Roger Askim

Autorisasjon (1999)

Roger Askim er en av 196 fastleger i Trondheim

Siste vurderinger av Roger Askim

En god lytter

Askim er en fantastisk dyktig lege som oser av medmenneskelighet og ydmykhet, som gir deg sin fulle oppmerksomhet om deg og din situasjon. Han tar seg tid til det du ønsker å prate om, og er på den måten også en fantastisk sparringspartner om filosofiske tema og spørsmål som det kanskje ikke finnes svar på. Humoren hans er heller ikke til å undervurdere, og det er mang en gang jeg har gått ut smilende fra legekontoret der ting kan ha vært noe mørkt i forkant. Kunne ikke bedt om en bedre lege!

Han er en hyggelig person, men han er alltid utilgjengelig og dette har vart en stund, som er veldig plagsomt

En lege som alltids er sen

Hyggelig lege som hører på, men å få time er en annen sak. Det er også lang ventetid når du først får time, aldri opplevd å vente under 45min.

Trygg

Det er ett par år siden jeg hadde Askim som lege, jeg byttet da jeg selv jobbet innen helse i samme område. Nå har jeg desverre flyttet. Jeg har siden ikke klart å finne en lege som tar meg på alvor og møter meg på en like fin måte. Ja, han er noe vims, ofte veldig forsinket og litt lite tilgjengelig. Men det er fordi han tar seg tid til sine pasienter, bryr seg og følger opp. Han er ydmyk og medmennesklig, og er han usikker så googler han eller spør en kollega istede for å framstå som verdensmester. Er det noe somatisk undersøker han nøye og evnt henviser videre, er det noe psykisk lytter han ydmykt og henviser videre. Venter heller 30 min på en lege som forstår og ivaretar meg enn å ha en som ikke gjør det.

Dyktig lege, men lite tilgjengelig

Askim er utvilsomt en dyktig lege som lytter og som du tror på. Det var ikke med lett hjerte jeg nå, etter en betenkningstid på to år, har byttet lege. Bakgrunnen er tilgjengelighet. Det tar flere uker før du får time, og når du først kommer dit, må du påregne laaang ventetid. Vet ikke hvor mange timer vi har sittet på venteværelset opp igjennom årene sammen med barn eller at jeg selv skal inn, men det blir noen. Selv om vi har hatt time tidlig om morgenen, har vi opplevd å vente mellom en halv og hel time! Dette har medført at jeg ikke bestiller time til meg selv (med barna må du jo) når jeg har plager før det blir akutt, fordi det blir et ork når du vet at store deler av arbeidsdagen går med. Mitt råd er at Askim bør ha færre pasienter. Han er den beste allmennlegen jeg har hatt.