Stian Langeland Wesnes

Tlf: 55 33 68 80 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Stian Langeland Wesnes er en av 240 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Stian Langeland Wesnes

Kunnskapsrik og rolig

Karismatisk og rolig type. I motsetning til mange andre leger oppfører Dr. Wesnes seg som om han har god tid, og hovedmålet med besøket er ikke å få deg ut så fort som mulig. Han har alltid hatt god kunnskap om mine problemer, og er ikke redd for å slå opp i oppslagsverk om han trenger oppfrisking.

Jeg opplever å bli tatt på alvor, og har aldri blitt sendt hjem uten grundig utredning dersom det kreves.

Hyggelig og effektiv

Svært hyggelig og positivt innstilt i møte med pasient. God balanse mellom empati og informasjon og rask til å se hva som er problemet.

Svært misfornøyd!

Legen virker ikke å ta meg på alvor og har stadig dårlig tid. Kontoret er ellers fint og man kommer til i tide, men jeg bytter fastlege i dag!

Superlege!!!

Nøyaktig, personlig, hyggelig, tar seg tid, og liker pasientene sine. Min familie og jeg har hatt stor glede og nytte av å være pasient hos Dr. Stian. Vi skal flytte fra Bergen, og Dr. Stian vil nok bli savnet. Vi håper vi kan få en fastlege som Dr. Stian igjen.
Dr. Stian er nesten alltid presis. Han tar seg tid til å prate med pasienten, stiller spørsmål, kommer med forslag, leser seg opp hvis han ikke umiddelbart har et svar, og nøler ikke med å henvise hvis det er noe som skal utredes videre.

Meget god lege

Stian Langeland Wesnes er absolutt en lege jeg kan anbefale. Han tar deg på alvor og ser det som sin plikt å følge deg godt opp og virker oppriktig interessert i det du har å si. Jeg kjenner flere som har brukt ham som sin lege, og alle virker å være av samme oppfatning som meg - med det sagt; dette er ene og alene mine egne erfaringer og jeg kan kun snakke for meg selv.
Fordi jeg selv ønsker å lese andres erfaringer vedrørende legens kompetanse på psykiske plager, ønsker jeg også å skrive noe om dette. Langeland Wesnes er kanskje ikke den som har mest kunnskap på området, men han tar psykiske plager på alvor og stiller adekvate spørsmål og bryr seg virkelig om den enkelte.

God fastlege

Flink til å henvise videre i systemet.

God situasjonsforståelse, lytter til pasientens oppfatning / behov / preferanser.

Dyktig og forståelsesfull lege

Byttet til Stian etter at jeg flyttet og pga. litt misnøye med tidligere lege. Her får man kjapt time ved behov og Stian er en dyktig lege som lytter og kilden til problemet som må behandles og ikke vare symptomene.

Presis

Først av alt: Veldig enkelt å bestille time på nett. Kommer veldig raskt til.

I tillegg er det så og si aldri ventetid. Kommer inn til avtalt tid. Har til og med opplevd å bli ropt opp noen minutter før avtalt tid.

Stian framstår som en lege som er interessert, og som "ser" deg som pasient.

Glimrende

Jeg bestilte time på nett. Fikk time samme dag. Dr Wesnes var presis. På tiden jeg var inne hos ham fikk jeg ordnet alt jeg skulle og mer til. Han tok seg også tid til å spørre litt om hvem jeg var som person. Veldig godt fornøyd. Det hele var veldig effektivt og bra, jeg sitter igjen med en god magefølelse etter første møtet. Anbefales til alle som ønsker en lege som er ryddig og effektiv.

familie legen

vi synes Stian er så god at hele familien har han og vi anbefaler han til alle vi kjenner. Når vi byttet til Stian fikk vi en lege som faktisk forstår oss og prøver å hjelpe oss!

Veldig flink!!

Jeg har hatt Stian som lege i snart 3år, jeg syns han er veldig flink! Lytter og spør, sender videre henvendelser om det er nødvendig. Aldri hatt no problem hos han.

Tilgjengelig lege!

De få gangene man trenger lege er Stian tilgjengelig og lyttende.

Hyggelig og effektiv

Jeg har akkurat byttet fastlege . Wesnes var på sekundet presis . Han var hyggelig og imøtekommende. Han tok seg og tid til et inngrep i samme seanse i stedet for å måtte komme tilbake. Alt i alt et veldig god opplevelse.

Ikke fornøyd

Opplevde legen som uinteressert i problemstillinger jeg tok opp. Ble henvist til sjekk av bl.a. lever hvor denne hadde en større del fettvev enn normalt. Wesnes sendte da brev og konkluderte at dette skyldtes høyt alkoholforbruk, uten at jeg har noen historikk med alkoholrelatert sykdom og har moderat forbruk med rundt 2-3 enheter i måneden til middag o.l.

