Nooman Ahmad
Mann, 30 år
Aldri har jeg opplevd et så ubehagelig møte. Den unge legen virket å være uinteressert i pasientomsorg og mine plager, men veldig opptatt av effektivitet. En innstendig bønn om henvisning til gynekolog spesialist, ble avvist på en kjølig og ufin måte. Legen virket umoden og uerfaren i møte med meg, og nærmest kostet meg ut av døren. Opplevelsen gir inntrykk av at både Bylegene, og denne legen først og fremst er økonomisk motivert.
Han hadde treningsbenk og manualer inne på kontoret, og brukte gladelig av min tid å prate om hvordan han fikk tid til å trene.
Jeg har følt meg oversett og ikke blitt tatt på alvor. Det har vært vanskelig å få time, og når jeg først fikk time, ble jeg verken undersøkt grundig eller hørt. Flere helseplager jeg tok opp, ble aldri fulgt opp eller tatt på alvor, og jeg opplevde at legen manglet praktisk evne til å håndtere situasjonen. Resepsjonen og personalet oppleves lite imøtekommende. Hele opplevelsen gir inntrykk av at økonomi prioriteres fremfor pasientomsorg, med fakturaer som sendes uten at reell hjelp er gitt. Dette er ikke akseptabelt, og jeg håper de tar pasientenes tilbakemeldinger på alvor for å forbedre tjenestene sine.