Kathy Ainul Mashrooka Møen

Fjellsiden Legesenter

2009

Fjellsiden Legesenter Telefonnummer55 59 25 0055 59 25 ... – Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no
Kalfarveien 31 5018 Bergen
Kathy Ainul Mashrooka Møen er en av 240 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Kathy Ainul Mashrooka Møen

Godt førsteinntrykk - som ikke varte lenge

Jeg byttet til Kathy Møen etter å ha lest gode tilbakemeldinger på legelisten.no. Førsteinntrykket var veldig bra. Deretter gikk det bratt nedover. På andre eller tredje konsultasjon, hadde jeg laget en liste over 2-3 ting jeg ønsket å ta opp. Da jeg ankom legekontoret - 10 minutter før timen skulle starte, satt det en mann der og ventet, som ønsket akuttime pga influensa. Hun tok ham inn på time, til tross for at hun så at jeg satt der, og sendte meg inn til en legestudent. Dette til tross for at hun vet om at jeg har en psykosomatisk, kompleks lidelse. Jeg måtte sitte inne hos studenten, som var ille berørt og ikke kunne hjelpe med noe, til Kathy var ferdig med akuttpasienten, noe som tok over 20 minutter. Tilslutt kom Kathy inn til oss, så på lappen min, og sa: Du kan ikke ta opp så mange ting på en time! Bestill ny time i resepsjonen. Takk for i dag!" Og så hastet hun videre. Legestudenten så på meg, helt rød i ansiktet av fortvilelse. Jeg gikk rett hjem og byttet fastlege.

Fantastisk fastlege - trygg og barnevennlig i tillegg

Absolutt beste fastlegen jeg har hatt. Effektiv uten at det går ut over kvaliteten, interessert, vennlig, lyttende, har positive forventninger om egeninnsats fra pasienten, tar kontakt om hun har glemt noe. Jeg føler jeg kan ta opp hva som helst av helsefaglige tema uten å føle meg dum. Svært barnevennlig, varm, klok og dyktig. Føler meg svært heldig som har funnet denne fastlegen. Fant henne via legelisten...
Det som kan være "dumt" men bra også, er at hun er så faglig interessert at hun er borte lengre perioder pga. faglige fordypninger. Men alle vikarene hennes har vært flotte ! De andre legene ved kontoret er også supre om hun har fravær.
Legesenteret ligger litt kronglete til inne på en større eiendom, så første gang kan det være vanskelig å finne. Det er ikke skiltet. Kan være lurt å ringe på forhånd og spørre om veien.

Ustrukturert

Må først si at Kathy er meget dyktig til å ta celleprøve, har aldri opplevd det så profesjonelt før. Her er hun virkelig dyktig. Hun var også flink å henvise videre til det jeg trengte. Det var også svært lett å komme til og å få time fort, det er positivt!

Men det som var problematisk, og gjorde at jeg måtte bytte lege, var at jeg opplevde henne som ustrukturert. Hun glemte å gi meg svar på prøver som det var svært viktige at jeg fikk svar på, og det skjedde ved flere anledninger at hun gav meg informasjon som senere viste seg å være feilaktig. Jeg følte også at mine plager ble bagatellisert, noe som gjorde meg svært utrygg hos henne.

Vil sjelden henvise videre

Opplevde dr. Møen som hyggelig og imøtekommende, men ble ikke tatt på alvor da jeg møtte til timer. Hun hadde dessverre en lei tendens til å begrunne mye med psykisk sykdom i stedet for å henvise videre. Når man må kjempe for en henvisning så kan det føles ekstra belastende i en allerede vanskelig situasjon. Har byttet fastlege.

Misfornøyd

Jeg hadde Møen som fastlege i omlag 2 år. Det er nå omlag 5 år siden jeg byttet. I ettertid skulle jeg ønske at jeg aldri hadde hatt henne som fastlege.

Hun er en meget hyggelig dame som jeg hadde tillit til, forståelsesfull, men kanskje også for forståelsesfull ved å fortolke kroniske fysiske smerter som medførte langvarig sykemeldinger som psykiske. I ettertid opplever jeg det som at hun presset en psykisk lidelse på meg. Den psykiske belastningen i en meget krevende tid økte, og veien til bedre helse ble lengre.

Jeg er per i dag arbeidsfør med mindre smerteproblematikk etter god behandling av de fysiske problemene, privat.

Gjentatte ganger har jeg hatt forhøyet homocysteine. Møen nektet å undersøke homocysteinet, hun mente det holdt å undersøke kobalaminen, som var normal. Grunnet gjennkjennelige symptomer gikk jeg privat, fikk påvist forhøyede verdier og da nektet hun å behandle de forhøyede verdiene.

Jeg byttet da fastlege.