Legene i Berstadhuset

Valkendorfsgate 9 5012 Bergen

Siste vurderinger av behandlere ved Legene i Berstadhuset

Tapt seg

Lege: Toril Teoline Gjedrem Skrevet

Virket interessert, forståelsesfull, dyktig og grundig før. I det siste har hun kommet med stygge, sårende og nedlatende kommentarer.
Føler meg ikke hørt. Blir møtt med nærmest sinne (og utålmodighet) over at jeg kommer dit allerede før jeg får presentert grunnen for legetimen. Mulig lei og overarbeidet, men det blir spekulasjoner.
Uprofesjonelle utsagn iallfall! Veldig vonde opplevelser der de siste gangene.

Uprofesjonell

Lege: Toril Teoline Gjedrem Skrevet

Ble møtt av en lege som virket nedlatende og ikke var interessert i å høre på min problemstilling.

Hun skulle gjøre undersøkelser, som ble gjort på en måte som føltes svært ubehagelig.

Virket som det var om å gjøre å få meg ut døren snarest mulig, hadde i tillegg sittet lenge og ventet på timen.

Kan håpe det kun var en dårlig dag fra legen sin side.

Grundig og forståelsesfull

Lege: Toril Teoline Gjedrem Skrevet

Toril er en fantastisk lege som alltid tar meg på alvor. Hun tar seg alltid god tid til meg, og er lyttende, forståelsesfull og empatisk.

Verste legen jeg har vært borti

Lege: Toril Teoline Gjedrem Skrevet

Lite forståelsesfull, opplevdes ubehagelig og lite profesjonell. Ønsket at jeg skulle slutte på medisiner jeg går på slik at symptomer viste seg slik at jeg kunne "bevise" overfor henne at jeg har sykdom jeg har fått påvist av spesialist. Ønsket også blodprøve av b12 og spurte om man kunne sjekke andre vitaminer i samme slengen. Fikk strengt svar om at det gjorde hun ikke.

Hyggelig, men uprofesjonell, hektisk og lite tilgjengelig

Lege: Toril Teoline Gjedrem Skrevet

Skulle inn for å ta en rutine-blodprøve etter å ha spist vegansk i 2 år. Ble møtt med stor skepsis og hun skulle gang på gang påpeke at dette ikke er "et fullverdig kosthold". Fikk også beskjed om å drikke ett glass skummet melk om dagen og hun var også opptatt av å si at dette er et "ekstremt kosthold". Det jeg syntes var mest ubehagelig var at hun sa: "så du går aldri på besøk du da?", som om kostholdet mitt gjør at jeg ikke har venner?. Håper hun leser seg opp på dette, for de utsagnene hun kommer med stemmer ikke overens med nyere forskning på feltet og opplevdes ubehagelig og lite profesjonellt. Ellers er det lang ventetid for å få time og man må regne med å måtte vente i opptil en time over avtalt tid for konsultasjon. Det er også tydelig at det er hektisk og at hun vil fortest mulig videre til neste pasient, det er lite tid for kommunikasjon og samtale.

Men vil gi masse ros til legesekretærene som utfører blodprøver. De er virkelig varme og omsorgsfulle og jeg opplevde at min sprøyteskrekk, redsel og besvimelse virkelig ble tatt på alvor. De tok seg god tid og forklarte tydelig hva som ble gjort. Fantastiske damer begge to!

Les alle publiserte brukervurderinger på Legelisten.no med et Pluss-medlemskap.

Du får tilgang til alle Pluss-funksjoner i 3 måneder og medlemskapet opphører deretter automatisk.