Fokus legesenter (Saupstad)

Vestre Rosten 77 7075 Tiller

Siste vurderinger av behandlere ved Fokus legesenter (Saupstad)

Trygg

Lege: Roger Askim Skrevet

Det er ett par år siden jeg hadde Askim som lege, jeg byttet da jeg selv jobbet innen helse i samme område. Nå har jeg desverre flyttet. Jeg har siden ikke klart å finne en lege som tar meg på alvor og møter meg på en like fin måte. Ja, han er noe vims, ofte veldig forsinket og litt lite tilgjengelig. Men det er fordi han tar seg tid til sine pasienter, bryr seg og følger opp. Han er ydmyk og medmennesklig, og er han usikker så googler han eller spør en kollega istede for å framstå som verdensmester. Er det noe somatisk undersøker han nøye og evnt henviser videre, er det noe psykisk lytter han ydmykt og henviser videre. Venter heller 30 min på en lege som forstår og ivaretar meg enn å ha en som ikke gjør det.

Trivelig lege

Lege: Kristine Samdahl Utne Skrevet

Hun er kjempe trivelig. Ser og hører pasienten. Tar pasienten på alvor. Føler at man når frem med det man kommer for

Dedikert, kunnskapsrik & lyttende.

Lege: Mai-Helene Pedersen Skrevet

Mai-Helene har vært min fastlege siden 2017. Hun har tatt meg på alvor hver eneste gang jeg har vært der, fulgt meg opp godt, og henvist meg til spesialister når det har vært nødvendig. Jeg vil si hun er kunnskapsrik, nøye, og opptatt av hva jeg har å si. En veldig god fastlege! Det eneste negative jeg har å si er at det er lang ventetid på å få time hos henne.

Kald og usympatisk

Lege: Mai-Helene Pedersen Skrevet

Oppleves veldig kald og usympatisk. Gir ikke et eneste smil, ikke ved ankomst, underveis eller ved avskjed. Stirrer kun in i skjermen på pcn når man prøver å si hade. Får alltid følelsen av å være til besvær når jeg besøker denne legen. Opplever heller ikke å bli tatt på alvor. Ikke godt å behøve gå fra legen med en klump i magen.

Dyktig lege, men lite tilgjengelig

Lege: Roger Askim Skrevet

Askim er utvilsomt en dyktig lege som lytter og som du tror på. Det var ikke med lett hjerte jeg nå, etter en betenkningstid på to år, har byttet lege. Bakgrunnen er tilgjengelighet. Det tar flere uker før du får time, og når du først kommer dit, må du påregne laaang ventetid. Vet ikke hvor mange timer vi har sittet på venteværelset opp igjennom årene sammen med barn eller at jeg selv skal inn, men det blir noen. Selv om vi har hatt time tidlig om morgenen, har vi opplevd å vente mellom en halv og hel time! Dette har medført at jeg ikke bestiller time til meg selv (med barna må du jo) når jeg har plager før det blir akutt, fordi det blir et ork når du vet at store deler av arbeidsdagen går med. Mitt råd er at Askim bør ha færre pasienter. Han er den beste allmennlegen jeg har hatt.