Lene Kristin Kroken

Østre Nesttunvei 20 5221 Nesttun
Lene Kristin Kroken er en av 238 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Lene Kristin Kroken

Anbefales ikke!

Anbefales virkelig ikke! Føler at jeg ikke blir trodd på og jeg blir sett på som en hypokonder. Har ingen medfølelse og føler ikke at hun lytter. Jeg føler at jeg forstyrrer henne når jeg er på legetime eller ber om legetime og i likhet med hva andre har skrevet her føler jeg at jeg har "brydd henne med noe som tilsynelatende ikke er et problem" når legetimen er ferdig.

Har utviklet stor angst for å gå til legen på grunn av dette og ser meg nå nødt til å bytte fastlege umiddelbart.

Er ofte veldig lang tid å vente på venterommet. Man må som oftest vente mellom 20-40 minutter etter sin tildelte time i et venterom med trang luft og mange andre mennesker. Jeg har ikke en eneste gang kommet til til avtalt tid.

God lege

Lene er en flink fastlege. Hun har alltid gitt meg den hjelpen jeg trenger. Har ikke noe å klage på.

Mangler empati

Opplever at denne fastlegen har en ovenfra og ned holdning uten like. Total mangel på empati og evne til å lytte og stille spørsmål. Svært skuffet over hennes tilsynelatende totale mangel på interesse for å forstå helheten. Føler meg verken sett eller hørt. Bytter fastlege.

Uangasjert og avfeiende

Lytter ikke til pasienten og avfeier alle bekrymringer man måtte ha. Sender ikke videre til spesielist.
Etter alle konsultasjonene jeg har vært på har jeg gått hjem igjen med en følelse av å være dum som kunne stille de spørsmålene jeg stilte.
Bytter nå lege.

Lite empati og medfølelse

Denne legen viser lite medfølelse og empati i sin behandling av meg. Viser lite interesse for det som eventuelt feiler meg, er veldig kort og kan til sine tider virke avvisende og arrogant. Er lite interessert i meg som pasient, mye bruk av data og lite informasjon.
Men tror nok at hun kan være dyktig i sitt fag hvis hun samarbeider og lytter til sin pasient. Hun må se hele pasienten, lytte og observere og gi tid slik at tilliten er der hele tiden. Slik det er nå blir vurderingen å bytte fastlege.

Desverre ikke fornøyd i det hele

Pga flytting byttet jeg til denne legen. Det var ikke noe bra erfaring. Første møtet var greit, jeg så at hun så på meg og tenkte, dette starter bra. Men siden har hun aldri gjort det mer, ser heller på skjermen og trykker på knappene. Når jeg tok opp noe som var det faktiske problemet mitt, overså hun det fullstendig og snakket heller om et annet, som jeg hadde ordnet behandling til siden jeg hadde vært bort i det før. Og da har legen ikke tid til noe annet, for man får ikke ta opp to ting virker det som. Likevel prøvde jeg å ta det opp igjen i samme møtet, men denne legen så da faktisk på klokken sin som hun hadd på armen. Hun svarte ikke ordentlig. Jeg trengte legens rådgivning sårt og forsøkte med en ny time, som skulle kunne være en hastetime, men da måtte jeg vente en hel uke! Kontoret tok det ikke alvorlig. Mens jeg var tydelig overbelastet. Jeg endte opp å liksom få sykmelding i posten, som aldri kom, men jeg måtte betale for den. Dette var en veldig fortvilende erfaring og jeg endte opp med å gå til Volvat for første gang. Der ble jeg hørt. Det var ikke så mye som skulle til, men det trenges leger som tar folk på alvor. Nå forsøker jeg med en ny fastlege. Det jeg synes var merkelig var at jeg en gang hadde med barnet mitt, og legen hilste ikke en gang på ham. Kontoret tok ikke i mot barnet mitt, fordi det ikke ennå var blitt registret hos dem. Barnet hadde feber i lengre tid, og vi trengte hjelp. Dette har aldri oppstått hos min tidligere lege. Vi endte opp å gå til min manns lege, med barnet, og en annen gang til legevakten.

Veldig flink lege

Ho setter alltid av god tid. Lytter til problemer og gir god og grundig oppfølging. Ho framstår som faglig sterk!

Arrogant lege. Føler en ikke blir skikkelig undersøkt.

Har i over 20 år hatt en fantastisk flink lege som alltid har tatt meg alvorlig. Har aldri trengt å foreslå tiltak/behandling. Så overtok Kroken hennes pasienter og hun tar ikke mine problemer alvorlig. Føler jeg ikke har noen fastlege lengre. Har nå byttet lege og føler endelig at jeg blir ivaretatt.

Selvsikker lege!

Jeg gikk til legen for å få hjelp til et svært plagsomt problem siste tiden. Hun bortforklarte det med "vanlige overgangs alder problemer" etc. og var svært bestemt i sin endelige utallelse. Jeg gikk fortvilt hjem og var til tider nesten psykisk nedbrutt. Var sikker på at jeg hadde kreft. Bestemte meg så for å gå på Volvat - og ble møtt med - "dette må vi finne ut av". Etter å ha blitt hjulpet på Volvat og fått svar på mitt "problem" bestemte jeg meg for å bytte fastlege.

