Nicolas Melchior Frederic Øyane

Christies gate 13 5015 Bergen
Tlf: 52 69 51 51 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Nicolas Melchior Frederic Øyane er en av 238 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Nicolas Melchior Frederic Øyane

Veldig flink, lyttende og sympatisk lege og hyggelig betjening

Dette er, utenom dr Sandven i Kvam, den beste legen jeg har hatt. Han har riktignok mange vikarer, men de er også grundige og hyggelige. Man føler seg tatt på alvor og lyttet til.

Den beste legen jeg har hatt

Er veldig fornøyd med Nicholas som fastlege. Han er faglig flink, tar deg på alvor, lydhørt, flink å henvise videre og å forhøre seg med andre hvis han er usikker.

Er også veldig fornøyd med vikaren Lisa Lund Wågsæther, opplever at også henne tar en på alvor og er imøtekommende. Men en annen vikar jeg har vært hos en del ganger, Cecilia Kvamme er jeg ikke fornøyd med, fordi hun ikke er lydhørt og bagatelliserer det jeg kommer med. Jeg følte meg dum etter å ha vært der og opplevde turen som bortkastet.

Timesystemet kunne vært bedre. Jeg opplever det som veldig tungvindt, hvor en må sende melding dagen før og kan ikke planlegge timer lengre frem, slik at en må passe på å sende melding før en dag en ikke har noe spesielt på timeplanen.

Kjempebra lege

Er veldig fornøyd med Nicolas og med hans vikarer som jeg ofte treffer på LPH.

Det eneste ankepunktet er SMS-systemet som jeg synes fungerer dårlig. Har flere ganger måtte purre ettersom jeg ikke får svar, og det er nærmest umulig å komme gjennom på telefon. Jeg arbeider heldigvis såpass nært legekontoret at jeg i de fleste tilfeller heller tar beina fatt enn å forsøke meg på SMS eller tlf.

En av de beste legene jeg har hatt!

Nicolas har vært en av de beste legene jeg har hatt. Han tar seg alltid god tid, er grundig og forståelsesfull. Han tar ofte en telefon videre, eller henviser til andre, om han er usikker. Han er hyggelig og omtenksom, og får meg alltid til å føle meg trygg. Hans vikar Cecilia Kvamme har også vært en fantastisk lege.
Hele legesenteret har flotte og dyktige medarbeidere, og jeg anbefaler virkelig Legene på Høyden!

Godt fornøyd

Var hos Nicolas to ganger med en overbelastning i foten. Han tok det alvorlig, og henviste meg til røntgen. Jeg hadde ikke Nicolas som fastlege på tidspunktet, men var der med "time-på-dagen"-konseptet.
Jeg fikk derimot aldri oppringing av legesenteret med svar på resultatet, måtte ringe dit selv og høre, og da hadde det ligget der en stund.

Dro dit igjen, også da på "time-på-dagen"-konsept, og selv om han sa han egentlig ikke kunne hjelpe meg (for konseptet var kun for akutthjelp, så jeg måtte få meg fastlege i byen i stedet), men alikevel fikk jeg ny henvisning til fysioterapi.

Følte han satt meste tiden på pcen, og ikke ga så veldig gode svar på mine spørsmål hele tiden.

Kvalitetsbevisst og hyggelig

Nicolas Øyane tar deg på alvor, uansett hva det gjelder. Han er svært effektiv, og vil tydelig løse problemet ditt på best mulig måte. Jeg har fått flere ulike henvisninger av ham, og han forsøker alltid å henvise til den han synes er best til å løse problemet - ikke bare en hvilken som helst spesialist.

Hvis det er noe som er et minus, så er det det at han litt for tydelig viser at han forsøker å avslutte timen så fort som mulig. Det blir jeg litt stresset av, og det finnes bedre og hyggeligere måter å gjøre det på. Men når han løser de problemene jeg kommer med på en så kvalitetsrettet og positiv måte, da gjør det alt i alt ingenting.

Legene på høyden har et litt merkelig timebestillingssystem, som kommentert av andre. Men alt i alt får jeg stort sett satt opp timer som jeg trenger.

Fantastisk!

Øyane er uten tvil den beste legen jeg kunne drømt om. Han er svært profesjonell, morsom når det passer seg, og har alltid tid. Sykepleierne på Legene På Høyden er også utrolig trivelige, og gjør opplevelser som blodprøver ufarlig og behagelig for oss som ikke er så veldig fan. Anbefales på det sterkeste :)

Dyktig

Nicolas har tatt alle legebesøkene mine på alvor og gjort alt han kan for å utrede hva som har vært galt.

