Sten Arve Wegner Lønning

Autorisasjon (1997)

Nordås Legesenter AS Telefonnummer55 10 94 8055 10 94 ...
Søråshøgda 9 - KILDEN SENTER 5235 Rådal
Sten Arve Wegner Lønning er en av 253 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Sten Arve Wegner Lønning

Positiv lege

For en flott lege som alltid er i godt humør. I tillegg tar han seg alltid tid å undersøke problemet.

Min lege - min venn

Dr. Lønning er en fantastisk lege. Han er alltid smilende og blid, selv på dager med mye arbeid. Han har empati og vet sin begrensning. Derfor er det godt å vite at man blir henvist videre når han ikke er sikker. Det setter jeg veldig pris på. Jeg stoler 100% på Lønnings avgjørelser og har fått et godt liv med hjelp fra Lønning.

Så til kontorpersonalet. Nå har det vært noen utskiftninger, men det er ikke unormalt å måtte stå i flere minutter å vente på at luken skal åpne slik at man kan gi beskjed at man har kommet etc. Og da sitter personalet like innenfor og skriver på PCen. Det er utrolig irriterende. Hos tannlegen min kommer assistenten ut og ønsker velkommen og forteller om de er i rute eller evt. hvor mange minutter de er forsinket. På Nordås legekontor kan man sitte i nærmere en time på venteværelset før man kommer inn. Det er bortkastet tid og helt unødvendig.

Timebestilling på nett fungerer supert. Veldig bra!

Alt i alt - Lønning er årsaken til at jeg fortsatt er "kunde". Helt avgjort.

Beste flylegen jeg har hatt

Jeg bestilte time via SMS systemet deres for å gjennomføre den årlige helsesjekken for flygende personell. Jeg fikk en time en uke senere, enkelt og greit.

Etter avtalt time måtte jeg vente 20 min. Dette gav meg tid til å fylle ut det nødvendige papirarbeidet.

Dr. Lønning var veldig hyggelig, sosial og entusiastisk. Det som i utgangspunktet er en litt stressende opplevelse (da resultatet av undersøkelsen bestemmer om du fortsatt har en jobb) ble umiddelbart en trivelig opplevelse.

Resepsjonisten var hyggelig og behjelpelig. Det er et lite kontor og labratoriet er i samme rom som resepsjonen. Derfor burde pasienter som venter på å ta prøver bli henvist til venterommet, da det ikke er optimalt at jeg satt i samme rom som en annen pasient som det ble tatt prøve av og hans livssituasjon ble diskutert.

Det gikk usedvanelig raskt. Forrige legesjekk gjennomført på Volvat tok nesten 3 timer da det var lite effektiv gjennomføring. Her tok det bare tre kvarter.

Arbeidsgiver flytter meg nå til Oslo, men jeg er faktisk fristet til å ta turen over til Bergen ved neste legesjekk.

Hyggelig og flink fastlege,men sure kontordamer

Jeg er meget fornøyd med min fast lege som er både dyktig og empatisk. Det er ofte litt lang ventetid i forhold til avtalt time, men det tilgir jeg siden legen er så flink. Det som er negativt med Nordås legekontor, er kontordamene som er sure og mutte, noen verre enn andre. Jeg kvir meg alltid for å snakke med dem. Er man syk, så blir man ikke bedre av å ha kontakt med disse damene. De burde skjerpe seg og huske at det er et serviceyrke de er ansatt i. Får håpe at legene leser dette, da jeg ikke er aleine om mine erfaringer når det gjelder disse legesekretærene. Jobber selv i helsevesenet og hadde ikke godtatt slike oppførsel på mitt arbeidssted. De burde sendes på smilekurs :-)

Flink lege, katastrofe telefonmottak

Dr. Lønning er en dyktig lege som tar seg tid til pasientene. Lytter (ser i alle fall ut som om han gjør) og snakker på en måte som det er mulig å forstå. Er også rask med å henvise deg videre viss det er behov for dette. Når det gjelder tilgjengelighet er det litt i overkant ventetid. det samme gjelder upresise avtaletimer. Legekontoret derimot er en katastrofe.....der ser det ut som om du forstyrrer de i "arbeidet". Sur og grinete og da spesielt en person, uten å navngi denne. Den som leser dette fra kontoret regner jeg med skjønner hvem det dreier seg om. Synd at vedkommende mistrives på jobb så til de grader. Skift jobb før det er for sent.