Thomas Mildestvedt

Autorisasjon (2000)

Thomas Mildestvedt er en av 253 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Thomas Mildestvedt

Meget dårlig opplevelse

Jeg har vært til to timer hos TM på grunn av min lege hadde lang ventetid begge gangene ble jeg helt satt ut av måten han snakket til meg . Han var sarkastisk, frekk og lite imøtekommende og mente jeg innbilte meg smerten. Han var på ingen måte intrissert i hva jeg hadde å si men hadde bestemt seg på forhånd at jeg kun var stresset pga min livssituasjon og formidlet dette til meg på en veldig ufin måte.

Et røft år med han som fastlege

Han sa at jeg innbilte meg og hadde vrangforestillinger av problemene mine. Han sa jeg burde oppsøke psykolog om dem; og at jeg burde stikke innom og prate om dem.
Det er ikke noe kjekt å gå rundt og ha det vondt hele tiden og på toppen av det få høre av fastlegen at smerten, er noe jeg har diktet opp, for gøy, for det er så gøy å bruke tid, penger og krefter på å ikke bli trodd på. Hvorfor skulle jeg kontinuerlig betalt for å høre at fysisk smerte, som jeg ble feilaktig påført etter et inngrep, kan skje med alle andre bortsett fra meg? Jeg vet forskjellen på fysisk og mental/emosjonell smerte, men han hadde alt bestemt seg for at det ikke var noe håp for meg å bli ''bedre, fysisk'' og at drømmene jeg hadde om å bli noe innen hobbyen jeg drev med for tiden, skulle jeg bare glemme. Han sa og jeg siterer; ''noen idrettsutøvere kan forstue eller brekke de aktuelle kroppsdelene som har gjort de til gode utøvere innen idretten de driver, men alt har sin slutt og jeg tror du burde vurdere andre ting''.
Ikke akkurat motiverende og oppløftende ord fra en som man har tillit til kan hjelpe en selv. Vertfall ikke noe man vil høre når man har holdt på med noe hele livet, blir fratatt muligheten til å fortsette grunnet noe man ble påført og på toppen av det hele, ikke bli trodd på av verken kirurgen eller fastlegen.

Har aldri truffet en verre lege

- Tar ikke ting på alvor
- Lite empatisk
- Dårlig kommunikasjon
- Dårlig oppfølging
- Ler vekk problemer
- Ikke lytter

Kan ikke anbefale heller!

Mangel på empati i kommunikasjonen

Empatisk kommunikasjon er særlig viktig i møte med pasienter. Dette mestrer ikke dr. Mildestvedt på en god måte. Hans kommunikasjonsstil er ovenfra og ned. Snakker til pasienten i tredje person. På grunn av kommunikasjonsstilen, har jeg ikke fått tillit til denne legen. Jeg bytter lege.

En GJENNOMFØRT fastlege

Denne legen er den første eg har gått til som bruker tid på å lytte, men samtidig er effektiv. Jeg har slitt med diverse helseplager, men grunnet dr.Mildestvedt sin hjelp har jeg nå fått motivasjon til å ta tak i livet mitt. Takk.
Han jobber ikke 100% som fastlege fordi han er ansatt på universitet som lærer i tilegg og det gjør at tilgjengeligheten ikke alltid er like stor, men jeg ser på det som positivt fordi det er opprettholder kunnskap.