Linda Haugsvær Telle

Straume Legesenter AS

1997

Straume Legesenter AS Telefonnummer56 31 37 0056 31 37 ... – Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no
Straume Legesenter AS, Blombakkane 2 5353 Straume
Linda Haugsvær Telle er en av 20 fastleger i Fjell

Siste vurderinger av Linda Haugsvær Telle

God og lyttende lege:)

Etter å ha vært alvorlig syk og innlagt på sykehus, føler jeg blir tatt mer på alvor enn tidligere konsultasjoner, før jeg ble syk. Da følte jeg hun tok ting ikke så nøye, men hun forandret seg totalt, da hun innså hvor alvorlig ting var.
Telle er lyttende, men tar gjerne en ting om gangen.
Blir en ny medisin prøvd ut, prøves den ut en liten periode, før man går til en annen type eller slutter av, overdriver ikke med utskriving av medikament. Hun kontakter sykehus for å følge opp i saken, mtp videre undersøkelser.
Jeg føler meg nå i trygge hender, og at hun lytter til deg enn det som var tilfellet tidligere.
Kan trygt anbefales som lege:)

Helt ok, men...

Vennlig, rolig, lett å snakke med. Det kjennes ikke ubekvemt å ta opp tema, - men savner tydeligere respons, bekreftelse på at hun har oppfattet. Dersom flere plager nevnes så svarer hun gjerne ikke på alle. Savner mer aktiv respons, tydeligere svar, konkrete råd. Henviser gjerne videre, men uten at det fører til noe etterpå....

Koselig men ikke konkret nok

Koselig å prate med, lett å forstå, ett varm personlighet,men ofte ikke har tid å høre på alle helseklagene jeg har komt med. En ting om gangen eller må bestille dobbeltime. Gir litt for lite informasjon av og til, som spesifikke priser på ting eller tjenester.

Synest ho er 100% professionell

Har hatt henne som fastlege så lenge fastlegeordningen kom..og kan bare si at ho er virkelig opptatt av å hjelpe deg å bli frisk..Og nøler ikke med å få sendt deg til spesialister dersom behovet er til stedet.Har mye å takke hun for..Er ikke mange det går an til å snakke rett ut om det som plager deg.Men med linda så er det enkelt å si dei mest personlige problem. Og ho tar alle problem på en svært Professional måte..Linda får mine beste anbefalinger.Jeg føler meg svært heldig som har hun til min fastlege.

Helt okei lege!

Føler hun lytter til hva du har å si, men er ikke flink til å gi tilbakemelding etter du har vært hos henne og foreksempel tatt blodprøve. Synes ikke hun er så flink til å finne ut hva problemet er, har opplevd at hun bare sender meg til labaratoriet for å ta blodprøver. Spør lite om helsetilstanden. Jeg sa foreksempel en gang at jeg følte meg småsyk hele tiden, vondt i hals, hode og tett i nesen kontinuerlig. Spurte ikke noe mer om dette, sendte meg bare for å ta blodprøve. Fikk ingen svar på blodprøven. Kom igjen ett år senere og sa at jeg trodde jeg hadde husmiddallergi. Da viste det seg å være det jeg hadde. Virker nesten som om man først må diagnotisere seg selv for å få svar på hva som er gale. Men helt grei lege, føler meg aldri ukomfortabel hos henne.