Mona Størseth

Autorisasjon (2009)

Mathesongården Legesenter Telefonnummer73 87 04 8073 87 04 ...
Olav Tryggvasons gate 14 7011 Trondheim
Mona Størseth er en av 197 fastleger i Trondheim

Siste vurderinger av Mona Størseth

godt fornøyd!

Synes i utgangspunktet at en slik form for tilbakemeldingskultur i all offentlighet er litt spesielt. Men når først systemet er lagd slik, vil jeg benytte det til å gi en tilbakemelding til Mona om at jeg/vi er veldig godt fornøyd med henne som vår fastlege. Både når det handler om å bli møtt og sett, bli tatt på alvor og opplevelsen av å bli godt ivaretatt.

Utrolig god lege!

Har gått til denne damen i noen år nå, og er veldig fornøyd. Tar seg alltid god tid til å høre på meg, selv om jeg vet at jeg har en tendens til å overdrive noen ganger. Henviser der det er nødvendig, og bestiller blodprøver hvis det trengs. Leste en kommentar her om at hun skriver mye på pcen, men føler ikke at det er et problem. Det er jo viktig å dokumentere det som blir sagt. Jeg bruker bare å vente til hun er ferdig med å skrive hvis jeg har mer på hjertet. Ikke noe problem! Flink til å berolige og sette ting i kontekst, som kanskje ikke er like lett for en pasient med lite medisinsk kunnskap. Kjempefornøyd!

får deg til å føle deg som en hypokonder.

Jeg har gått til denne damen i ca 4 år nå og av grunner som ikke skal nevnes blir det bare styr å skifte. Men jeg trives absolutt ikke med henne. Hun er en lege som roper navnet ditt opp og går før du i det heletatt får sett hvor hun forsvinner henn. Av mange grunner må jeg gå til legen hver 6måne og da har jeg en del spørsmål. En gang gjikk jeg til henne etter 3 måneder istedet og da diskuterte hun ikke enn gang prøvene mine som jeg hadde tatt uken før, fordi jeg ikke skulle ha gått til regelmessig kontroll før midt i eksamenstiden istedet, Hun er rask til å sitte seg ned og spørre hva som feiler deg med en gang du kommer inn men på en mer stressede måte. Det har vert mange ganger da jeg har komt inn og følt at jeg måtte fortelle henne at jeg har mange spørsmål, og da jeg spør spørsmålene føler jeg ofte at jeg ikke blir tatt på alvor, hun skriver og skriver på dataen og har skjelden blikkontakt med pasienter. Det har også skjedd en del ganger at jeg har bedt henne om å skrive ut en resept, noe hun glemmer, før jeg da må ringe ned til kontoret hennes og be henne om å skrive ut en ny. Det er ikke skjelden at jeg rett og slett må minne henne på at jeg vil snakke med henne om flere ting og at hun må ta kontakt med folk for meg eller skrive ut resepter.

Veldig bra lege.

Jeg byttet fastlege pga flytting og valgte Mona som min nye lege. Jeg dro fra min første time med henne med et veldig positivt førsteintrykk. Hun var flink, omsorgsfull og jeg følte hun tok seg god tid med meg. Så jeg må si meg meget fornøyd med min nye lege :-)

Grei lege, ikke fullt så greie helsesekretærer

Jeg opplevde Størseth som grei å snakke med, effektiv, men tok seg nok tid. og hun henviste videre til nødvendig behandling ved behov.
Legesekretærene på dette kontoret har jeg derimot vekslende erfaring med. En gang nektet en av de å bytte timen min, hun mente vel at enten er man syk og har ingen andre plikter, eller så rydder man den tiden i kalenderen fire uker fram i tid. Jeg prøvde derfor å endre jobbreisetimeplanen, men da det ikke gikk, viste det seg at timen min alt var avlyst. Ikke at det gjorde noen forskjell siden jeg likevel skulle avbestille, men hvis jeg hadde møtt opp hadde jeg vel blitt sendt ut med nye fire ukers ventetid. Ved neste tilfelle ville legesekretæren i luken nekte meg å ta en enkel rutineblodprøve uten å bestille legetime på forhånd, men ga etter fem minutter diskusjon etter, og sjekket i oversendt journal fra offentlig sykehus at jeg faktisk skulle ta slik prøve, og innså at jeg ikke trengte inn til legen på forhånd. God tidsbruk hadde vært å sjekke journalen først, i stedet for nekte for at pasienten kan ha rett i sitt spørsmål. Tok i tillegg dobbel pris for denne blodprøven ( hun mente kanskje jeg måtte betale for bruk av hennes tid), det oppdaget jeg ved neste rutineprøve, da en av de hyggelige var til stede. Ikke at det egentlig gjorde meg noe å betale de slantene, men lurer på hvem som fikk den ekstra femtilappen. Dette var dråpen som gikk meg til å bytte fastlege, jeg har ikke behov for å bli behandlet dårlig når jeg er syk og oppsøker lege/lab.