Harald Sundby

Tlf: 73 80 99 50 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Harald Sundby er en av 172 fastleger i Trondheim

Siste vurderinger av Harald Sundby

Harald Healer med Hjertet

Litt flåsete overskrift kanskje, men det er sant. Harald hjalp meg gjennom en fryktelig vanskelig tid som kronisk smertepasient med usikre utsikter. Han har en holistisk tilnærming og ser det komplekse sykdomsbildet. Han er stødig og rolig, hyggelig og har lun humor. Hvis han ser en urettferdighet i helsesystemet, så kjemper han for å rette det opp. Jeg flyttet fra Trondheim for noen år siden, og savner ham som fastlege! Harald er fantastisk profesjonell og hjertelig, du er heldig hvis du kan få ham som fastlege.

Rotete og frekk fremtoning

Det mest positive å si om denne legen er at han tok seg god tid.
Jeg opplevde denne legen som uprofesjonell og lite tillitsvekkende.
På meg som pasient virket det som han hadde lite oversikt over både mine og sine dokumenter. Det ble mye rot som resulterte i mye ekstra arbeide for meg.
Jeg skiftet fort fastlege.

Trondheims beste fastlege

Veldig flink med mennesker. Dyktig faglig, ser helheten utifrå medisinsk/ sosial og somatisk perspektiv. Fremstår veldig tillitsfull og åpen. Svært empatisk og lyttende. Har fin avvæpnende humor. Flink til å få fange opp essensen av kompliserte problemstillinger og være konfrontere på en taktfull opprøskende måte samtidig som har er flink til raskt å komme problemløsende tiltak på en veldig konstruktiv og oppbyggende måte.
Har hatt han som fastlege i ca 15 år og er veldig fornøyd med å han som fastlege.

Særdeles dyktig og klok fastlege

Har aldri møtt en fastlege som har så allsidig forståelse for en pasients situasjon og som ser sammenhenger utenfor de normerte rammene.

Han tar seg god tid til deg (derfor litt ventetid, men verdt det i høyeste grad) og hører på det du har å si uten å sette deg i bås. Han tør å stille vanskelige spørsmål på en forsiktig måte Han er ydmyk, engasjert og har et godt lynne.

I tillegg har han mye erfaring som han bruker på riktig måte. Han er løsningsorientert samtidig som han tar vare på deg.

Skulle ønske han kunne klones, vi trenger flere fastleger som han :)

Enestående

Enestående fastlege. Svært klok, med allsidig kunnskap om livets mange sider. Møter folk på en sjelden god måte.
Føler meg som verdens heldigste som tilfeldigvis fikk han til fastlege! Har følt meg så sykt reparert de gangene jeg har hatt legetime.
Faglig dyktig, handlekraftig, samt stor respekt for andre.

Veldig dyktig lege

Er flnk til å se sammenhengen mellom kropp og psyke og går grundig til verks med å stille diagnoser. Han har også en lun og god humor, og det hjelper godt når man har en tung dag hos legen :) Og han tar seg god tid til deg som pasient og tar deg på alvor.
Jeg er også veldig fornøyd med servicen generelt på Kalvskinnet Legesenter, opplever å bli godt motatt.

Har aldri følt meg så trygg, eller sett som et helt menneske og ikke bare de symptomer man har der og da. Han er veldig god på å se livssituasjon og psyke i sammenheng med somatiske plager, er empatisk og samvittighetsfull. Samarbeider utrolig godt med andre innstanser i helsevesenet og har hjulpet mye opp mot NAV. Håper jeg aldri trenger bytte lege!

Siden han tar den tiden han ser en pasient trenger der og da, kan det bli litt forsinkelser i løpet av en dag. Han bedriver ikke samlebåndsmedisin, så man må belage seg på å vente litt av og til. Bare husk at om du må vente, så er det fordi den han snakker med har et behov for å bli sett litt ekstra. Det er ikke for å kaste bort tiden din.

PS. Han er ikke reservasjonslege, og er flink å henvise videre til gynekologer eller andre spesialister når det kommer til reproduktiv helse og bekymringer man måtte ha der.

Den beste Legen

Harald er den Beste legen ever!
veldig god til å lyte hva du har å si til Han.
Best av det beste rett og slett

Lege som er til å stole på

Han lytter til deg som pasient, tar det du sier på alvor og er svært ydmyk om han tar feil på en diagnose. Han er omgjengelig, veldig lett å prate med og prøver seg frem med alternative metoder først fremfor å skrive ut medikamenter. Om det alternative ikke hjelper diskuterer han hvilke alternativer du har innen medisin. Har alltid følt meg trygg på han og stoler på at han ønsker det beste for meg som pasient.

Eneste negative jeg kan tenke meg til er at han tidvis er vanskelig å få tak i da han har mye på timeplanen og at man noen ganger kan forvente å måtte sitte på venterommet da det ofte er forsinkelser (dette skyldes at han tar seg god tid med de pasientene som behøver litt ekstra tid med han).

Den desidert beste legen jeg har hatt!

Harald tar pasientene sine på alvor. Han var rett og slett bare helt fantastisk! Flytter jeg til Trondheim igjen så blir det et lett valg av fastlege!

den beste legen

rett og slett best. tør å går ut av komfortsonen for å hjelpe andre.

Den beste legen jeg har hatt ;)

Harald er en lege med mye kunnskap på forskjellige områder. Han er flink til å lytte og er engasjert i sine pasienter. Han er det eneste fastlegen jeg har hatt som ikke sitter og skriver på sin PC under legetimen.

Dessuten er han en god samtalepartner og en god hobby psykolog. Han velger først andre tilnærminger til problemene enn å foreslå medikamenter som det eneste alternativet.

Verdens beste fastlege

Faglig dyktig, god til å lytte, veldig engasjert, veldig god kommunikasjon. Har veldig gode erfaringer med ham. God på komplekse tilstander