Rasta Legesenter

Tlf: 67 92 34 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart

Siste vurderinger av Rasta Legesenter

Medmenneskelig og imøtekommendese

Lege: An Young Sigersvold Skrevet

Et menneske men også lege, som deler kjærlighet og kunnskap gjennom imøtekommenhet og tilstedeværelse. Tar tid til å lytte såvel som å respondere.

Uempatisk, krass og ekstremt lite imøtekommende!

Lege: Merete Muri Skrevet

Jeg gikk gråtende ut fra timen den siste gangen jeg var hos denne legen!
Først og fremst er det kraftige forsinkelser hos henne, jeg har ventet i minst 40-45 minutter hver gang.
Hun hilser svært sjeldent og har så vidt øyekontakt. Jeg opplevde henne som svært stressende, krass og kald. Hun var aldri interessert i mine problemer, virket nesten oppgitt hver gang jeg snakket om mine plager.
Da jeg konfronterte henne med hva jeg følte, ble hun veldig aggressiv og oppførte seg svært uprofesjonelt. Hun er absolutt ikke god til å ta imot konstruktiv kritikk, tvert imot. Hun ville ikke høre og heller ikke forstå hva jeg som en pasient hadde å si.
Anbefaler ingen denne legen! Spar deres tid og krefter og ikke minst penger! Virker som denne legen er kun opptatt av å ha flest mulig pasienter på en dag, for å sende ut flest mulig regninger - ikke så mye utover det!

Beste legen jeg har hatt!

Lege: An Young Sigersvold Skrevet

Anbefales på det sterkeste!! Jeg har aldri hatt noen problemer hos denne legen, har alltid fått rett behandling og ender alltid opp med å bli veldig fornøyd!

Ikke god erfaring med henne

Lege: Kristine Gedde Skrevet

Jeg følte at hun ikke tok hensyn til mine følelser og skrekk rundt visse undersøkelser slik at jeg endte opp med å ikke fullføre men fortsatt måtte betale.

Flink, men alltid forsinket

Lege: Merete Muri Skrevet

Jeg har hatt Muri som fastlege i 16 år, og hun har vært flink til å henvise meg videre til spesialister når hun selv ikke har kunnet behandle problemet jeg har hatt. Likevel må jeg nå finne meg en annen lege, for hun er alltid meget forsinket. På de 16 årene jeg har vært hos henne, så er hun alltid mellom 20 - 60 minutter forsinket. Det verste er at hun ikke en gang gir beskjed om dette, og da oppfatter jeg dette klart som om misbruk av min tid. Min arbeidsgiver er ikke fornøyd med at jeg må bruke så lang tid når jeg skal til legen, og det er fullt forståelig. Hun er flink, men du bær altså ha meget god tid for å bruke henne som fastlege.

Beste legen!

Lege: Kristine Gedde Skrevet

Snakke med henne på tlf. Jeg prøver å bytte fastlege til datteren min til henne. Kjempe fornøyd med Rasta legesenter.

den tregeste legen jeg har vært hos

Lege: Olav Austad Skrevet

det er mer enn en mnd ventetid på time. må ofte misbruke akutt timer for å få treffe legen. lar være å svare på mod. overlater det meste til kontordame

Hyggelig lege, men over en måneds ventetid på time?

Lege: Olav Austad Skrevet

Austad er en mann det er hyggelig å prate med, og han oppleves som flink til å lytte. Han forklarer tydelig, og er respektfull i sin opptreden.

Men man kvir seg for å kontakte Rasta legekontor for å be om time hos Austad. Først er det ofte vanskelig å komme fram på telefonen, og det er skjelden mulig å få time før om 4-6 uker. Så da går man på legevakten i stedet. Og det var vel ikke meningen?

Og så var det det med å holde avtaler... Resepter som han lover å skrive ut glemmes, telefoner glemmes. For mange pasienter?

Hyggelig, men ueffektiv og stressa

Lege: Merete Muri Skrevet

Er sånn passe fornøyd. Hun er litt fjern/surrete. Klarer ikke å ta flere ting om gangen. Hun har veldig dårlig tid så må ha nye legetimer hele tiden fordi vi ikke blir ferdig.

Egenrådig

Lege: Paul Holger Juul-Hansen Skrevet

Vanskelig å få rekvisisjon til spesialister og Mr undersøkelser. Er meget egenrådig,gir ikke fri fysioterapi tross sykdom som tilsier og har rett til det! Føler meg ikke ivaretatt, må selv spørre om å ta forskjellige blodprøver pga sjelden sykdom.

God til å lytte

Lege: An Young Sigersvold Skrevet

Hyggelig og grei, men er alltid forsinket. Det tar 3-4 uker å få en time, samt at åpningstimene er svært begrenset, kl 0900 - 1400.

Oppfølging av pasient...

