Kathy Ainul Mashrooka Møen

Kalfarveien 31 5018 Bergen
Tlf: 55 59 25 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Kathy Ainul Mashrooka Møen er en av 238 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Kathy Ainul Mashrooka Møen

Fantastisk fastlege - trygg og barnevennlig i tillegg

Absolutt beste fastlegen jeg har hatt. Effektiv uten at det går ut over kvaliteten, interessert, vennlig, lyttende, har positive forventninger om egeninnsats fra pasienten, tar kontakt om hun har glemt noe. Jeg føler jeg kan ta opp hva som helst av helsefaglige tema uten å føle meg dum. Svært barnevennlig, varm, klok og dyktig. Føler meg svært heldig som har funnet denne fastlegen. Fant henne via legelisten...
Det som kan være "dumt" men bra også, er at hun er så faglig interessert at hun er borte lengre perioder pga. faglige fordypninger. Men alle vikarene hennes har vært flotte ! De andre legene ved kontoret er også supre om hun har fravær.
Legesenteret ligger litt kronglete til inne på en større eiendom, så første gang kan det være vanskelig å finne. Det er ikke skiltet. Kan være lurt å ringe på forhånd og spørre om veien.

Ustrukturert

Må først si at Kathy er meget dyktig til å ta celleprøve, har aldri opplevd det så profesjonelt før. Her er hun virkelig dyktig. Hun var også flink å henvise videre til det jeg trengte. Det var også svært lett å komme til og å få time fort, det er positivt!

Men det som var problematisk, og gjorde at jeg måtte bytte lege, var at jeg opplevde henne som ustrukturert. Hun glemte å gi meg svar på prøver som det var svært viktige at jeg fikk svar på, og det skjedde ved flere anledninger at hun gav meg informasjon som senere viste seg å være feilaktig. Jeg følte også at mine plager ble bagatellisert, noe som gjorde meg svært utrygg hos henne.

Vil sjelden henvise videre

Opplevde dr. Møen som hyggelig og imøtekommende, men ble ikke tatt på alvor da jeg møtte til timer. Hun hadde dessverre en lei tendens til å begrunne mye med psykisk sykdom i stedet for å henvise videre. Når man må kjempe for en henvisning så kan det føles ekstra belastende i en allerede vanskelig situasjon. Har byttet fastlege.

Misfornøyd

Jeg hadde Møen som fastlege i omlag 2 år. Det er nå omlag 5 år siden jeg byttet. I ettertid skulle jeg ønske at jeg aldri hadde hatt henne som fastlege.

Hun er en meget hyggelig dame som jeg hadde tillit til, forståelsesfull, men kanskje også for forståelsesfull ved å fortolke kroniske fysiske smerter som medførte langvarig sykemeldinger som psykiske. I ettertid opplever jeg det som at hun presset en psykisk lidelse på meg. Den psykiske belastningen i en meget krevende tid økte, og veien til bedre helse ble lengre.

Jeg er per i dag arbeidsfør med mindre smerteproblematikk etter god behandling av de fysiske problemene, privat.

Gjentatte ganger har jeg hatt forhøyet homocysteine. Møen nektet å undersøke homocysteinet, hun mente det holdt å undersøke kobalaminen, som var normal. Grunnet gjennkjennelige symptomer gikk jeg privat, fikk påvist forhøyede verdier og da nektet hun å behandle de forhøyede verdiene.

Jeg byttet da fastlege.

Flink lege

Har hatt Kathy som fastlege i 5 år, byttet nå pga flytting og syns det er veldig synd. Hun er flink, koselig og husker deg godt fra gang til gang. Har aldri nølt med å henvise meg videre om nødvendig, og hun er flink til å forklare alt man er usikker på. Eneste negative side er at hun periodevis er vanskelig å få time hos raskt.

Varm, lyttande og god!

Er veldig glad for å ha hatt Kathy Ainul Møen som fastlege, og det er synd å måtte bytte - grunna flytting. Empatisk, trygg, lyttande dame! Anbefalast!

God lege

Positiv: Synes at Kathy gjør en veldig god jobb og jeg har opplevd utrolig god oppfølging. Jeg synes at hun er flink til å ta ting på alvor og til å henvise til spesialist. Hun er også veldig flink til å forklare sykdommer, er alltid snill og omsorgsfull.

Negativ: Har også opplevd at oppfølgingen kan være mindre bra noen dager.

Ikke fornøyd

Har hatt henne som fastlege i 2 år, men byttet nylig. Har en kronisk lidelse som jeg er operert for, men er ikke fornøyd med oppfølging fra dr. Møen. Får ikke resepter på medisiner jeg har fått beskjed fra kirurg om å bruke. Hun har også innrømmet at hun kan lite om min tilstand, men vil likevel ikke henvise meg til spesialist for oppfølging. Føler at hun bagatelliserer min tilstand, selv om den periodevis gjør det vanskelig for meg å fungere i jobben min og ellers.
Når hun er i godt humør er hun veldig imøtekommende og hyggelige, gjør grundige undersøkelser og er veldig hjelpsom.
Imidlertid har jeg erfart at når hun virker i dårlig humør så er hun lite hjelpsom, og da følger hun ikke opp slik hun skal. Har også opplevd å bli kjeftet på ved spørsmål om henvisning etc.
Virker å ha meget god kompetanse på en del områder, men er lite villig til å henvise videre på områder hun selv sier hun har liten kompetanse.

