.

Veldig faglig flink og imøtekommende lege

Jeg er veldig fornøyd med denne legen. Hun tok seg tid til å lytte på mine problemer og svarte tålmodig på alle mine spørsmål. Følte meg godt ivaretatt hos henne. Hun tar jobben sin på alvor og kan faget sitt veldig godt. Fikk veldig god behandling hos henne.

Finnes bedre leger, men av og til hyggelig

Jeg vet ikke helt hva jeg kan si om Hoel. Noen ganger er hun veldig hyggelig, andre ganger ikke. Jeg har gått hos henne i kanskje fire år, men velger nå å bytte. Har ikke kommet innom med vanskeligere ting enn resept på p-piller, allergitabletter, henvisning til hudlege og attest for sykdom.

Til tider føler jeg meg litt "forbisett", på den måten at det ikke virker som om hun vil ta problemet mitt seriøst. Da jeg ønsket å få en henvisning til spesialist måtte jeg tvinge de ordene ut av henne selv; da hun så på det som var problemet sa hun bare at hun ikke visste hva det var. Jeg er i alle fall ikke fornøyd, og bytter på. Men, var enkelt å få sykdomsattest av henne da jeg var syk. Humørsvingninger passer godt på Hoel.

Legekontoret ellers; de i skranken kan gjerne bli litt hyggeligere, føler at jeg av og til er en pest og plage (gjør ikke noe annet enn å si at jeg er kommet, og skal betale...). Ellers er det helt OK å komme gjennom på telefonen; ikke fantastisk raskt, men bare helt greit.

Ikke helt fornøyd

Jeg har hatt henne som fastlege i noen år nå og hun var alltid grei og hjelpsom når jeg bare skulle inn å fornye P-pille resepten min. Med en gang jeg hadde problemer ut over dette fikk pipen en annen lyd. Virker ikke interessert i å hjelpe overhode og jeg stiller meg også tvilende til kompetansen hennes på enkelte områder. . Enten så kan hun ikke jobben sin eller så er hun bare ikke interessert i å hjelpe.

Veldig synd for hun virker egentlig som en trivelig dame, men etter sist time byttet jeg lege umiddelbart og uten å gå i detalj syns jeg det sier sitt.

Usympatisk lege

Brukte henne som fastlege i flere år. Siden jeg sjelden er hos legen, var jeg godt fornøyd. Så ble jeg gravid. Kontrollene var en mare! Hun kunne ikke svare på elementære ting. Hun skjelte meg ut for å mase da jeg tok en telefon til legekontoret da jeg var på overtid. Da jeg kom til etterkontroll etter fødselen, spurte hun meg hvorfor jeg kom. Denne kontrollen er alltid seks uker etter fødsel i Norge, og etter min fødsel var den også tvingende nødvendig. Nei, etter ni måneder der jeg faktisk var avhengig av kontroller hos lege, tok jeg til vettet og byttet fastlege - takk og lov!

En forferdelig usympatisk lege

I forbindelse med at min far plutselig og uventet gikk bort hadde jeg behov for en sykemelding pga. en voldsom sorgreaksjon.
Ble bryskt avvist med at sykemelding var fullstendig utelukket og ble ikke på noen som helst ivaretatt eller forsøkt hjulpet på noen måte.

Det er utrolig at leger av dette arrogante og usymptaiske kaliber i det hele tatt klarer å ha en fastlegepraksis med pasienter.

Styr unna og bytt lege før du plutselig før behov for å bestille time hos Aud Marie Hoel.

En fastlege jeg anbefaler og føler meg godt ivaretatt hos

Lyttende og reflekterende lege. Gir gode råd. Sjekker kanskje opp i oppslagsbøker for å bekrefte det hun mistenker,og tar på alvor evt. bekymringer jeg som pas. har, ved å sende henvisning til spesialisthelsetjenesten. Som hun sa: Du skal ikke måtte gå rundt å bekymre deg unødig. Så du henvises til rtg.
Under konsultasjoner, føler jeg at hun tar seg tid,er smilende og imøtekommende. Selv de ganger da jeg ser det er fullt på venterommet,og hun ligger litt etter tidsskjema.
Eneste jeg synes er litt leit,er åpningstidene:Hadde vert fint om det en ettermiddag i uken var lenger åpningstid, slik at en slapp ta fri fra jobb. Ellers så skulle jeg ønsket at det var en bedre rutine når det gjelder ventetid på blodprøvesvar. Men er vel ikke lett å få gjort noe med.

Min fastlege

Alltid blid og behjelpelig ;)
Spør meg alt om det er noe som plager meg og anbefaler meg alltid forskjellige løsninger og evnt ulike medikamenter jeg kan prøve. God lytter og avslutter alltid oppholdet med å spørre om det er noe mer hun kan hjelpe meg med. ;)

Unngå denne legen

Ville ikke skrive ut medisin som jeg hadde fått fra vikarlegen, som hadde hjelpt meg. Hun mente den ikke ville hjelpe meg, tross at jeg hadde med utskrift av dokumentasjon av studier gjort på Rikshospitalet.

