Legene i Berstadhuset

Valkendorfsgate 9 5012 Bergen

Siste vurderinger av Legene i Berstadhuset

ikke å anbefale

Lege: Anne Heinriche Deisz Skrevet

man får alltid en time og personalet er veldig hyggelig, derfor er det veldig synd at jeg overhodet ikke føler meg komfortabel med henne. Hun er bare ikke empatisk i det hele tatt, sitter langt inni datamaskinen - den føles viktigere enn det jeg hadde å si. jeg fikk lite informasjon som kunne hjelpe eller betrygge meg - noe jeg synes er en del av en leges jobb.
Etter fire ganger i en kald atmosfere, bytter jeg.

Upersonlig

Lege: Anne Heinriche Deisz Skrevet

Jeg byttet fastlege i håp om å få fortgang i en lang prosess i anskaffelse av en spiral. Når jeg først fikk legetime ble det satt av nok tid til å utføre en innsettelse, altså 20 minutter. Da jeg møtte Anne, følte jeg meg ukomfortabel - jeg følte jeg var til bry og bare tok opp tiden til andre viktigere pasienter. Hun henviste meg umiddelbart til en privatklinikk i Bergen, etter å spurt et spørsmål som kunne blitt redegjort på den personlige chatten: «Har du født tidligere?». Ikke nok med det, jeg fikk ikkje time hos privatklinikken før 4 måneder senere. Jeg betalte rett og slett ca. 300kr for en mildt ukomfortabel samtale med noen jeg ikke følte hadde tid til meg.

Vanskelig å få tak i

Lege: Toril Teoline Gjedrem Skrevet

Eg har kun hatt behov for å henvende meg til Toril på to forskjellige tidspunkt i løpet av den tida ho har våre fastlegen min.

Toril bryr seg heilt tydelig om pasientane sine, men eg har ein del konstruktiv kritikk å kome med:
- Når eg har hatt time har eg måtte vente i ein time over avtalt tid før eg kom inn til konsultasjon. Dette vert vel lenge.
- Eg følte meg ikkje teken på alvor når eg var der. Eg ville gjerne ha ta ei rutinemessig blodprøve for å sjekke evt. vitaminmangel på grunn av mitt plantebaserte kosthold. Det første eg fekk beskjed om var å ete eit egg i ny å ne. Blodprøvene kom tilbake heilt supre, verdiane mine har aldri våre så bra. Men antakelsen om at det var noko feil med kosthaldet mitt når eg ber om ein rutinesjekk kunne eg våre foruten.
- Ved henvendelse nummer to har eg ikkje klart å nå Toril eller legesenteret på to veker. Eg har ringt inn på mange forskjellige tidspunkt også, og måtte til slutt gå på legevakta for å få resepten eg hadde behov for. Dette kosta meg mykje tid, og ikkje minst ein pengesum som burde våre unødig.

Dyktig, hyggelig og kunnskapsrik

Lege: Toril Teoline Gjedrem Skrevet

Jeg opplever Toril Gjedrem som en dyktig lege. Jeg har tidligere kviet meg stort for å gå til lege, men etter jeg fikk Torill Gjedrem som fastlege har «legeskrekken» gradvis forsvunnet. Hun er imøtekommende, lytter, har fine innspill og god dialog med meg som pasient. Jeg opplever å bli tatt på alvor og hun gir meg konstruktive tilbakemeldinger. Hun henviser videre når det trengs. Hun er en lege jeg har anbefalt videre til flere.
Legen har også et hyggelig og imøtekommende kontorpersonell.

Jeg bruker SMS tjenesten i forhold til å bestille timer mm, og får raskt svar. E-resepter er kjapt på plass når de trenger fornyelse.

I forhold til legekontorets beliggenhet har det grei tilkomst med parkering i Klostergarasjen.

Kjempe fornøyd!!!

Lege: Toril Teoline Gjedrem Skrevet

Utrolig fornøyd med alle og alt på legekontoret! Svært flink fastlege som tar seg god tid og som tar deg og dine ting alvorlig! Veldig lett tilgjengelig på SMS og får alltid time kort tid etter jeg har tatt kontakt! God stemning på kontoret generelt da alle som jobber der er vennlige, imøtekommende og flinke til deres jobb! Anbefaler legekontoret og Toril som fastlege på det varmeste!