Olav Angen

Autorisasjon (1992)

Tilleggskompetanse

Sjømannslege

Idungården Legesenter DA Telefonnummer73 83 36 1073 83 36 ...
Olav Tryggvasons Gate 24C 7011 Trondheim
Olav Angen er en av 196 fastleger i Trondheim

Siste vurderinger av Olav Angen

Meget dyktig lege

Har hatt Olav Angen i 30 år og han er en meget dyktig lege. Han er flink til å lytte og gir klar beskjed.
Han er samvittighetsfull og gjør sitt beste.

Effektiv, men stresset

Hei

Har hatt flere møter med denne legen og hatt telefonsamtaler med han. Han legger alltid på tidlig og lytter ikke. Han er flink til å være effektiv, men da i mitt tilfelle for effektiv hvor jeg ikke slipper til.

Blandete opplevelser

Kom til Angen med psykiske problemer og opplevde å bli godt ivaretatt og tatt inn til regelmessige samtaler. Oppdaget på time nummer fire at han serverte den samme reglen gang på gang, og avsluttet derfor disse besøkene. Har fått god hjelp ift sykmeldinger, og fikk i starten god hjelp med medisinering. Helt til han besluttet at jeg var blitt medikamentavhengig og ikke lengre ville fornye resepter (har hatt medisinfrie perioder uten noen form for avhengighetsproblematikk). Etter mange akutte episoder henviste han meg omsider videre til psykolog. Opplever han som interessert og faglig dyktig, men gjentakende, og hvis han først har bestemt seg for hva problemet er, er han umulig å rikke selv om problemet ikke eksisterer.

Har alltid opplevd lang ventetid.

Flink og lyttende

Har hatt Angen som lege i 25 år! Det sier litt om han som lege. Guidet meg gjennom 2 svangerskap, barnas sykdom og generell helsesjekk. Legen anbefales

Presis, grundig og punktlig lege som gir god oppfølging

Olav Angen har vært min fastlege i en årrekke. Angen har bistått meg i en rekke sammenhenger. Tidligere i forbindelse med revmatisk sykdom og omskolering, i senere tid i forbindelse med psykisk nedstemthet. Han har alltid tatt seg god tid til å gjøre en grundig jobb.

Jeg opplever Angen som direkte, tydelig og engasjert i meg som pasient. For litt over et år siden opplevde jeg mitt livs største krise. Perioden var preget av nedstemthet. Jeg var fanget i et svært negativt og selvutslettende tankemønster. Det preget i stor grad privatlivet og arbeidstilværelsen. I perioden gikk jeg regelmessig i samtale med Angen. Det var tøffe tak!

Angen er i motsetning til mange andre, streng og tydelig og han stiller krav til egeninnsats. Angen viser likevel at bryr seg om pasientene sine og at han strekker seg langt for å hjelpe dem. Ved enkelte anledninger tok han seg tid til å kontakte meg etter samtaletimene for å forsikre seg om at alt stod bra til. Dette anser jeg som en type oppfølging langt utover det en kan forvente seg som pasient. Dette har jeg satt stor pris på.

Under samtalene gikk mye av tiden med til å konfrontere og bryte med eget negativt tankemønster. Han ga meg noen utfordringer og kognetive strategier som jeg skulle jobbe med mellom timene. Dette har vært og er framdeles til stor hjelp. Takket være Angen ble jeg ikke sykmeldt fra jobb og ekteskapet gikk heller ikke i oppløsning.
Olav Angen er en dyktig lege og et medmenneske som bryr seg.