Ventet og ventet på innkalling til barnelegespesialist for to-åringen. Innkallingen kom aldri. Det viste seg at henvisningen lå glemt i hyllen hos fastlegen.

Ville aldri anbefalt denne legen til noen !

Da jeg ble gravid som 20 åring gikk jeg til legen. Hun avsluttet så fint med og spørre om jeg skulle beholde barnet . Før jeg i det hele tatt fikk svart informerte hun meg om at hvis jeg ikke skulle beholde barnet og ta abort måtte jeg betale for timen ! Hun skrev aldri noe på dataen om meg etter hver gang jeg hadde vært der . Og ofte når hun hadde innkalt meg til svangerskapskontroll , stilte hun seg spørrende til hvorfor jeg i det hele tatt var der . Da måtte jeg fint forklare at jeg var fremdeles gravid . Jeg byttet lege før barnet mitt ble født slik at dette barnet skulle slippe og ha en slik lege .

Anbefales virkelig ikke.

Jeg sløste åpenbart med tiden hennes og fikk aldri særlig respons / liten forståelse for noe av det medisinske jeg spurte om.

En gang hadde jeg endelig etter mange år "mannet meg opp" til å ymte fram til en lege at jeg kunnne hatt godt av å gå til psykolog. Da fikk jeg høre:
-"Det er en ting jeg ikke skjønner... hvorfor gråter du!?!"
Jeg satt helt stum fordi jeg nettopp hadde snakket om noe forferdelig jeg ikke hadde våget å fortelle til noen på 20 år. Noe snakk om psykolog ble det heller ikke.

3-4 år senere kom jeg til å få et ganske brått og hardt tilfelle av sykdomsangst. Hadde byttet fastlege, men lykken min skulle ha det til at det var hun som var på legevakten den kvelden.
Livredd sitter jeg på kontoret og får høre at:
"Vet du, det høres hel søkt ut!", og sendte meg hjem uten noen gode ord eller råd for hva jeg kunne gjøre.

Jeg opplever henne som usympatisk. Vanskelig å ta opp problemer med henne, da hun alltid kommenterer at hun har liten tid. Har ingen god kommunikasjon med denne legen.

Ingen fokus på pasient!

Må si eg er sjokkert at en fastlege kan være så "avvisende" til en pasient med lang sykehistorikk som ønsker å bli frisk.
Uten å skrive en for lang historie, så får en følelsen at det nesten bare er om å gjøre å få deg snarest mulig ut av kontoret og få pengene dine.
Tar seg ikke tid og heller ikke til telefonsamtale...står heller bak ryggen på resepsjonisten å kommenterer med en negativ tone....helt uverdig!!

Noen kommenterte det med at hun så mer på klokken enn pasienten, noe jeg også opplevde...skammelig, og anbefaler ikke denne legen til noen - STYR UNNA!!

Lege som får deg til å føle deg liten

Min samboer byttet til Hoel pga at hun var kvinne og at hun hadde mange ledige plasser. Etter én konsultasjon så byttet hun til en annen fastlege, og det med god grunn. Samboeren var plaget med svangerskapsproblemer og gikk til Hoel for å få råd for videre behandling. Det eneste hun fikk var beskjed om stresse ned i butikkjobben. Samboeren min kom ut og følte seg presset ut av legekontoret, hvor Hoel hadde konstant sett på klokken samt sagt rett ut at hun måtte bli fort ferdig. Hva slags pasientbehandling er dette?! Håper hun skjerper seg mot de gjenværende pasientene sine.

Usympatisk, dårlig tid og lite engasjert

Jeg har byttet fastlege, etter å bli direkte fornærmet av denne legen. Jeg har hatt henne en stund da jeg sjeldent har hatt behov for å gå til lege. Da jeg først hadde behov for dette ble jeg møtt med en dømmende, totalt uengasjert holding. Dette var ganske alvorlige ting, som var tungt for meg å ta opp. Krevd mye av meg for i det hele tatt ta dette opp. Vel, jeg kommer nok ikke til å ta dette opp flere ganger.

Veldig usynpatisk lege

En veldig usympatisk lege som ikke tar pasientene sine på allvår, hadde denne legen på et tidspunkt i livet jeg var veldig sårbar og deprimert etter en trafikkulykke. Hun hadde en veldig arogant holdnig til det hele. Hadde min mor med på en kosultasjon og hun var helt sjokkert over holdnigen til dr hoel. Anbefaler ingen denne legen, men helsesekritæren hennes var veldig hyggelig :)