Mona Alvestad

Måløy Kommunelegekontor Kvinne, 44 år

Autorisert2001

Siste vurderinger av Mona Alvestad

Den beste legen i vårt distrikt

Alltid smilende, blid og hjelpsom. Klarsynt, får rett diagnose og henvisning til riktig foretak. Anbefales :)

Svært fornøyd pasient

Gleder meg hver gang komme til å Mona. Er alltid imøtekommende, hyggelig, blid. Veldig flink til å lytte og til å forklare. Tar pas. på alvor og virker svært samvittighetsfull. Har full tillit til henne og har aldri vært mer fornøyd med en lege.

Hvem stiller diagnosen?

Det som skjer når man kommer til denne legen er at hun stort sett overlater til pasienten selv å komme med forslag til diagnose, for så at hun velger en av disse. Man forventer jo ved et legebesøk at man ikke skal behandle seg selv, men det er jo nødvendig å gå til henne for å få skrevet ut nødvendige medisiner. Skremmende å tenke på hva som kan skje om en pasient foreslår totalt feil diagnose - og denne legen går for den uten selv å bruke sin medisinske kunnskap. Tviler ikke på at hun kan faget sitt, men hun virker nesten redd for å stille feil diagnose - og overlater derfor ansvaret for dette til pasienten. Vil foreslå at hun tar sitt ansvar som den som skal stille diagnose - og ikke overlater dette til oss pasienter.

Den beste legen jeg har hatt

Alltid hyggelig og imøtekommende. Strukturert, i mitt tilfelle med begrensning av tilgang til medisiner (selvmordsfare). Svært god til å lytte, og til å informere om nødvendige tiltak. God på kommunikasjon, fin humor.