Mona Alvestad

Måløy Kommunelegekontor

2001

Måløy Kommunelegekontor Telefonnummer57 84 52 3057 84 52 ... – Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no
Gate 1 64 6700 Måløy
Mona Alvestad er en av 8 fastleger i Vågsøy

Siste vurderinger av Mona Alvestad

Imøtekommende og faglig dyktig

Smilende og hyggelig lege som er god på å lytte, imøtekommende og faglig dyktig. Anbefales virkelig :)

Svært fornøyd pasient

Gleder meg hver gang komme til å Mona. Er alltid imøtekommende, hyggelig, blid. Veldig flink til å lytte og til å forklare. Tar pas. på alvor og virker svært samvittighetsfull. Har full tillit til henne og har aldri vært mer fornøyd med en lege.

Hvem stiller diagnosen?

Det som skjer når man kommer til denne legen er at hun stort sett overlater til pasienten selv å komme med forslag til diagnose, for så at hun velger en av disse. Man forventer jo ved et legebesøk at man ikke skal behandle seg selv, men det er jo nødvendig å gå til henne for å få skrevet ut nødvendige medisiner. Skremmende å tenke på hva som kan skje om en pasient foreslår totalt feil diagnose - og denne legen går for den uten selv å bruke sin medisinske kunnskap. Tviler ikke på at hun kan faget sitt, men hun virker nesten redd for å stille feil diagnose - og overlater derfor ansvaret for dette til pasienten. Vil foreslå at hun tar sitt ansvar som den som skal stille diagnose - og ikke overlater dette til oss pasienter.

Den beste legen jeg har hatt

Alltid hyggelig og imøtekommende. Strukturert, i mitt tilfelle med begrensning av tilgang til medisiner (selvmordsfare). Svært god til å lytte, og til å informere om nødvendige tiltak. God på kommunikasjon, fin humor.