Mona Størseth

Mathesongården Legesenter

2009

Blir varslet når nye vurderinger blir publisert

Mathesongården Legesenter Telefonnummer73 87 04 8073 87 04 ... – Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no
Olav Tryggvasons gate 14 7011 Trondheim
Mona Størseth er en av 179 fastleger i Trondheim

Siste vurderinger av Mona Størseth

Usympatisk og tar ikke pasientene på alvor. Byttet fastlege med engang. Aldri mer.

Jeg byttet til Mona som fastlege da jeg flyttet til Trondheim for å studere. Første timen følte jeg at hun tok meg på alvor og tok seg god tid til å høre på det jeg hadde å si. Jeg tok noen blodprøver der og Mona sa at jeg skulle bestille meg en ny time etter 1 uke for å diskutere svarene. Jeg gjorde som hun sa og kom tilbake etter 1 uke. Når jeg kom gikk vi inn på kontoret og var der i max 1 minutt for at hun skulle fortelle meg at alt så fint ut. I tillegg måtte jeg betale 260kr for timen, når hun liksågodt kunne sendt meg en sms. I senere anledning dro jeg innom og hadde flere ting jeg ville ta opp, men følte ikke jeg ble tatt på alvor. Problemene ble bare feid under ett teppe og jeg fikk beskjed om at diagnosene jeg tidligere har fått ikke var noe å tenke på, og at dem ikke skulle gi meg plager (noe de definitivt gjør). Jeg følte at jeg ikke ble trodd og at hun ikke var villig til å sjekke ut problemene jeg kom med. I tillegg fikk jeg ikke tatt opp alt jeg skulle da hun påpeikte at vi hadde brukt opp all tiden. Hva er poenget med å bestille på nettet hvor man beskriver hvorfor man kommer, og så får man ikke gjennomført alt? Jeg byttet fastlege i sekundet jeg kom ut fra legekontoret.

Man får en følelse av å ikke bli betrodd og at man er en plage ved at man kommer. Hvis du vil føle deg dårlig og plages i lang tid over problemer som hun ikke mener eksisterer, så velg Mona. Hvis du vil ha hjelp så velg en annen lege.

Skuffende behandling

Jeg er vanligvis ikke en person som pleier å komme med slike vurderinger, men jeg unner ingen samme ubehagelig følelse som jeg får hver gang jeg forlater kontoret hos Mona. Jeg har hatt hun som lege over en lengre tid, men på denne tiden har jeg egentlig hatt svært få timer med henne - da hun har vært mye borte. Føler mye av poenget med å ha en fastlege er å kunne ha én person og forholde seg til, slik at man kan føle seg litt trygg. Den siste tiden har jeg imidlertid blitt lettet de gangene jeg har funnet ut at Mona ikke er tilstede – for hver gang jeg har hatt en time hos henne har hun fått meg til å føle meg mye verre enn hva jeg gjorde før jeg kom. Dette har også resultert i at jeg dropper å dra til legen når jeg egentlig burde ha dratt. Ved samtaler så får man en følelse av at hun snakker ned til deg, og at du er til bry for henne. Har aldri følt meg «sett» hos henne, eller at jeg har fått den hjelpen jeg har hatt behov for. Blant annet har jeg fått en diagnose jeg har fått medisiner for, noe jeg i utgangspunktet har vært veldig skeptisk til da jeg helst ville unngå medisiner. Det Mona hadde å si til dette var at denne medisinen iallefall kanskje kunne hjelpe meg med «det andre problemet mitt, nemlig vekta» – da bivirkningene av medisinen er vekttap. Dette føltes litt som et slag i ansiktet når du sitter der og snakker om en vanskelig periode, og blir møtt med kommentarer som på ingen måte er til hjelp men heller det motsatte.

Imøtekommende, fleksibel og faglig dyktig

Opplever Mona som en svært imøtekommende lege, som er flink til å lytte og hvor man føler at problemene sine blir tatt på alvor. I tillegg sitter man med følelsen av å bli tatt vare på av en faglig sterk lege som kan sine saker. Har ingenting negativt å si om denne legen!

Nøye, lyttende og kunnskapsrik

Jeg har hatt Mona som fastlege i fire år og har aldri hatt en så god fastlege før. Jeg føler meg at hun tar meg på alvor, og er nøye med å ta seg tid til å forstå og undersøke problemene jeg kommer med. Hun er også rolig og trygg å gå til.

Fantastisk fastlege.

Rett og slett. Dr. Størseth er en faglig dyktig, imøtekommende og omhyggelig lege, men likevel en konsis og direkte problemløser.