Lege: Merete Muri Skrevet

Hun er alltid høflig og korrekt. Er rask til å henvise til spesialister, men følger ikke opp svar.
Hun oppdaterer seg ikke i epikrisen før ankomst :(, så man må "informere" henne den korte tid man har dessverre. Hun virker lite engasjert i mine helse- problemer, og jeg må selv komme med forslag.
Da jeg er utdannet på masternivå innen helse, er jeg opptatt med pasienten i sentrum. Bl.a var jeg innblandet i en trafikk ulykke i fjor sommer og har stått på sterke medikamenter, noe som ikke er oppe som fokus.
Hun virker rett og slett sliten ,og lei dessverre.

En usedvanlig bra fastlege!

Lege: Kristine Gedde Skrevet

Jeg er svært fornøyd med å ha Kristine Gedde som fastlege, og har hatt henne i alle mine 25 år.

Jeg opplever henne som lyttende og oppmerksom rundt meg som pasient. Hun gir konstruktive råd og tilbakemeldinger, akkurat slik jeg mener en lege skal være.

Det kan være litt ventetid på å få time, men når jeg har trengt haste time på dagen har jeg alltid fått det.

Til tross for nå lang reisevei til legekontoret har jeg beholdt Kristine Gedde som fastlege, ettersom jeg ikke kan tenke meg en annen lege.

Grei lege. Liker han veldig godt.

Lege: Paul Holger Juul-Hansen Skrevet

Han er en kjekk lege som jeg har hatt siden han begynte på Rasta.
Lett og koselig å prate med.

Gode kunnskaper.

Problemer når det gjelder.

Lege: Olav Austad Skrevet

Jeg har hatt Austad som lege nesten hele livet.

Austad er flink til å lytte på sine pasienter, han er hyggelig og har god tid. Det er veldig fint når du er hos han, men ikke når du venter på timen din. Jeg har aldri hatt mindre enn 30 minutter forsinkelse på timen min og det trekker ofte over en time.

Hvis du skal ha time for noe som ikke er akkutt må du regne med å vente minst 30 dager.

Austad er ikke vanskelig å overtale når det gjelder sykemeldinger eller slikt, men problemene oppstår hvis du trenger mer enn det. Prøver, avtaler, løfter om å ringe deg, henvisninger, osv. har det men å bli glemt. Jeg har aldri opplevd at han har holdt et løfte om å ta kontakt med meg ved en senere anledning.

Hvis du er en person som har influensa en gang i året og trenger en uke sykemelding er Austad din mann, men utover det ville jeg styrt unna.

Austad var en god fastlege for meg helt til den dag jeg trengte en faktisk legehjelp.

Rasta legesenter er underbemannet og har alltid veldig lang telefonkø, det kan ta timesvis og komme igjennom hvis du er uheldig.

Den beste legen jeg har hatt.

Lege: Paul Holger Juul-Hansen Skrevet

Paul Juul Hansen har vært min fastlege siden 1987 gjennom gleder og sorger. Han er empatisk, medmenneskelig og får pasienten til å føle seg verdifull. Han tar pasienten på alvor og er effektiv samtidig som han opptrer rolig og med respekt.

Veldig bra!

Lege: Kristine Gedde Skrevet

Flink, ryddig, rask og god. Reddet sannsynligvis livet mitt da hun fant noe alvorlig galt som kunne fikses med en stor operasjon. Dette var medfødt og ingen andre leger har funnet dette hos meg før.

Jeg stoler på henne og føler meg trygg i hennes diagnoser.

Skuffet.

Lege: Kristine Gedde Skrevet

Elendig lege som tror henne vet best og ofte tror henne at hun vet bedre enn spesialister, ba om ett omskolerings opplegg grunnet sykdom og svarer meg så enkelt som du får finne deg enn annen jobb for det er så lang prosses. Har byttet fastlege og ingen problem med omskolering opplegg gjennom han. Vanskelig å få time og ofte forsinket. Anbefales ikke

God fastlege

Lege: An Young Sigersvold Skrevet

Hatt henne som fastlege i flere år, og har vært veldig fornøyd, fått god støtte i sykdomsperiode.
Ved langvarig sykemelding var hun med på møte med jobben, og hun var veldig god støtte på dette møtet.
Ett minus for Rasta Legesenter er lang ventetid på time, men dersom det har vært akutt har jeg alltid fått time på dagen!

Godt å ha deg tilbake

Lege: An Young Sigersvold Skrevet

Jeg og min omgangskrets har vært dine pasienter i mange år. Det er uungåelig å snakke om sin fastlege. Maken til fornøyde folk!
De egenskapene dr. Sigersvold har er først og fremst imøtekommenhet, tilstedeværelse og at jeg føler meg som medmenneske og ikke pasient.
Sigursvold er faglig dyktig.
Jeg vil på det varmeste anbefale Sigursvold.