Vibeke Kvanvik Nygaard

Autorisasjon (2008)

Bergen Helsehus Legekontor Telefonnummer53 00 56 5053 00 56 ...
4. etg Solheimsgaten 9 5058 Bergen
Vibeke Kvanvik Nygaard er en av 253 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Vibeke Kvanvik Nygaard

Midt på treet lege

Helt ok, ikke noen jeg vil anbefale.
Elendig vikar som ikke tar deg seriøst og skriver ut alternative medikamenter uten å fortelle hva det er eller uten at du ønsker disse

Omsorgsfull

Selv om jeg ikke møtte min egentlige fastlege før etter en lang rekke medvfastleger, opplevde jeg henne som hyggelig og omsorgsfull. Måtte dessverre bytte pga. flytting.

Omsorgsfull og kunnskapsrik

Jeg har hatt Vibeke som fastlege i cirka fem år og er superfornøyd med henne. Bytter nå på grunn av flytting. Vibeke har alltid vært imøtekommende og brukt mer tid på meg enn jeg har forventet.

Jeg har alltid opplevd å bli tatt seriøst. Hun har satt seg inn i journalen min, følgt opp ting som hun oppdaget der og heller sjekket en gang for mye enn for lite. Dersom hun har vært usikker på noe, har hun heller tatt en ekstra prøve eller gitt en ekstra henvisning i stedet for å vente eller "regne med" at det ikke er noe galt. Det har altså ofte skjedd at hun tar seg tid til andre ting enn det timen i utgangspunktet var bestilt til. Jeg synes også at det har vært beroligende at hun har notert ned alt jeg har sagt og bedt meg utdype for å forsikre seg om at hun har forstått meg riktig.

Det eneste jeg har opplevd som kan regnes som negativt, er at jeg en periode (som forøvrig var under graviditeten, så jeg var relativt ofte innom) møtte mange vikarer. Vikarene har stort sett vært flinke, og det har ikke plaget meg nevneverdig at hun ikke alltid har vært tilgjengelig. Det har også tatt noe tid å komme igjennom på telefonen til CPH, men det tenker jeg nesten at en må regne med på et legesenter midt i Norges egentlige hovedstad. Timebestilling via SMS synes jeg dog har fungert bra.

Jeg har alltid, særlig i barseltiden, opplevd henne som veldig omsorgsfull og sympatisk. På slutten av hver legetime har hun alltid lurt på om det er noe annet hun kan hjelpe med eller noe jeg lurer på. Jeg har alltid opplevd å bli sett og at hun har vært interessert i med. Jeg har aldri kjent på tidspresset som jeg vet at alle leger sliter med.

Kan anbefale Vibeke på det varmeste!

Flink lege

Jeg opplever at Nygård er en ø
Kege som er forståelsefull, medmenneskelig, empatisk og følger opp. Hun er en av få jeg endt opp med å gråte på kontoret til. Det er vanskelig å få time hos henne og kan gå noen uker for lenge. Ettersom hun jobber kun ett par dager i uken på legekontoret er dette forståelsesfullt. Det mest negative er at timen noen ganger kan være preget av tidspress.

Meget flink lege

Har vært innom Vibeke noen ganger i løp av de siste tre årene. Har fått meget god hjelp av henne og legekontoret hver gang! Anbefaler Vibeke som fastlege!