An Young Sigersvold

Rasta Legesenter

1993

Ventetid

Se antatt ventetid før du kan få plass på legens liste

Siste vurderinger av An Young Sigersvold

Medmenneskelig og imøtekommendese

Et menneske men også lege, som deler kjærlighet og kunnskap gjennom imøtekommenhet og tilstedeværelse. Tar tid til å lytte såvel som å respondere.

Beste legen jeg har hatt!

Anbefales på det sterkeste!! Jeg har aldri hatt noen problemer hos denne legen, har alltid fått rett behandling og ender alltid opp med å bli veldig fornøyd!

God til å lytte

Hyggelig og grei, men er alltid forsinket. Det tar 3-4 uker å få en time, samt at åpningstimene er svært begrenset, kl 0900 - 1400.

God fastlege

Hatt henne som fastlege i flere år, og har vært veldig fornøyd, fått god støtte i sykdomsperiode.
Ved langvarig sykemelding var hun med på møte med jobben, og hun var veldig god støtte på dette møtet.
Ett minus for Rasta Legesenter er lang ventetid på time, men dersom det har vært akutt har jeg alltid fått time på dagen!

Godt å ha deg tilbake

Jeg og min omgangskrets har vært dine pasienter i mange år. Det er uungåelig å snakke om sin fastlege. Maken til fornøyde folk!
De egenskapene dr. Sigersvold har er først og fremst imøtekommenhet, tilstedeværelse og at jeg føler meg som medmenneske og ikke pasient.
Sigursvold er faglig dyktig.
Jeg vil på det varmeste anbefale Sigursvold.

Tillitsfull lege

Har hatt henne som fastlege i mange år. Kommuniserer godt og er empatisk. Forståelsesfull. Får alltid god behandling. Hender at hun er forsinket.

Veldig fornøyd!

Da jeg oppsøkte henne med det som senere skulle vise seg å være en alvorlig kronisk sykdom, sendte hun meg på sykehuset umiddelbart-- hun skjønte definitivt alvoret med en gang (Selv trodde jeg ikke det sto SÅ dårlig til). I ettertid har hun fulgt opp tett, jeg er veldig fornøyd. Anbefaler!

Strålende lege

Gir et veldig godt og skikkelig inntrykk. Lytter med oppriktig interesse og konkluderer ikke for fort som mange ringrever av gamle menn gjør. Veldig god lege.

Vellykket førstegangs besøk

Jeg ble mottatt veldig vennlig. Hun var oppmerksom, lyttende, og lett å snakke med. Et vellykket valg av fastlege!

terningskast fra 1-6 : 1

Jeg og min familie er nå ute etter en ny lege.
Lite engasjerende. Føler hun ikke tar oss på alvor, er skeptisk til det meste.
Altfor lang ventetid ved timebestilling, 3-4 uker.

Fornøyd pasient

Jeg har hatt denne legen en del år nå og er svært fornøyd. Hun har sendt meg til spesialist da hennes egen kompetanse ikke har vært god nok(hennes vurdering) og har alltid diagonisert riktig. Jeg har full tillitt til henne som lege. Problemet er at det er vanskelig å få time, og å komme igjenom på tlf.linjen.

Skremmende elendig lege

Denen legen er helt likegyldig og ikke imøtekommende i det hele tatt. Hun bryr seg ikke om pasienten og man vet ikke helt hvor man har henne. Hun har også store problemer med å henvise videre til spesialister og tar ikke andre legers råd på alvor. Det virker som hun alltid skal ha rett og er ikke åpen for å kommunisere. Ellers er hun sur og virker uinteressert i å være til hjelp. Gir følelsen av utrygghet og usikkerhet. Fraråder å bruke henne som fastlege.

Kjempe bra lege.

Hun er en kjempe bra lege , som jeg tror tar pasientene på alvor hvis man virkelig er syk. Har fulgt meg opp i min sykdomsperiode og hun kaller meg inn til gjevnlige kontroller. Hun nøler heller ikke medå rådføre seg med spesialister hvis det skulle være nødvendig.

Tror hun vet best

Oppfatter dr. Sigersvold som en besserwisser. Hun er alltid skeptisk til andre leger og helsepersonell og setter til og med spørsmålstegn ved spesialisters uttalelser og medisinering. Hun vet best! I ett tilfelle fulgte jeg magefølelsen og oppsøkte annen ekspertise, heldigvis. Hadde jeg fulgt Sigersvolds råd, hadde jeg brukt mye lenger tid på å bli frisk. Man kan ikke forvente at en allmennlege skal kunne og vite absolutt alt, det er lov å innrømme at man er usikker og deretter søke råd hos eksperter. DET har ikke denne legen forstått.

Ellers er det alt for lang ventetid på time, minimum tre uker.

Dessuten er system og rutiner for mottak og videreformidling av prøvesvar fra andre helseinstanser under pari ved Rasta legesenter. Selv om din egen fastlege er på ferie, burde noen annen ta hånd om dennes post og formidle prøvesvar til pasienten.

Denne legen frarådes det å bruke

Denne legen har ikke forståelse for utførelse av arbeidet som lege. Hun kan ikke kommunisere med pasienter og man får lett følelsen av å sitte "på nåde" noen få minutter uten at man kan få ta opp problemer/sykdomstegn. Hun kan heller ikke navn på andre i helsetjenesten og slurver med dette. Hvordan kan da hennes eget arbeide bli annet enn slurv?. Hun er uhøflig som stinker av hvitløk og svarer ofte i sin mobiltelefon slik at hun blir "etter" sine timeavtaler. Man kan aldri ta opp mere enn ett spørsmål om gangen med denne legen, da må man bestille ny time som ofte tar flere ukers venting. Det frarådes på det sterkeste å benytte henne som fastlege.

Grei nok

Jeg synes hun lytter til det jeg sier og tar meg på alvor. I tilfeller hvor det har vært uklarheter har hun vært rask med å sende meg videre til spesialist.

Hvis jeg skulle klage på noe må det være at det genrelt er vanskelig å få time på Rasta legesenter. Ofte ender det opp med legevakten.

Totalt uinteressert i pasient

Jeg har nå byttet fra denne legen, heldigvis. Hun er helt apatisk og bryr seg ikke om det pasienten ønsker. Virker ikke som hun vil være på jobb i det hele tatt.

Ikke å anbefale

Jeg har byttet fra henne nå, hadde henne I en del år. Hun er vanskelig å prate med
til tider, hvis noe som betyr hun må arbeide litt ekstra oppstår så er det svært problematisk for henne. Så alt i alt er hun en av mange leger som etter mange år med pasienter har blitt lei og mistet interessen for å hjelpe. Ser det bare som en jobb og ikke noe mer, noe som kan gjøre at glipper å sånt skjer mye lettere.