Sten Arve Wegner Lønning

Tlf: 55 10 94 80 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Sten Arve Wegner Lønning er en av 238 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Sten Arve Wegner Lønning

Verdens beste lege!

Dr. Lønning er en varm, lyttende og empatisk lege. Faglig flink og alltid i strålende godt humør! Føler alltid jeg er i de tryggeste hender!

Ikke god nok

Tar seg ikke tid, vanskelig å få taki, bryr seg ikke særlig når ting er vanskelig å finne ut av. Er grei til generelle ting, men ikke flink eller tålmodig når ting ikke går som han vil.

Veldig profesjonell og forståelsesfull

Har hatt han som min fastlege i 21 år og er kjempefornøyd! Er nok ofte litt ventetid, men sjeldent mer enn 40 min. Tar meg alltid seriøst og følger meg grundig opp. En god lytter og alltid imøtekommende og blid!

Helt fantastisk, og den beste legen jeg har hatt

Lønning er faglig dyktig, forståelsesfull, empatisk og en solstråle. Selv om han er travel og man må gjerne må vente 30-40 minutter for å komme inn, er det verdt det. Grunnen til all ventingen er at Lønning tar seg tid til hver pasient, og dermed har man selv også utbytte av det når man behøver å bli lyttet til.
Av hele mitt hjerte kan jeg anbefale Lønning på det varmeste!

Tar med alvorlig når jeg har bekymringer og behandler meg på en korrekt måte. Tilgjengelig om jeg trenger hjelp. Veldig forståelsesfull og ikke minst et smittende og godt humør. Har hatt ham som fastlege i 10 år og er MEGET fornøyd 😀

Kunnskapsrik og vennleg

Han er dyktig, men han har det for travelt
Må alltid venta mellom 30- 60 minutt
Lang ventetid på ny time

empati, engasjement og faglig kompetansje

En fantastisk lege som jeg stoler på når det gjelder høy faglig kompetanse. han har empati og evne til å sette seg inn i min diagnose og behov for oppfølging.
Følger opp, henviser, avklarer og setter inn tiltak.

Kan noen ganger ha det litt for travelt til tider og ikke er så tilgjengelig som jeg har behov for.

Lønning er den beste fastlegen jeg har hatt. Han er alltid blid og smiler som en sol! Tar meg alltid alvorlig, lytter, har empati og gir meg trygghet. Han er en dyktig lege. Lett å prate med og har en fin humor. Jeg går alltid derfra med et smil uansett situasjonen. JA det er vanskelig å få time hos han raskt,- men det er verdt det. Er det noe akutt kommer en alltid inn raskt.

timebestiling

30 dg. ventetid på legetime er mye når man er syk.
Veldig fornøyd med kontorpersonalet, hjelpsomme og flinke folk.

En sol som altid skinner

Et hyggelig legekontor, hvor man blir mødt med et smil, og det gir trygghet.
Legen er som en sol selv, og er forfriskende i sin gjerning.

Veldig fornøyd

Han er flink, grei og ryddig med alle papirer, videre henvisninger osv

Hyggelig og flink fastlege,men sure kontordamer
Jeg er meget fornøyd med min fast lege som er både dyktig og empatisk. Det er ofte litt lang ventetid i forhold til avtalt time, men det tilgir jeg siden legen er så flink. Det som er negativt med Nordås legekontor, er kontordamene som er sure og mutte, noen verre enn andre. Jeg kvir meg alltid for å snakke med dem. Er man syk, så blir man ikke bedre av å ha kontakt med disse damene. De burde skjerpe seg og huske at det er et serviceyrke de er ansatt i. Får håpe at legene leser dette, da jeg ikke er aleine om mine erfaringer når det gjelder disse legesekretærene. Jobber selv i helsevesenet og hadde ikke godtatt slike oppførsel på mitt arbeidssted. De burde sendes på smilekurs :-)
HELT ENIG

Han er rett og slett en mann det stråler av

Du merker med en gang at dette er en mann som er glad i livet. Han er effektiv og udramatisk, og virker dyktig.

Jeg anbefaler ham til dere alle. En fin type rett og slett.

Positiv lege

For en flott lege som alltid er i godt humør. I tillegg tar han seg alltid tid å undersøke problemet.

Min lege - min venn

Dr. Lønning er en fantastisk lege. Han er alltid smilende og blid, selv på dager med mye arbeid. Han har empati og vet sin begrensning. Derfor er det godt å vite at man blir henvist videre når han ikke er sikker. Det setter jeg veldig pris på. Jeg stoler 100% på Lønnings avgjørelser og har fått et godt liv med hjelp fra Lønning.

