Stian Langeland Wesnes

Autorisasjon (2006)

Krambua Legesenter Telefonnummer55 33 68 8055 33 68 ...
Krambualegesenter Fjøsangerveien 215 5073 Bergen
Stian Langeland Wesnes er en av 253 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Stian Langeland Wesnes

Ikke fornøyd.

Første møtet med Stian var ikke som forventet, han lyttet ikke til problemene mine, og når jeg spurte om medisiner fikk jeg beskjed om å kjøpe reseptfrie legemidler på apotek. Jeg var hos han tre ganger for samme problem, men han nektet rett og slett å gi meg det jeg trengte. Etter siste besøk hos han, byttet jeg lege samme dagen. Min nye lege ga meg medisiner med en gang, noe som er en klar indikasjon på at jeg hadde rett på det.

Grundig og god fastlege

Flink til å lytte.
Overrasket over hvor flink han er til å stille overordnet diagnose og dermed henvise videre til rett spesialistkompetanse. Hvis fastlegen sender pasienten til feil spesialist, kan det for bli en lang runddans.
God kunnskap om helsevesenet generelt og til å innhente nødvendig informasjon før viktige avgjørelser tas.
Har opplevd at han har det veldig travelt, men jeg synes ikke det er rett å gi ham slykden for det. Han er en mann av god vilje og strekker seg ofte lenger enn det som kan kreves. Det kan sikkert forklare at noen har negative opplevelser. Fyren har nok anlegg for å slite seg ut.

Skuffet

Noe ventetid, men ikke mer enn en halvtime. Legen hadde liten tid og det var litt synd fordi jeg ikke fikk snakket om det som var viktig for meg. Vil nok prøve å finne en lege med større kapasitet til å lytte til pasienten og som selv er mer presis.

En blanded opplevelse

Det som er bra er at han tar god tid til pasientene, dette er noe jeg personlig har erfart.

Det som kan bli bedre:
- Han bør sette seg inn i hvilke medikamenter som er hyllevare, dvs pakningsstørrelsen han skriver ut bør være det som er tilgjengelig hos de fleste apotekene. Jeg har opplevd flere ganger at apotekteknikeren forteller at størrelsen han har beskrevet ikke finnes men en litt mindre finnes i samtlige apotek.
- Han bør sette seg inn i hva slags dosering som gjelder for den enkelte produsenten anbefaler. Mitt eksempel er at han beskrev 200 mg 4 ganger om dagen og produsenten beskrev 800 mg 4 ganger om dagen. Konsekvensen ble 5 timer på legevakten for å få det produsenten anbefalte.
- Han bør også vurdere konsekvensen ved å miste nattesøvnen og vise hensyn når den uteblir. Nyere forskningsdata viser at prestasjonsevnen blant friske mennesker som har vært våkne i 18 timer tilsvarer prestasjonsevnen ved et alkoholinnhold i blodet på 0,5 promille. Etter 24 timers våkenhet er prestasjonsevnen på samme nivå som ved en promille på over 1,0. Dette understreker at god søvn er viktig. Dårlig søvnkvalitet gir samme effekten på konsentrasjonsevnen som høy alkoholpromille. Promillegrenser i Norge er fortsatt 0,2‰. Og når man allerede har bevist at dette stemmer med at man har vært i en trafikkulykke MÅ legen ta hensyn til dette.
- Han bør også ta hensyn til smertelindring på alvor, mitt eksempel var at han beskrev et medikament som ikke ble anbefalt av produsenten når det gjelder den smerten jeg opplevde.
- Ved flere tilfeller har legene ved Krambua avvist mine påstander på hva jeg har og ved senere konsultasjon tatt samme konklusjon som jeg først hevdet. Her må Stian få litt skryt da jeg møtte han etter å hva vært sykemeldt i 14 dager hørte han på meg og jeg ble frisk etter 3 dager.

Bra lege med god tilgjengelighet

Wesnes tar meg på alvor, er ærlig, oppriktig og har en god personlighet. Han er en fin lege som virker oppriktig interessert i det som bekymrer meg. Han undersøker, henviser og tar prøver.
På de fire gangene jeg har vært hos ham, måtte jeg en gang avslutte litt før jeg var ferdig. Til gjengjeld satte han meg opp på en snarlig ny time. Jeg ønsker meg heller en lege som sier i fra når tiden er ute, enn en lege hvor jeg må vente i timer på venterommet fordi legen alltid er forsinket. Wesnes har aldri vært forsinket når jeg har vært hos ham. Jeg har godt fornøyd med ham, og det er også flere bekjente som går til han. Kan anbefales! 