Thomas Mildestvedt

Autorisasjon (2000)

Thomas Mildestvedt er en av 254 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Thomas Mildestvedt

Sympatisk, dyktig og tillitsvekkende

Jeg har hatt Thomas som fastlege i 14 år. Får alltid time raskt når jeg trenger det, og opplever ham som faglig tillitsvekkende, effektiv og sympatisk. Han tar seg god tid når det trengs, og bryr seg. Alltid presis, ingen venting på timene, og han leser seg opp i journalen før timer. Kontordamene er veldig hyggelige, hjelpsomme og flinke til å ta blodprøver. Jeg er kjempefornøyd med dette legekontoret.

40% stilling?

Trenger du hjelp? Kom tilbake om 2 uker er beskjeden. Thomas er bare 40% på kontoret.
Hva er da vitsen? Da er jo jeg frisk igjen, har bare ikke tid til å ligge i sengen i 10 dager, gje meg antibiotika nooo.....

Skulle ønske jeg fikk beskjed om at min fastlege jobber kun i 40 stilling, men ser nå at han likevel har 1000 pasienter. Burde vært meldeplikt om endringer i stillingsprosent hos din fastlege, eller holde dette skjult og overføre pasienter til andre i kontorfellesskap hvis ledig tid. Legene motarbeider hele tanken med Fastlege!
Kynisk å ikke informere om slikt siden de får midler basert på antall klienter. Hvem vil vel ha en lege som er der kun av og til og aldri i skoleferier?

Totalt umulig å komme gjennom på tlf, du kan ringe til du dauer. Du må møte opp fysisk for å klare å få en time. Da er det 2 ukers ventetid, vil de sitte ned å vente så lenge?

Dyktig, effektiv og rett på sak

Thomas har vært min fastlege i over ti år. Jeg opplever ham som dyktig, effektiv og rett på sak. Det er lite "stakkars deg", og mye fokus på hvordan du kan bli frisk. Det betyr også at han stiller krav, og forventer innsats fra pasientene. Han er ikke rett lege dersom du ønsker en lettvint sykmelding. Du blir tatt på alvor når det virkelig gjelder, men du må være forberedt på et mildt press for forandring i riktig retning. Jeg tror det er en god ting. Thomas sier selv at hans oppgave er å hjelpe pasientene til god helse. Det betyr at han iblant sier fra om ting som kan oppleves ubehagelig. Det kan helt sikkert virke arrogant eller frekt dersom man ikke kjenner ham. Jeg opplever ham derimot som ganske ydmyk i forhold til legerollen. Han er ingen besserwisser. Har du gode argumenter, lytter han til dem.
Legesekretærene må også nevnes. De er svært hyggelige og hjelpsomme - og gode til å ta blodprøver.

Arrogant, frekk og spydig

Dette er en legen jeg har hatt som er definitivt dårligst på kommunikasjon. Han hadde bestemt seg for diagnose lenge før jeg hadde satt meg i stolen.
Jeg er en som elsker jobben min og går der til jeg stuper. Gikk til denne legen under mitt første svangerskap. Han var veldig opptatt av at man er gravid, ikke syk. Derfor hørte han ikke på mine plager. Jeg spydde, gikk ned i vekt, besvimte, hadde lavt blodtrykk og jordmor mente jeg burde taes ut av jobb for barnets helse - men legen hørte ikke på verken meg eller jordmor.
Jeg fødte 5 uker for tidlig, utslitt og deppa. Barnet var lite og min svangerskapsomsorg føltes elendig.

Har nå byttet fastlege, er strålende fornøyd med denne legen. Jeg er i jobb og har hatt to svangerskap til der jeg har fått omsorgen som trengs. Og aller viktigst, den nye legen min lytter. Thomas mildestvedt lytter ikke.

Det eneste positive er sekretærene. Hyggelige, lett å komme i kontakt med og generelt flinke.

Den beste legen jeg har hatt

Fantastisk dyktig faglig og veldig hyggelig uten noe "small-talk". Kan anbefales på det varmeste!