Linda Haugsvær Telle

Autorisasjon (1997)

Straume Legesenter AS Telefonnummer56 31 37 0056 31 37 ...
Straume Legesenter AS, Blombakkane 2 5354 Straume
Linda Haugsvær Telle er en av 42 fastleger i Øygarden

Siste vurderinger av Linda Haugsvær Telle

Lite engasjert lege

Har ikke den beste erfaringen med denne legen. Synes uengasjert og dermed lite interessert i å forstå pasientens behov, ståsted.

Et flott menneske.

Har hatt Linda som fastlege siden hun ble ansatt ved Straume Legesenter, og kan ikke få fullrost henne som lege og medmenneske. Hun har lyttet og tatt meg på alvor slik at jeg har fått hjelp der andre deler av helsevesenet har sviktet. Etter en periode med tunge depresjoner hvor hun sørget for at jeg fikk den hjelp jeg trengte, er jeg nå for lengst tilbake i jobb og har det greit i hverdagen. Hun merker fort om noen kommer bare for å få seg litt "ekstraferie" , og er ærlig og direkte i sin kommunikasjon. Dette er ikke noe problem dersom du faktisk har et medisinsk problem. Det er trygt å gå til en lege som er dyktig faglig, og som sørger for at du får hjelp enten hos henne eller blir henvist til spesialist så fort som mulig.

Flink lege!

Jeg er kjempe fornøyd med Linda Telle. Jeg har hatt henne som fastlege i ca 15 år nå. Hun har hjulpet meg og jeg synes hun har vært søttende selv i mine vanskelige perioder. Jeg bor nå ikke lengre på straume, men har valgt å ha henne som fastlege selv om det tar litt ekstra tid å komme seg dit. Jeg har alltid følt at hun har hørt på meg og tatt godt i mot meg. Har det vært et problem hun ikke kan hjelpe med har jeg blitt sendt til spesialister. Jeg er hvertfall veldig fornøyd!

Anbefales sterkt!

I motsetning til de to foregående kommentarene her har jeg et positivt inntrykk og erfaring med Telle.

Hun er seriøs, restriktiv med utdeling av medisiner som strengt tatt ikke trengs, noe jeg synes er veldig bra. De fleste legene jeg har vært borti deler ut medisiner i hytt og pine.

Telle tok meg alltid seriøst og tok seg tid til å snakke og forstå hva som var galt. Etter at jeg flyttet inn til Bergen sentrum fortsatte jeg å ha Telle på Straume fordi hun er en dyktig og seriøs lege i et par år før jeg byttet pga avstanden.

Kontordamene på Straume legesenter er deimot sure og lite imøtekommende. Er du heldig så kommer du igjennom på telefonen til de innen 10 minutter. Ventetiden varierer litt, av og til var man heldig og kom inn etter 10-15 min men som oftes måtte man vente lenger.

Ikke bra

Jeg har hatt denne legen noen år, men gjør ikke noen overraskende god jobb.
Jeg følte ingen sympati eller støtte i fra henne. Etter få konsultasjoner, valgte jeg å bytte.