Torkil Rabbum

Veiberggata 1 2050 Jessheim
Torkil Rabbum er en av 33 fastleger i Ullensaker

Siste vurderinger av Torkil Rabbum

Den beste legen!

Han tar seg tid og lytter. Han tar pasientene på alvor. Han bryr seg om pasientene. Han er den beste fastlegen!

Knallgod lege

Han setter seg inn i alt FØR han behandler, følger bra opp ved f.eks henvisninger og lignende Lett å få time fort, relativt lite forsinkelser og er oppdatert på det meste. Veldig hyggelig legekontor, har brukt ham i 12 år. Og man kan bestille time og resepter på nett, samt ha en enkel e-dialog.

Lite kontakt og interesse

Jeg har ikke vært hos ham så ofte, men har ikke et positivt inntrykk. Forrige gang kom jeg med en idrettsskade og trengte sykemelding; i løpet av hele seansen tok han ikke på meg en eneste gang. Han kjente ikke på skaden og leddene, og var bare veldig opphengt i at jeg burde ha bedre utstyr. Føler det stort sett slik hver gang: at han er uinteressert og at jeg kaster bort tiden hans med mine problemer. Ville aldri gått til ham for noe alvorlig, kun rutiner som sykemeldinger, vaksiner, osv.

Overfladisk og lite lyttende lege

Vi har opplevd denne legen som overfladisk og lite kommunikativ. Han tok ikke pasient og pårørende på alvor. Vi fikk på ingen måte den hjelpen vi forventet. Han var mest interessert i dataskjermen. Vi vil ikke anbefale denne legen til noen!

Flink med både barn og voksne

Han tar ting seriøst & han bryr seg. Har aldri vært borti bedre lege. Er man misfornøyd med noe, kan man fint fortelle han det. Og han gjør noe med det

En lege som tar pasienten på alvor.

Rabbum gir et umiddelbart inntrykk av seriøsitet og har den enkelte i fokus fra første konsultasjon.Virker oppriktig i sine vurderinger og stiller (egen erfaring) riktig diagnose gitt at symptomene ikke er av en slik art at spesialist er nødvendig. Han viser ingen prestige i og eventuellt henvise videre til rette instans når dette er nødvendig. Som fastlege er han flink ved og med oppfølging. Rabbum er selv som person omsorgsfull og sympatisk, samtid som han er en god samtalepartner og støttespiller.

Dårlig lytter

Han er åpenbart profesjonell men er vanskelig å få kontakt og lite forståelsesfull, stirrer mest i skjermen. Underdriver problemene og føles som han vil bli fortest mulig ferdig.

Faglig sterk og en dyktig lege.

Alltid tid både til konsultasjon og spørsmål. Flink til å lytt og komme med råd iht. sykdomsbilde. Henviser til spesialist ved behov, er åpen og tilgjengelig for pasienten. Har en personlighet og adferd som vekker tillitt.

En oppdatert og støttende lege

Alltid lyttende og sympatisk. Løsnings- og resultatorientert. Flink til å henvise der dette er nødvendig. Føler meg trygg på at helsen min blir ivaretatt.

Seriøs, pålitelig

I undersøkelsesfasen er han lyttende og til stede. Ved bestilling av prøver kan han bli litt "tilbaketrukket"/vurderende, men tiltak oppfattes av pasienten som relevant. Henviser til spesialist hvis nødvendig. Balanserer mellom å informere som kan virke skremmende og info som pasienten trenger. Følger godt opp hvis sykdommen krever det. Konkl.: Meget fornøyd pasient.

en som hører på deg

en som prøver og hjelpe.meget behagelig og snakke med

Veldig dyktig lege

Rabbum er ryddig, effektiv og flink. Virker oppdatert på nye ting. Jeg har vært pasient hos han i flere år og har fått hjelp hver gang. Han følger også opp hvis det er noe i veien.

En lege av få ord

Legen er ikke en man føler for å åpne seg til. Han har sjelden tid til å prate. Stirrer stort sett på skjermen sin.

Tar pasientene alvorlig

Opplever å bli tatt alvorlig av Rabbum, han lytter og og viser oppriktig interesse. Er av og til litt for distre, og glemmer å skrive henvisninger osv, har det ofte litt for travelt.

Ok lege

Rabbum kan virke litt utålmodig noen ganger, men det kan skyldes at det alltid er lang ventetid på Solli Klinikk. Utover det virker han flink. Stiller i min erfaring rett diagnose og henviser videre ved behov. Det største problemet er at det er så vanskelig å få time i det hele tatt. Havner ofte på legevakten i stedet, fordi de ikke har ledige timer hos noen av legene på Solli.

Sånn passe

En hyggelig fyr. Hjelpsom med ting han kan gjøre der og da, men sliter litt med oppfølging med tanke på prøvesvar/henvisninger. Har inntrykk av at han er faglig sterk på enkelte områder. Byttet lege fordi han ikke ville hjelpe meg videre da jeg ble avvist fra skandalesykehuset a-hus, og dels pga dårlige rutiner hos sekretærene. De ringer som regel ikke tilbake når de sier det.

Helt OK

Jeg vil ikke si at jeg alltid stoler på at Rabbum gir meg de beste råd og anbefalinger angående min helse. Det er lurt gjøre litt research på før legetimen, angående hvor man vil bli henvist, hvilke undersøkelser man vil utføre eller hvilke medisiner man vil ha. Hvis man har håndfaste ønsker får man disse ofte oppfylt hos Rabbum, og det er bra. Ellers sitter han mye forran PC-en når han prater med pasienten, man får ikke helt følelsen av å ha kontakt med han. Kjapp er han imidlertid, han får deg fort inn og fort ut, på godt og vondt.

Grei lege

Grei lege men burde snakke mer med pasienten, ikke være så opptatt på pc.Veldig lang tid før blir sendt videre til vurdering.

Bra lege

Rabbum er hyggelig, og virker som en flink fyr. Ingen negative erfaringer.

Flink lege.

Torkil Rabbum er en lege jeg er veldig fornøyd med. Synes han tar oss på alvor og er kjapp og konkret når det kreves.