1985

O.J. Brochs gt. 10 5006 Bergen
Tlf: 55 31 65 10 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Toril Lømsland er en av 238 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Toril Lømsland

null kontakt, null ledig time..

Har Lømsland som fast lege for hele familien, det er jo meningsløst.. siden fastlege ordningen startet har vi måtte bruke Aleris og Volvat som løsninger..
Er jo null svar å få, og hvis vi faktisk klarer å komme igjennom er det 2-3 uker ventetid... Er jo NÅ vi trenger det, ikke om 3 uker liksom.. For et barn som har slått seg eller vondt et sted..

Fantastisk lege og person

Vi som får ha Toril som fastlege er veldig heldig. Hun er en fantastisk dyktig lege som tar pasientene sine på største alvor. Ikke bare er hun faglig dyktig men utviser stor medmenneskelighet når det er ting som er vanskelig.

Hun tar seg veldig god tid til pasientene sine, det kan derfor bli en del ventetid, men det glemmer man når man kommer inn.

Jeg er veldig takknemlig for å ha en så god fastlege som Toril :)

OK

Umulig å få kontakt på telefon. Blir satt over til svarer som tyter til den stopper av seg selv.
Det er vel ikke mange som haf fax, hva med mail adr.

En utmerket lege

Jeg har hatt Toril som lege i en 10-års-periode, og har vært svært fornøyd med å ha henne som lege. Hun er veldig sympatisk, og det er tydelig at hun bryr seg om pasientene sine. Hun er dessuten meget grundig, og nøler ikke med å henvise til spesialist hvis det er behov for det. Jeg har også bare hatt gode erfaringer med de andre som jobber ved legekontoret. Man kan sende SMS for å bestille time, noe jeg syns har forbedret tilgjengeligheten til legen. For øvrig er det av og til litt lang ventetid på venterommet. Jeg har flyttet og blir derfor nødt til å finne en ny fastlege nå, men skulle ønske jeg kunne fortsatt å ha Toril som lege.

Slik er lykketreff for meg!

At jeg tilfeldigvis gikk til Toril Lømsland den gangen jeg som student i Bergen en gang på nittitallet ble syk var hell i uhell. Makan til flott lege og ikke minst menneske skal en lete lenge etter i legestanden. Sant nok er det lang ventetid, både på å få time og på selve venterommet, men det gjør ingen verdens ting, så lenge en er klar over det. Hun følger opp, husker, lytter, hjelper og veileder på en måte som gjør at en føler seg både sett og ivaretatt. Jeg har fått et bedre liv og økt livskvalitet gjennom hennes innsats som lege. Selv etter at jeg flyttet langt avgårde etter studiene, har jeg aldri et øyeblikk vurdert å få en ny fastlege.

En unik lege

Toril Lømsland er en svært flott lege. Jeg har fulgt etter henne i 25 år og har alltid blitt godt behandlet av henne. Hun tar meg på alvor. Jeg vil aldri bytte selv om avstanden er litt lang og ventetiden det samme. Når en først kommer inn til henne er ventetiden glemt!

Dr Toril Lømsland is 100% dedicated to her patients

I have had this fantastic, dedicated doctor since 1995. Dr Lømsland is very experienced and solution oriented doctor who takes her patients seriously and devotes her time and focuses for the need of her patients.

Den beste av leger...

... og med hennes hjelp håper jeg å ha mulighet for å beholde henne i mange år til...

En dyktig lege og et lyttende, empatisk menneske.

Har hatt Toril som fastlege siden 2006 og kan med hånden på hjertet si at Toril er en av de dyktigste legene jeg har møtt. Toril tar seg god tid til deg som pasient, lytter til det du har å si, lar deg ta opp flere problemstillinger på samme time og framstår som faglig oppdatert med stor kunnskap om spesialister og tilbud i Bergen. Hun er rask med prøvesvar og nøler ikke med å henvise til spesialist dersom de er nødvendig.
Tilgjengligheten har også blitt bedre etter at det nye SMS systemet kom.
Noe ventetid vil det alltid være hos Toril, men da medarbeiderne hennes er like hyggelige som henne selv vil du alltid få informasjon om hvor mange som er foran deg i køen og sånn ca. forventet ventetid. I bygget er det også en bra kafe og en takterasse hvor det går an og ta seg en sigarett hvis ventetiden blir for lang.

