Linda Haugsvær Telle

Straume Legesenter AS

1997

Ventetid

Se antatt ventetid før du kan få plass på legens liste

Straume Legesenter AS
Straume Legesenter AS, Blombakkane 2 5353 Straume
Tlf: 56 31 37 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Linda Haugsvær Telle er en av 20 fastleger i Fjell

Siste vurderinger av Linda Haugsvær Telle

Helt ok, men...

Vennlig, rolig, lett å snakke med. Det kjennes ikke ubekvemt å ta opp tema, - men savner tydeligere respons, bekreftelse på at hun har oppfattet. Dersom flere plager nevnes så svarer hun gjerne ikke på alle. Savner mer aktiv respons, tydeligere svar, konkrete råd. Henviser gjerne videre, men uten at det fører til noe etterpå....

Koselig men ikke konkret nok

Koselig å prate med, lett å forstå, ett varm personlighet,men ofte ikke har tid å høre på alle helseklagene jeg har komt med. En ting om gangen eller må bestille dobbeltime. Gir litt for lite informasjon av og til, som spesifikke priser på ting eller tjenester.

Synest ho er 100% professionell

Har hatt henne som fastlege så lenge fastlegeordningen kom..og kan bare si at ho er virkelig opptatt av å hjelpe deg å bli frisk..Og nøler ikke med å få sendt deg til spesialister dersom behovet er til stedet.Har mye å takke hun for..Er ikke mange det går an til å snakke rett ut om det som plager deg.Men med linda så er det enkelt å si dei mest personlige problem. Og ho tar alle problem på en svært Professional måte..Linda får mine beste anbefalinger.Jeg føler meg svært heldig som har hun til min fastlege.

Helt okei lege!

Føler hun lytter til hva du har å si, men er ikke flink til å gi tilbakemelding etter du har vært hos henne og foreksempel tatt blodprøve. Synes ikke hun er så flink til å finne ut hva problemet er, har opplevd at hun bare sender meg til labaratoriet for å ta blodprøver. Spør lite om helsetilstanden. Jeg sa foreksempel en gang at jeg følte meg småsyk hele tiden, vondt i hals, hode og tett i nesen kontinuerlig. Spurte ikke noe mer om dette, sendte meg bare for å ta blodprøve. Fikk ingen svar på blodprøven. Kom igjen ett år senere og sa at jeg trodde jeg hadde husmiddallergi. Da viste det seg å være det jeg hadde. Virker nesten som om man først må diagnotisere seg selv for å få svar på hva som er gale. Men helt grei lege, føler meg aldri ukomfortabel hos henne.

Linda er en flott lege!

Jeg hadde tenkt å bytte den legen i begynnelsen, men ble frarådet av legen Rebnord - noe jeg er sterkt takknemlig for! Linda viste seg å være meget professionalt: tar problemer på alvor uansett om det er forkjølelse eller depresjon, skjelett plager eller graviditet. Hun har medlidenskap, derfor har jeg full tillitt til henne. Hun hjalp meg med små problemer til moren min. Satt moren min på venteliste til henne. Trenges det å si at hun er sterkt anbefalt som en fastlege???

Dr Telle er en sjelden lege. Hun tar seg alltid god tid når jeg er hos henne. Hun hører på hva jeg har å si, og er et medmenneske. Hun er slik som alle leger BURDE være - hun er opptatt av pasientens beste.

Lite engasjert lege

Har ikke den beste erfaringen med denne legen. Synes uengasjert og dermed lite interessert i å forstå pasientens behov, ståsted.

Et flott menneske.

Har hatt Linda som fastlege siden hun ble ansatt ved Straume Legesenter, og kan ikke få fullrost henne som lege og medmenneske. Hun har lyttet og tatt meg på alvor slik at jeg har fått hjelp der andre deler av helsevesenet har sviktet. Etter en periode med tunge depresjoner hvor hun sørget for at jeg fikk den hjelp jeg trengte, er jeg nå for lengst tilbake i jobb og har det greit i hverdagen. Hun merker fort om noen kommer bare for å få seg litt "ekstraferie" , og er ærlig og direkte i sin kommunikasjon. Dette er ikke noe problem dersom du faktisk har et medisinsk problem. Det er trygt å gå til en lege som er dyktig faglig, og som sørger for at du får hjelp enten hos henne eller blir henvist til spesialist så fort som mulig.

Flink lege!

Jeg er kjempe fornøyd med Linda Telle. Jeg har hatt henne som fastlege i ca 15 år nå. Hun har hjulpet meg og jeg synes hun har vært søttende selv i mine vanskelige perioder. Jeg bor nå ikke lengre på straume, men har valgt å ha henne som fastlege selv om det tar litt ekstra tid å komme seg dit. Jeg har alltid følt at hun har hørt på meg og tatt godt i mot meg. Har det vært et problem hun ikke kan hjelpe med har jeg blitt sendt til spesialister. Jeg er hvertfall veldig fornøyd!

Anbefales sterkt!

I motsetning til de to foregående kommentarene her har jeg et positivt inntrykk og erfaring med Telle.

Hun er seriøs, restriktiv med utdeling av medisiner som strengt tatt ikke trengs, noe jeg synes er veldig bra. De fleste legene jeg har vært borti deler ut medisiner i hytt og pine.

Telle tok meg alltid seriøst og tok seg tid til å snakke og forstå hva som var galt. Etter at jeg flyttet inn til Bergen sentrum fortsatte jeg å ha Telle på Straume fordi hun er en dyktig og seriøs lege i et par år før jeg byttet pga avstanden.

Kontordamene på Straume legesenter er deimot sure og lite imøtekommende. Er du heldig så kommer du igjennom på telefonen til de innen 10 minutter. Ventetiden varierer litt, av og til var man heldig og kom inn etter 10-15 min men som oftes måtte man vente lenger.

Ikke bra

Jeg har hatt denne legen noen år, men gjør ikke noen overraskende god jobb.
Jeg følte ingen sympati eller støtte i fra henne. Etter få konsultasjoner, valgte jeg å bytte.

Kunne vert bedre

Grei nok lege, men ikke mer, bryr seg lite om deg som person, tar deg lite på alvor. Ser ikke helheten. Ofte sarkastisk og sur.
Er du sliten og nedtrykt og orker ikke å stå imot press, vurder heller å bytte fastlege.
Det finnes sikkert andre leger som tar deg mer på alvor enn det denne legen gjør.