Roger Askim

Autorisasjon (1999)

Roger Askim er en av 197 fastleger i Trondheim

Siste vurderinger av Roger Askim

Bra lege, men selve resepsjonen er elendig!

Selve legen har jeg ingenting å utsette på, ryddig og OK fyr.

Men resepsjonen er elendig, må ofte småkrangle med resepsjonen når jeg ringer for å bestille time, de maser om hva det gjelder og gir seg ut på medisinske vurderinger selv før de har konfrontert med lege, slet med sosial angst en periode og ble oppfordret av resepsjonisten og "bare stå i det", ingen legetime nødvendig. En annen gang måtte jeg småkrangle om virkestoffene i to forsjellige sovemedisiner grunnet uheldige bivirkninger jeg hadde, som dama i telefonen mente var like. Skal ikke være nødvendig å "overbevise" resepsjonen for å få legetime.

Grundig og pålitelig

En grundig (på godt og vondt - går ofte ut over ventetid) og pålitelig lege som tar meg på alvor og tar seg tid til å høre på meg. Faglig dyktig, men også dyktig til å forklare på allmanns-nivå. Ikke redd for å vedkjenne og flagge sine begrensninger, og henviser gjerne effektivt til spesialister hvis det er nødvendig. Meget godt fornøyd!

God lege, dårlig legekontor

Liker legen, men synes legekontoret er elendig. Vanskelig å få kontakt, flere ukers ventetid og generelt dårlig service. Som de fleste venn venter jeg så lenge som mulig med å ta kontakt med lege, så når jeg tar kontakt trenger jeg time helst samme uke og ikke mange uker etterpå. Er i dag min fastlege, men kommer til å bytte ettersom jeg aldri vil ha bruk for en fastlege som ikke har tid når jeg faktisk trenger lege.

En grundig lege.

Vi flyttet tilbake til Trondheim i oktober, og valgte da Roger Askim som fastlege. En meget sympatisk og grundig lege, som utreder godt, og som lytter og er imøtekommende på alle vis. Har fått dårlig kritikk fra andre på denne siden, noe jeg stiller meg uforstående til, da både min mann og jeg er meget fornøyd med han. Anbefales av oss :)

Den beste legen jeg har hatt

Absolutt den beste lege i Trondheim:) Ønsker at flere leger i Norge skulle vært like dyktig