Pluss for at man ofte får time på dagen ved akutt sykdom. Minus at hun kun er der 3 dager i uken, så jeg har truffet andre leger ved legesenteret like ofte som jeg har truffet på dr. Møen.
Kort ventetid i telefonen, men stor forskjell på de som jobber på kontoret. Noen er veldig hyggelige, mens andre kan være lite imøtekommende. De gangene jeg har vært der har venterommet vært fullt, og det har vært en stund å vente hver gang.

Alt i alt er hun en dyktig lege på mange områder, men opplever mangelfull oppfølging og behandling på tilstander hun er usikker på.
På grunn av dette byttet jeg fastlege.

Kan anbefales

Hun har reddet livet mitt- avdekket underliggende lidelse og fikk meg inn i spesialisthelsetjenesten umiddelbart. Stor takk skyldig.

Helt fantastisk

Jeg har nå hatt hun som lege i 2 år og hun er helt fantastisk! Hun er den første legen som virkelig tar seg tid til deg, lytter å kommer med veiledning. Hun er kjempe omsorgsfull å ser virkelig deg som menneske.
Jeg har byttet lege en god del i forhold til flytting, men nå kommer jeg ikke til å bytte lege. :-) hun har ikke så mange pasienter, så kort ventetid og du får som oftest time samme dag :-)

Minuset er på legekontoret der hun jobber. De som er i luken å svarer på tlf, er ikke alltid like hyggelige. :P

Svært fornøyd

Varm og omsorgsfull lege. Jeg blir alltid tatt på alvor og hun er en tålmodig lytter. Håper jeg kan ha henne som fastlege i lang tid fremover. Anbefales på det sterkeste!

Misfornøyd

Kathy er en velmenende og søt dame, men jeg setter ikke lit til henne som fastlege. Etter ett par legebesøk følte jeg at hun synset seg fram til hva som kunne være galt med meg, og konklusjonen endte ofte i retning av et psykisk underliggende problem. Jeg følte at jeg ikke ble tatt på alvor. Sliter fremdeles, etter snart et år, med mitt problem som jeg kom til henne med. Det var så vidt hun ville ta blodprøver av meg, da hun ikke så dette nødvendig. Og en henvisning til en spesialist har ikke vært et tema en gang. Jeg har nå byttet fastlege.

Dyktig og omsorgsfull lege

Jeg hadde min første time i dag og er svært fornøyd. Dette er en lege som bryr seg om pasientene og trives i jobben sin! Hun har en trygg og vennlig utstråling, tar seg tid til pasienten, stiller de riktige spørsmålene. Empatisk og omsorgsfull. Full score fra meg!

forståelsesfull, dyktig

Jeg byttet fastlege i februar, og hadde min første time i slutten av februar. Jeg ble overrasket hvor imøtekommende, varm og forståelsesfull Dr Møen var fra første øyeblikk av. Det, sammen med at hun rett og slett virker kjempedyktig, gjør henne til den beste fastlegen jeg noensinne har hatt.

Førstevalg om jeg skulle byttte fastlege

Ettersom jeg hadde nettopp byttet til Kathy, tok endringen effekt på 1.des. Før datoen snakket jeg med resepsjonen om jeg kunne bestille time og resepsjonen var veldig snill og vennlig og ga meg timen. Jeg stilte noen spørsmål til resepsjonen og ettersom hun ikke kunne svare meg, hun tilbudt at Kathy skulle ringe meg neste dag. Kathy ringte på samme dag og var tålmodig og lyttet meg. Jeg flyttet til Oslo før timen, så jeg uheldigvis måtte bytte fra en fin lege som Kathy.

Varm og imøtekommende

Har byttet fastlege til Møen og opplever henne som lyttende, forståelsesfull og flink! Anbefaler henne.

Hun er den beste !

Jeg har hatt henne som fastlege i 2 år og er veldig fornøyd. Hun lytter og ser deg, og har stor innsikt og forståelse.
Kan anbefale henne på det varmeste.

Førstevalg om jeg skulle byttte fastlege

Fikk en akuttime hos henne da min egen fastlege ikke var tilgjengelig den dagen. Svært sympatisk, følte meg hørt og ivaretatt. Er fornøyd med min egen fastlege, men ville definitivt valgt Kathy Møen om jeg skulle byttet.

Svært dyktig fastlege

Kunnskapsrik og innsiktsfull fastlege.anbefales varmt

God lege

Omsorgsfull og god fastlege
Ser deg som menneske og lytter. Anbefaler henne varmt!