Så jeg byttet til ny lege når han drar slike konklusjoner utav intet og kan ikke anbefale ham til noen.

Vanskelig å treffe.

Virker uinteressert og ser helst at timen er snart over.

Ikke fornøyd.

Første møtet med Stian var ikke som forventet, han lyttet ikke til problemene mine, og når jeg spurte om medisiner fikk jeg beskjed om å kjøpe reseptfrie legemidler på apotek. Jeg var hos han tre ganger for samme problem, men han nektet rett og slett å gi meg det jeg trengte. Etter siste besøk hos han, byttet jeg lege samme dagen. Min nye lege ga meg medisiner med en gang, noe som er en klar indikasjon på at jeg hadde rett på det.

Grundig og god fastlege

Flink til å lytte.
Overrasket over hvor flink han er til å stille overordnet diagnose og dermed henvise videre til rett spesialistkompetanse. Hvis fastlegen sender pasienten til feil spesialist, kan det for bli en lang runddans.
God kunnskap om helsevesenet generelt og til å innhente nødvendig informasjon før viktige avgjørelser tas.
Har opplevd at han har det veldig travelt, men jeg synes ikke det er rett å gi ham slykden for det. Han er en mann av god vilje og strekker seg ofte lenger enn det som kan kreves. Det kan sikkert forklare at noen har negative opplevelser. Fyren har nok anlegg for å slite seg ut.

Skuffet

Noe ventetid, men ikke mer enn en halvtime. Legen hadde liten tid og det var litt synd fordi jeg ikke fikk snakket om det som var viktig for meg. Vil nok prøve å finne en lege med større kapasitet til å lytte til pasienten og som selv er mer presis.

En blanded opplevelse

Det som er bra er at han tar god tid til pasientene, dette er noe jeg personlig har erfart.

Det som kan bli bedre:
- Han bør sette seg inn i hvilke medikamenter som er hyllevare, dvs pakningsstørrelsen han skriver ut bør være det som er tilgjengelig hos de fleste apotekene. Jeg har opplevd flere ganger at apotekteknikeren forteller at størrelsen han har beskrevet ikke finnes men en litt mindre finnes i samtlige apotek.
- Han bør sette seg inn i hva slags dosering som gjelder for den enkelte produsenten anbefaler. Mitt eksempel er at han beskrev 200 mg 4 ganger om dagen og produsenten beskrev 800 mg 4 ganger om dagen. Konsekvensen ble 5 timer på legevakten for å få det produsenten anbefalte.
- Han bør også vurdere konsekvensen ved å miste nattesøvnen og vise hensyn når den uteblir. Nyere forskningsdata viser at prestasjonsevnen blant friske mennesker som har vært våkne i 18 timer tilsvarer prestasjonsevnen ved et alkoholinnhold i blodet på 0,5 promille. Etter 24 timers våkenhet er prestasjonsevnen på samme nivå som ved en promille på over 1,0. Dette understreker at god søvn er viktig. Dårlig søvnkvalitet gir samme effekten på konsentrasjonsevnen som høy alkoholpromille. Promillegrenser i Norge er fortsatt 0,2‰. Og når man allerede har bevist at dette stemmer med at man har vært i en trafikkulykke MÅ legen ta hensyn til dette.
- Han bør også ta hensyn til smertelindring på alvor, mitt eksempel var at han beskrev et medikament som ikke ble anbefalt av produsenten når det gjelder den smerten jeg opplevde.
- Ved flere tilfeller har legene ved Krambua avvist mine påstander på hva jeg har og ved senere konsultasjon tatt samme konklusjon som jeg først hevdet. Her må Stian få litt skryt da jeg møtte han etter å hva vært sykemeldt i 14 dager hørte han på meg og jeg ble frisk etter 3 dager.

Bra lege med god tilgjengelighet

Wesnes tar meg på alvor, er ærlig, oppriktig og har en god personlighet. Han er en fin lege som virker oppriktig interessert i det som bekymrer meg. Han undersøker, henviser og tar prøver.
På de fire gangene jeg har vært hos ham, måtte jeg en gang avslutte litt før jeg var ferdig. Til gjengjeld satte han meg opp på en snarlig ny time. Jeg ønsker meg heller en lege som sier i fra når tiden er ute, enn en lege hvor jeg må vente i timer på venterommet fordi legen alltid er forsinket. Wesnes har aldri vært forsinket når jeg har vært hos ham. Jeg har godt fornøyd med ham, og det er også flere bekjente som går til han. Kan anbefales! 