Legene i Berstadhuset

Valkendorfsgate 9 5012 Bergen

Siste vurderinger av Legene i Berstadhuset

Uhøflig og lite tilstede

Lege: Anne Heinriche Deisz Skrevet

For meg er hun ikke egnet til å være fastlege. Hun virker rett og slett uinteressert i deg og dine problemer, dårlig til å lytte og uhøflig.
Fraråder henne som fastlege.

Fin og jordnær

Lege: Anne Heinriche Deisz Skrevet

Jeg opplever Anne som sympatisk, tilstedeværende og er fornøyd med henne som min lege. Har ofte følt meg ukomfortabel med andre leger.

ikke å anbefale

Lege: Anne Heinriche Deisz Skrevet

man får alltid en time og personalet er veldig hyggelig, derfor er det veldig synd at jeg overhodet ikke føler meg komfortabel med henne. Hun er bare ikke empatisk i det hele tatt, sitter langt inni datamaskinen - den føles viktigere enn det jeg hadde å si. jeg fikk lite informasjon som kunne hjelpe eller betrygge meg - noe jeg synes er en del av en leges jobb.
Etter fire ganger i en kald atmosfere, bytter jeg.

Upersonlig

Lege: Anne Heinriche Deisz Skrevet

Jeg byttet fastlege i håp om å få fortgang i en lang prosess i anskaffelse av en spiral. Når jeg først fikk legetime ble det satt av nok tid til å utføre en innsettelse, altså 20 minutter. Da jeg møtte Anne, følte jeg meg ukomfortabel - jeg følte jeg var til bry og bare tok opp tiden til andre viktigere pasienter. Hun henviste meg umiddelbart til en privatklinikk i Bergen, etter å spurt et spørsmål som kunne blitt redegjort på den personlige chatten: «Har du født tidligere?». Ikke nok med det, jeg fikk ikkje time hos privatklinikken før 4 måneder senere. Jeg betalte rett og slett ca. 300kr for en mildt ukomfortabel samtale med noen jeg ikke følte hadde tid til meg.

Vanskelig å få tak i

Lege: Toril Teoline Gjedrem Skrevet

Eg har kun hatt behov for å henvende meg til Toril på to forskjellige tidspunkt i løpet av den tida ho har våre fastlegen min.

Toril bryr seg heilt tydelig om pasientane sine, men eg har ein del konstruktiv kritikk å kome med:
- Når eg har hatt time har eg måtte vente i ein time over avtalt tid før eg kom inn til konsultasjon. Dette vert vel lenge.
- Eg følte meg ikkje teken på alvor når eg var der. Eg ville gjerne ha ta ei rutinemessig blodprøve for å sjekke evt. vitaminmangel på grunn av mitt plantebaserte kosthold. Det første eg fekk beskjed om var å ete eit egg i ny å ne. Blodprøvene kom tilbake heilt supre, verdiane mine har aldri våre så bra. Men antakelsen om at det var noko feil med kosthaldet mitt når eg ber om ein rutinesjekk kunne eg våre foruten.
- Ved henvendelse nummer to har eg ikkje klart å nå Toril eller legesenteret på to veker. Eg har ringt inn på mange forskjellige tidspunkt også, og måtte til slutt gå på legevakta for å få resepten eg hadde behov for. Dette kosta meg mykje tid, og ikkje minst ein pengesum som burde våre unødig.