Beste legen jeg har hatt!

Utrolig dyktig, gir god oppfølging med telefonsamtaler. Får time raskt og lite ventetid på kontoret hans. Han er kunnskapsrik og man føler seg vel mottatt og hørt. Han kommuniserer veldig bra og er effektiv. Damene I skranken er også en hyggelige som er en stor bonus!

Fantastisk lege. Upraktisk bestillingssystem for noen

Nicolas tar en på alvor i alle tilfeller. En svært dyktig lege. Han kunne med fordel ha brukt mer tid på en. En merker at han tenker på de neste som skal inn. Kanskje han tar inn for mange? Dersom du trenger lege eksempelvis 1-5 dager etter, får du ikke svar før samme dagen som du får time. Dette er problematisk i forhold til jobb, vikarbehov og evt. andre avtaler. Jeg selv jobber som lærer, og dersom jeg skal til legen dagen etter, ønsker både jeg, min arbeidsgiver og min vikar å vite om dette, slik at de må skaffe vikar, og jeg må lage vikaropplegg til vikaren. Det er veldig greit å vite om dagen før om en får legetime. Hvis du må vite om på forhånd når du får time, må du bestille langt frem i tid, gjerne 10-14 dager, da de har vanlige timer. Da kan en i så fall ringe for å bestille time, ellers er det kun sms-bestilling. I sms kan en ikke ta med sensitive opplysninger, og da er det av og til vanskelig å få time raskt siden de ikke vet alvoret.

Kommer til og savne han!

Min tid er over i Bergen, hadde det ikke vert for Nicolas hadde jeg ikke vert her i dag. Han er utrolig smart og lett og stole på. Han kan anbefales på det sterkeste! Jeg har byttet lege 6 ganger så vet hva bra og dorlig er. Alderen har ikke noe og si! Kunnskapen han sitter med er så mye mer en alle andre leger jeg har pratet med tidligere. Han gjør virkelig jobben sin med hjerte.

Fantastisk!

Effektiv, men samtidig genuint interessert i å hjelpe pasienten på best mulig måte. Flink til å lytte og oppdatert!

Den beste legen jeg har hatt

Lyttende og vennlig. Han er nyutdannet, men virker veldig flink. Den hyggeligste legen på det beste legekontoret jeg noen sinner har hatt. Du kan bestille time på SMS kvelden før! Måtte bytte fordi jeg har flytet fra Bergen.

Den beste legen eg har hatt

Alltid hyggelig og positiv. Tek mine bekymringa på alvor. Effektiv. Føle meg trygg på at Øyane gjev meg den beste behandlinga som passar meg.

Fantastisk

Aldri følt meg så godt tatt imot av helsepersonell før, en veldig flott lege. Anbefales på det sterkeste!

Effektivitet i toppklasse!

Sendte SMS om time klokken 09.00 og fikk svar etter 15 minutter om at jeg fikk time senere samme dag. Jeg kom inn til avtalt tid, og han virket oppriktig interessert i å høre på hva jeg hadde å si. Veldig fornøyd med timen. Jeg tok også en blodprøve, som det heller ikke var ventetid på. Nicolas ringte selv neste morgen med resultatene. Veldig raskt og effektivt, og god kundebehandling!

Imponert

Bedre lege enn han har jeg aldri vært borti! Virker meget profosjonell og tar problemene mine på alvor! Anbefales på det sterkeste :-) Hadde Karl Thomas Brinch som vikar en gang, som også kan anbefales! Legene på Høyden er noe av det beste som har skjedd studentene i Bergen!

Flink og oppdatert

Veldig fornøyd ved mitt besøk. Effektiv, men grundig. Sjekket fersk faglitteratur om problemet jeg var der for.

Litt spesielt timebestillingsopplegg hos Legene på Høyden som kan være forvirrende med en gang, men man får i alle fall time svært fort.

En av de beste legene jeg har møtt på!

Denne mannen tar problemene dine seriøst! Han sjekker nøye hva som er galt og gir ikke opp før han har funnet ut av det! En av de bedre legene jeg har møtt med år med mye sykdom og uten noe særlig hjelp!

Uinteressert

Fikk inntrykk av at denne legen brydde seg lite om min helsetilstand og mye om å få pasientene raskt ut og inn og kronene til å rulle