Thomas Mildestvedt

Tlf: 55 21 85 90 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Thomas Mildestvedt er en av 238 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Thomas Mildestvedt

Trygg og kunnskapsrik

Mildestved er den beste legen jeg har hatt , han har fått meg til å ikke få angst for å gå til lege . Han hører på meg når jeg har noe som plager meg .

Usympatisk

Han lytter ikke og ler vekk problemer. Gir ikke den hjelpen som det er behov for. Patriarkisk oppførsel så du føler deg som en drittunge etter å ha vært innom kontoret hans. Selv om det er min kropp så tells ikke mine erfaringer for han vet best.

Min fastlege er på samme kontor og jeg har kun gått til Mildestvedt når jeg trenger time på dagen og min fastlege er opptatt. Nå velger jeg heller legevakten sine 4t ventetid... selv med 40 i feber..

Meget oppegående og morsom

Utrolig bra service og intelligent diagnosering, fikk påvist jumpers knee og epilepsi på ekstremt få besøk!

Måtte bytte

Jeg måtte til slutt bytte til en anne lege da TH hadde en for sarkastisk og nedlatende tone. Jeg gruet meg til å gå til denne legen. Manglende evene til god kommunikasjon.

Dyktig, tilgjengelig, presis

Har gått til denne legen i 7-8 år. Han jobber ikke alle dager, men man får gjerne skvist seg sjøl inn når det haster lel. Veldig effektive timer, han lytter godt, virker oppdatert på diverse forskning og medieoppslag, og kommer med en balansert og åpen diagnose for hver gang: Slik tolker han symptomene, dette kan man gjøre, dette er fornuftig å la være å gjøre osv. Bryr seg. Veldig oppegående type som jeg oppfatter som tillitsvekkende.

Sympatisk, dyktig og tillitsvekkende

Jeg har hatt Thomas som fastlege i 14 år. Får alltid time raskt når jeg trenger det, og opplever ham som faglig tillitsvekkende, effektiv og sympatisk. Han tar seg god tid når det trengs, og bryr seg. Alltid presis, ingen venting på timene, og han leser seg opp i journalen før timer. Kontordamene er veldig hyggelige, hjelpsomme og flinke til å ta blodprøver. Jeg er kjempefornøyd med dette legekontoret.

40% stilling?

Trenger du hjelp? Kom tilbake om 2 uker er beskjeden. Thomas er bare 40% på kontoret.
Hva er da vitsen? Da er jo jeg frisk igjen, har bare ikke tid til å ligge i sengen i 10 dager, gje meg antibiotika nooo.....

Skulle ønske jeg fikk beskjed om at min fastlege jobber kun i 40 stilling, men ser nå at han likevel har 1000 pasienter. Burde vært meldeplikt om endringer i stillingsprosent hos din fastlege, eller holde dette skjult og overføre pasienter til andre i kontorfellesskap hvis ledig tid. Legene motarbeider hele tanken med Fastlege!
Kynisk å ikke informere om slikt siden de får midler basert på antall klienter. Hvem vil vel ha en lege som er der kun av og til og aldri i skoleferier?

Totalt umulig å komme gjennom på tlf, du kan ringe til du dauer. Du må møte opp fysisk for å klare å få en time. Da er det 2 ukers ventetid, vil de sitte ned å vente så lenge?

Dyktig, effektiv og rett på sak

Thomas har vært min fastlege i over ti år. Jeg opplever ham som dyktig, effektiv og rett på sak. Det er lite "stakkars deg", og mye fokus på hvordan du kan bli frisk. Det betyr også at han stiller krav, og forventer innsats fra pasientene. Han er ikke rett lege dersom du ønsker en lettvint sykmelding. Du blir tatt på alvor når det virkelig gjelder, men du må være forberedt på et mildt press for forandring i riktig retning. Jeg tror det er en god ting. Thomas sier selv at hans oppgave er å hjelpe pasientene til god helse. Det betyr at han iblant sier fra om ting som kan oppleves ubehagelig. Det kan helt sikkert virke arrogant eller frekt dersom man ikke kjenner ham. Jeg opplever ham derimot som ganske ydmyk i forhold til legerollen. Han er ingen besserwisser. Har du gode argumenter, lytter han til dem.
Legesekretærene må også nevnes. De er svært hyggelige og hjelpsomme - og gode til å ta blodprøver.

Arrogant, frekk og spydig

Dette er en legen jeg har hatt som er definitivt dårligst på kommunikasjon. Han hadde bestemt seg for diagnose lenge før jeg hadde satt meg i stolen.
Jeg er en som elsker jobben min og går der til jeg stuper. Gikk til denne legen under mitt første svangerskap. Han var veldig opptatt av at man er gravid, ikke syk. Derfor hørte han ikke på mine plager. Jeg spydde, gikk ned i vekt, besvimte, hadde lavt blodtrykk og jordmor mente jeg burde taes ut av jobb for barnets helse - men legen hørte ikke på verken meg eller jordmor.
Jeg fødte 5 uker for tidlig, utslitt og deppa. Barnet var lite og min svangerskapsomsorg føltes elendig.

Har nå byttet fastlege, er strålende fornøyd med denne legen. Jeg er i jobb og har hatt to svangerskap til der jeg har fått omsorgen som trengs. Og aller viktigst, den nye legen min lytter. Thomas mildestvedt lytter ikke.

Det eneste positive er sekretærene. Hyggelige, lett å komme i kontakt med og generelt flinke.

Den beste legen jeg har hatt

Fantastisk dyktig faglig og veldig hyggelig uten noe "small-talk". Kan anbefales på det varmeste!

Tenderte mot mobbing

Thomas er ikke min fastlege, fikk tilbud om akutt-time hos han siden min fastlege ikke hadde ledig time samme dag. Opplevde legebesøket som lite konstruktivt. Jeg opplevde ham som arrogant og lite interessert i finne ut hva som var årsak til mine smerter. Han kommuniserte lite, men rakk å komme med negative bemerkninger relatert til min vekt. Bestillte time hos min fastlege rett etter dette besøket.

TIlgjengelig

Har hatt en del kontakt med denne fastlegen siste året, og han har hjulpet meg godt både under timer og over telefon og mail. Liten ventetid for time, og muligheter for tinging over nett eller sms.

Full pott

Ingenting mer å ønske. Kommuniserer meget godt, tar seg tid samtidig som han er effektiv og hyggelig. legekontor tilgjengelig på telefon og nett. Bred service på faglig høyt nivå.

Min fastlege

Faglig dyktig, imøtekommende, god tid, lytter. Løs tone, men alvorlig når det trengs.

En super lege!

Er kjempefornøyd! Effektiv og flink, lite dikedering, men på en måte som gjør at jeg samtidig føler meg ivaretatt. Veldig greie folk i resepsjonen, de er også veldig flinke til å ta blodprøver. Anbefales på det varmeste!

Dyktig fastlege

Opplever ham som faglig dyktig og profesjonell. Lyttende og konstruktiv, men noen ganger litt arrogant? Jeg er ikke så mye syk og synes det er fantastisk med et legekontor som tar telefonen når man ringer, har vennlige og profesjonelle sekretærer og egen nettside med timebestilling og informasjon.

ingen kø!

Genialt med absolutt ingen ventetid på legekontoret.. alle timene jeg har hatt har jeg kommet inn 5-10 minutter før timen starter. :)

En veldig god lege

Faglig dyktig. Interessert. Omtenksom. Effektiv. Kan anbefales!