Misfornøyd.

Mitt første møte begynte bra, men etterhvert skjønte jeg at lege Kroken ikke var like opptatt av pasienten sin som forgjengeren var. Kjemien mellom oss har vært både og! Føler at jeg ikke blir tatt alvorlig, må forklare alt pånytt hver gang jeg har ny time for oppfølging/kontroll. Legen kan også være lite lyttende, trekker egne konklusjoner før alt er prøvd. Savner det medmenneskelige aspektet, bli trodd og ikke være så dømmende. Tilliten er brutt.
Jeg vurderer å skifte fastlege nå!

Blir ikke tatt på alvor

Føler meg ikke tatt på alvor av legen. Slet med acne og hudproblemer og fikk ofte beskjed om at jeg ikke burde bruke sminke, i steden for å få midler som kunne hjelpe meg mot det. Opplevde også å få kyssesyken og trodde på forhånd at det kunne være det, men da jeg forklarte dette til legen fikk jeg klar beskjed om at hun ikke trodde det var kyssesyken. Fikk tilslutt kranglet meg til en blodprøve som viste at jeg hadde rett og kyssesyken var det. Man forventer å få hjelp og bli tatt alvorlig når man kommer til sin fastlege med et problem. Har nå byttet lege.

Arrogant

Brukte legen tidligere, men byttet da jeg til slutt fikk nok av å føle meg useriøst behandlet. Det meste av plager ble avfeid med at 'det er vanlig når man er småbarnsforeldre'. Jeg måtte flere ganger presse på for å få blodprøver som viste seg å påvise sykdom/mangler, hun ville se det an.
Når jeg forlot kontoret følte jeg meg dum, som hadde brukt tid og brydd henne med noe som tilsynelatende ikke var et problem. Dette gjaldt også når jeg tok barna med dit. Er ikke ofte hos lege, men hun har bidratt til at jeg kvier meg for å bestille time.

Svært dårlig erfaring

Er enig med de fleste andre vurderingene her. Opplevde at legen ikke lyttet til hva jeg sa, og følte at hun ikke tok meg alvorlig. Har nå måttet gå rundt over lengre tid med plager som jeg forventer at en lege skal ta seriøst. Kommer til å bytte lege.

Faglig flink,lyttende og positiv

Jeg skriver vurderingen for mor,da hun dessverre ikke er i stand til dette selv. Hun ville at jeg skulle skrive vurdering og sier: først synes jeg hun virket som en arrogant jentunge,men nå føler jeg at jeg blir godt ivaretatt. Det er, som datter, også min mening. Hun bryr seg om mor,tar de tester og prøver hun skal og følger opp. Er hun i tvil tar hun kontakt med andre instanser og det er betryggende. Hun har også ringt meg privat før timer for å høre min mening om situasjonen og det setter jeg veldig pris på. Har og fått et nummer jeg kan ringe i helt spesielle tilfeller,dersom det skulle være nødvendig. Hva mer kan en vente? Vi er veldig godt fornøyd

Blir ikke tatt seriøst

Har ila. de siste 2 årene vært innom legen 2 ganger, og begge besøkene har vært bortkastet. Legen tok meg ikke seriøst og ville heller ikke gi meg henvisning videre. Jeg følte at hun ikke lyttet til hva jeg sa, og hennes svar antydet at mine spørsmål og bekymringer var tullete. Har nå byttet fastlege

Nedlatende

snakker nedlatende og virker ikke interessert i hva du har og si.
jeg går sjeldent til lege, så hadde håpet at man kan få litt forståelse og
respekt når man førs tar turen. jeg hadde en kjempeflink fast lege før som
var menneskelig, og du merket at hun brydde seg.
-håper hun kan slutte og komme med nedlatende svar.

Kommunikasjon

Legen har en tendens til å snakke nedlatende i samtale (antakelig for å luke ut hypokondere), men dette burde tones ned. Alle pasienter er forskjellig og burde bli behandlet med respekt. Jeg har gjentatte ganger følt meg mindreverdig i samtale med legen og har etter flere ubehagelige besøk nå byttet lege.

Ikke fornøyd

Lite interessert, setter seg ikke inn i journalen. Har opplevd at et av mine voksne barn, som spesifikt ber om en spesiell blodprøve, ikke blir tatt på alvor. Vi går nå på Volvat. Der har vi fått den hjelpen vi trenger. Det er dyrt, men helse er viktigere enn alt annet.

Dyktig

Flink og hyggelig lege!
Det eneste jeg har å utsette på kontoret er at venterommet er alltid overbefolket, og at selve resepsjonen er midt i venterommet slik at alle samtalene som pas har med sekretærene kan overhøres av hele venterommet!

Veldig fornøyd!

Veldig ok å snakke med, utrolig flink til å følge opp, lett å komme til, tar seg god tid, og har ikke høy terskel for å henvise.