Som sagt en utmerket lege :)

En fenomenal lege!

Toril Lømsland er en utrolig dyktig lege. Hun er en av de få legene som virkelig bryr seg om sine pasienter. Som mange her har skrevet, er hun både faglig dyktig, medfølende, menneskelig og tillitvekkende.

Men de som ikke vil ha en lege som det går an å prate med, går selvfølgelig et annet sted...

Jeg håper jeg kan beholde Toril som fastlege i mange, mange år til.

Så hyggelig, så lyttende, så dyktig -> har hatt henne siden 1995 ;-)

Det kan være venting før en får komme inn (heldigvis oppdaterer sekretærene oss om hvor mange som er foran i køen, og heldigvis vet jeg om ventetiden og vet å nyte en kopp kaffe og deilige boller fra kafèn i 4 etg), men det er glemt når jeg kommer ut fra Lømsland. Smilende, hyggelig, lyttende, DYKTIG, en god historie på lager, kjenner tilbudet til så mangt i Bergen, oppdatert, jeg er trygg :-)
Sekretærene er også hyggelige og hjelpsomme.

Lekene til barna er en liten tragedie ;-( MEGET STORT FORBEDRINGSPOTENSIALET De skulle vært rene og hele, og lekekroken skulle vært helt inderst hvor de kan leke litt trygt (ikke pasienter å flytte seg for, ingen dører de må passe seg for).

Om det hadde vært mulig med litt kaffe/te/ vann i ventearealet tror jeg de ventende hadde strålt ;-)

Rast svar på telefonen ved sms - helt genial løsning ;-)
Time hos lege får en raskt synes jeg...... når det er nødvendig

Bergens beste lege!

En fantastisk lege - som møter deg ikke bare som lege men som medmenneske! Husker utrolig godt, på tross av alle de pasientene hun møter hver dag. Ta med en bok, det tar noen ganger litt tid på venteværelse. Men, da får du lest litt i boken du aldri får tid til ellers!

Faglig oppdatert og ivaretkaende

Torill Lømsland er faglig godt oppdatert og ivaretakende. Jeg må ofte vente litt når jeg er der, men siden jeg vet at det er fordi hun tar seg godt av noen andre, gjør jeg gjerne det. .

Den beste

Fantastisk fastlege, tross lang ventetid på venteværelset så er det virkelig verdt det:)
Omsorsfull,viser empati,flink faglig og bruker god tid til å lytte. Verdens beste fastlege!!!!

Klin umulig å komme frem/kontakte

fant denne sida når eg leita etter mail hennes. Fax oppgir hun.

Beste lege jeg har hatt!

Toril Lømsland kan bare beskrives med et ord :Fantastisk! Savner henne dypt, skulle aldri ha byttet fordi om jeg flyttet 60 mil bort.

Takk Toril!

Kjempeflink og omtenksom lege som tar seg tid til hver enkelt pasient. Jeg synes dette gjør det verdt å vente på timen.

Fantastisk lege med stor empati. Føler meg helt trygg som pasient. Rask til å sende til spesialist når det er nødvendig. Kommer til på dagen hvis det er nødvendig. Alltid tid til å lytte.

Null respekt for pasientenes tid

6 ukers ventetid på time, en til to timer (jeg tuller ikke!) for å komme inn til legen, masse snikk snakk om uvesentligheter når man kommer inn. Hun er hyggelig og empatisk, men det hjelper liksom ikke. Jeg byttet!

Meget bra fastlege

God til å lytte, viser genuint omsorg for pasientene. Tar den tiden som trengs. (Medaljens bakside: Ofte lang ventetid på komtoret.)

Skulle gjerne beholdt TL som fastlege, men upraktisk etter at jeg flyttet fra byen.