Vibeke Kvanvik Nygaard

2008

Vibeke Kvanvik Nygaard er en av 240 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Vibeke Kvanvik Nygaard

Flink lege

Jeg opplever at Nygård er en ø
Kege som er forståelsefull, medmenneskelig, empatisk og følger opp. Hun er en av få jeg endt opp med å gråte på kontoret til. Det er vanskelig å få time hos henne og kan gå noen uker for lenge. Ettersom hun jobber kun ett par dager i uken på legekontoret er dette forståelsesfullt. Det mest negative er at timen noen ganger kan være preget av tidspress.

Meget flink lege

Har vært innom Vibeke noen ganger i løp av de siste tre årene. Har fått meget god hjelp av henne og legekontoret hver gang! Anbefaler Vibeke som fastlege!

Imøtekommende og kunnskapsrik

Vibeke virket interessert i meg som pasient og tok mine plager på alvor. Hun tok seg dessuten tid til å snakke om problemstilling som gikk utover det legetimen opprinnelig var bestilt for. Jeg følte meg godt ivaretatt og trygg på å ta kontakt igjen ved behov.

Tid og omsorg

Lege som har tatt seg tid til å lese journalen på forhånd og spør om bedring ifht tidligere problemer, selv om timen skyldes noe annet. Man føler seg tatt på alvor. Flere av helsesekretærene går utover det påkrevde for å skape god stemning og tillit.

Nedlatende og hvor egne personlig og politiske meninger skinner igjennom

Jeg har hatt dr Nygård som fastlege i flere år. Jeg har nesten aldri vært hos henne, men fått helt ok hjelp de gangene jeg har vært der.

Forrige gang jeg var hos henne var hun imidlertid svært nedlatende. Jeg hadde en del spørsmål om en undersøkelse flere venner (som er leger) har anbefalt meg å ta pga min familiehistorikk. Da jeg tok dette opp gav hun meg imidlertid en leksjon hvor jeg opplevde at hennes personlige og politiske syn skinte igjennom, fremfor å gi meg et faglig medisinsk begrunnet råd. Jeg var uforberedt på dette og følte meg svært liten. Jeg fikk også følelsen av å virke hysterisk/hypokonder. Jeg måtte kjempe mot tårene og har aldri opplevd noe lignende tidligere.

Nå står jeg på venteliste for en ny fastlege jeg har fått anbefalt.