Lene Kristin Kroken

Autorisasjon (2004)

Nesttun Allmennpraksis Telefonnummer55 11 70 5055 11 70 ...
Østre Nesttunvei 20 5221 Nesttun
Lene Kristin Kroken er en av 253 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Lene Kristin Kroken

Vurdering i sin helhet

Min erfaring med selve legen er god. Min erfaring med åpningstider på telefon, og kunnskapen til sekretærene er derimot dårlig.

Nylig hendelse: jeg ringte inn en mandag da jeg ikke kunne få på meg verken bukse eller sokker. Ryggen satt bomfast og smertene kom gradvis. På telefon fikk jeg beskjed om at jeg måtte ta en paracet og en ibux(tre ganger om dagen) og ringe tilbake dagen etter for å få time. Det var INGEN spørsmål om hva som hadde skjedd, hva jeg hadde av smertestillende eller "hvem jeg er". Dagen etter tok jeg kontakt, og fikk beskjed om at det var fullt denne dagen og at jeg må ringe presist 08:30 for å få komme inn neste dag. Jeg fortalte hvor vondt jeg hadde og at dosen de dagen før ga meg ikke hjalp. De kunne ikke gjøre noe.. Dette var for meg en helt forferdelig opplevelse og jeg endte med å måtte dra til legevakten.
-I november bestilte jeg meg time til celleprøve, samt å ta ut p-stav. Jeg fikk beskjed om at jeg måtte ha dobbelttime. Når jeg kom til legen, var ikke dette informasjon hun hadde fått av sekretærene. Min legetime var på 20.min og jeg måtte velge en av de og booke en ny time når de var ledige. Endte med å dra til Volvat for å bli ferdig.

Jeg bytter nå fastlege da jeg opplever det meget problematisk å komme igjennom på telefon(lang ventetid når telefonen er åpen), samt ingenting som blir som det skal når man tar kontakt.

Dette går dessverre utover en lege jeg synes er flink, men jeg kommer ikke så langt at jeg får timen jeg trenger, når alt stopper i første ledd.

Frekk

Beskyldninger om promiskuitet og tilsnakk om dårlig seksuell helse da jeg ville sjekke meg for kjønnssykdommer.

Fornærmende

Jeg fikk time hos Lene Kroken da min fastlege var sykemeldt i en periode. Da jeg ba om ny resept av en medisin jeg har brukt sammenhengende i over fem år nektet hun gi meg denne. Hun kalte meg avhengig og at jeg brukte medisinen for rusens skyld. Jeg ble svært lei meg av å bli beskyldt for noe så alvorlig.
Da min fastlege kom tilbake fortalte jeg om hendelsen, og han sa at det ikke er mulig å få noen rus av medisinen jeg etterspurte. Episoden gikk veldig inn på meg, og gjorde at jeg ikke ønsker å være pasient hos henne igjen.

Flink, effektiv, hyggelig

Det tok litt tid før jeg ble kjent med og trygg på Lene Kroken, men nå er hun så desidert den beste fastlegen jeg har hatt. Tar problemene mine på alvor, henviser videre hvis nødvendig og følger opp.
En dyktig lege. Anbefales!

Veldig fornøyd!

I motsetning til mange andre som har skrivet her, er jeg veldig fornøyd med å ha henne som fastlege! Blir alltid tatt på alvor, og er veldig flink til å berolige meg.
Var fra tidlig av bekymret om dette var legen for meg etter å ha lest anmeldelsene her, men hun har motbevist det raskt!