Så til kontorpersonalet. Nå har det vært noen utskiftninger, men det er ikke unormalt å måtte stå i flere minutter å vente på at luken skal åpne slik at man kan gi beskjed at man har kommet etc. Og da sitter personalet like innenfor og skriver på PCen. Det er utrolig irriterende. Hos tannlegen min kommer assistenten ut og ønsker velkommen og forteller om de er i rute eller evt. hvor mange minutter de er forsinket. På Nordås legekontor kan man sitte i nærmere en time på venteværelset før man kommer inn. Det er bortkastet tid og helt unødvendig.

Timebestilling på nett fungerer supert. Veldig bra!

Alt i alt - Lønning er årsaken til at jeg fortsatt er "kunde". Helt avgjort.

Beste flylegen jeg har hatt

Jeg bestilte time via SMS systemet deres for å gjennomføre den årlige helsesjekken for flygende personell. Jeg fikk en time en uke senere, enkelt og greit.

Etter avtalt time måtte jeg vente 20 min. Dette gav meg tid til å fylle ut det nødvendige papirarbeidet.

Dr. Lønning var veldig hyggelig, sosial og entusiastisk. Det som i utgangspunktet er en litt stressende opplevelse (da resultatet av undersøkelsen bestemmer om du fortsatt har en jobb) ble umiddelbart en trivelig opplevelse.

Resepsjonisten var hyggelig og behjelpelig. Det er et lite kontor og labratoriet er i samme rom som resepsjonen. Derfor burde pasienter som venter på å ta prøver bli henvist til venterommet, da det ikke er optimalt at jeg satt i samme rom som en annen pasient som det ble tatt prøve av og hans livssituasjon ble diskutert.

Det gikk usedvanelig raskt. Forrige legesjekk gjennomført på Volvat tok nesten 3 timer da det var lite effektiv gjennomføring. Her tok det bare tre kvarter.

Arbeidsgiver flytter meg nå til Oslo, men jeg er faktisk fristet til å ta turen over til Bergen ved neste legesjekk.

Flink lege, katastrofe telefonmottak

Dr. Lønning er en dyktig lege som tar seg tid til pasientene. Lytter (ser i alle fall ut som om han gjør) og snakker på en måte som det er mulig å forstå. Er også rask med å henvise deg videre viss det er behov for dette. Når det gjelder tilgjengelighet er det litt i overkant ventetid. det samme gjelder upresise avtaletimer. Legekontoret derimot er en katastrofe.....der ser det ut som om du forstyrrer de i "arbeidet". Sur og grinete og da spesielt en person, uten å navngi denne. Den som leser dette fra kontoret regner jeg med skjønner hvem det dreier seg om. Synd at vedkommende mistrives på jobb så til de grader. Skift jobb før det er for sent.

Treg i sessen

Det tar gudsjammerslig lang tid å få en time hos denne karen. Mannen er visst opptatt med både forskning og frivillig arbeid og det blir derfor få dager på dette kontoret. Hvordan en da likevel får lov å sitte som fastlege for over 1700 personer er for meg en gåte.

Han er helt ok å snakke med og viser forståelse og empati i bøtter og spann. Men, når det kommer til å følge opp prøver og videre undersøkelser etter den første timene så har han et stort forbedringspotensiale. Står en selv på og maser så skjer det likevel saker og ting. Men, sånn skal det vel egentlig ikke være, eller?

En utfordring som selve legekontoret har er at den/de som skal ta i mot pasientene ofte virker sure og mutte. Stemningen bedrer seg imidlertid umiddelbart når en betaler for seg etter visitten. Når en kommer til avtalt tid og vil melde fra om at en kommet så kan en gjerne bli stående ved vinduet og kikke inn i et tomt 'bur' i fire-fem minutter. Hun som senere setter seg i buret står gjerne og prater med en annen person lenger borte i lokalet i disse venteminuttene.

Kjenner at det snart er på tide å skifte fastlege, og da primært på grunn av selve kontoret og ikke så mye pga legen.

Veldig fornøyd

Dr. Lønning er en lege det er lett å kommunisere med. Han tar deg på alvor som pasient. Han følger deg opp når nødvendig. Har ingenting å utsette på Dr. Lønning. Legekontoret i seg selv kunne vært enklere å komme i kontakt med. De har lange ventetider på telefon, ikke e-post kommunikasjon, eller SMS tjenester.