Vibeke Kvanvik Nygaard

Autorisasjon (2008)

Vibeke Kvanvik Nygaard er en av 240 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Vibeke Kvanvik Nygaard

Møtte meg med skepsis

Møtte meg med skepsis fra første stund. Hun er sikkert en god lege, men følte ikke hun tok meg på alvor. Var heller mer opptatt av å være kritisk til det jeg tok opp, enn å faktisk hjelpe meg. Følte jeg måtte prøve å overbevise henne i stedet for å bli lyttet til. Slik skal det ikke være.

Middels lege

Helt ok, vil ikke anbefale hun. Vikar som ikke tar deg seriøs. Hører ikke etter på hva du sier. Ikke ser på deg eller lytter.

Midt på treet lege

Helt ok, ikke noen jeg vil anbefale.
Elendig vikar som ikke tar deg seriøst og skriver ut alternative medikamenter uten å fortelle hva det er eller uten at du ønsker disse

Omsorgsfull

Selv om jeg ikke møtte min egentlige fastlege før etter en lang rekke medvfastleger, opplevde jeg henne som hyggelig og omsorgsfull. Måtte dessverre bytte pga. flytting.

Omsorgsfull og kunnskapsrik

Jeg har hatt Vibeke som fastlege i cirka fem år og er superfornøyd med henne. Bytter nå på grunn av flytting. Vibeke har alltid vært imøtekommende og brukt mer tid på meg enn jeg har forventet.

Jeg har alltid opplevd å bli tatt seriøst. Hun har satt seg inn i journalen min, følgt opp ting som hun oppdaget der og heller sjekket en gang for mye enn for lite. Dersom hun har vært usikker på noe, har hun heller tatt en ekstra prøve eller gitt en ekstra henvisning i stedet for å vente eller "regne med" at det ikke er noe galt. Det har altså ofte skjedd at hun tar seg tid til andre ting enn det timen i utgangspunktet var bestilt til. Jeg synes også at det har vært beroligende at hun har notert ned alt jeg har sagt og bedt meg utdype for å forsikre seg om at hun har forstått meg riktig.

Det eneste jeg har opplevd som kan regnes som negativt, er at jeg en periode (som forøvrig var under graviditeten, så jeg var relativt ofte innom) møtte mange vikarer. Vikarene har stort sett vært flinke, og det har ikke plaget meg nevneverdig at hun ikke alltid har vært tilgjengelig. Det har også tatt noe tid å komme igjennom på telefonen til CPH, men det tenker jeg nesten at en må regne med på et legesenter midt i Norges egentlige hovedstad. Timebestilling via SMS synes jeg dog har fungert bra.

Jeg har alltid, særlig i barseltiden, opplevd henne som veldig omsorgsfull og sympatisk. På slutten av hver legetime har hun alltid lurt på om det er noe annet hun kan hjelpe med eller noe jeg lurer på. Jeg har alltid opplevd å bli sett og at hun har vært interessert i med. Jeg har aldri kjent på tidspresset som jeg vet at alle leger sliter med.

Kan anbefale Vibeke på det varmeste!