Inger Alvilde Ingemann

Autorisasjon (2010)

Legetjenesten i Kvæfjord Telefonnummer77 02 34 0077 02 34 ...
Kvæfjord Helsehus, Kveldroveien 2 9475 Borkenes
Inger Alvilde Ingemann er en av 5 fastleger i Kvæfjord

Siste vurderinger av Inger Alvilde Ingemann

Liten forståelse når det gjelder psykisk sykdom

Meget usympatisk og er en svært dårlig lytter. Man føler at legen har en ovenfra og ned holdning mot folk som sliter med psykosomatiske lidelser
og traumer etc. Føler ikke at man blir tatt på alvor. Veldig kjedelig å sitte igjen med en følelse av avmakt frustrasjon når man ikke får den hjelpen man trenger.

Pga av dette og hennes strenge holdning til å skrive ut enkelte medisiner man sårt trenger for å komme seg ut fra ei tung knipe så får man tilbud om å få resept på medisiner som gjør en nærmest handlings lammet og blir sengeliggende flere dager. Er det slik man skal behandle personer i 60 årene da både helsa også begynner å skrante.

Jeg blir å skifte fastlege så snart noen blir ledig, for jeg trenger en lege som viser forståelse og ikke minst lytter på hva en gammel "uerfaren" person har å fortelle. Det er vel en grunn til at det kun er hun som er den eneste ledige legen akkurat nå.

Super hjelp!

En meget behagelig lege. Hun tok seg tid til å lytte, og stilte adekvate spørsmål. Jeg var der for tre forskjellige ting, og jeg foreslo at en av tingene det gjaldt, kunne jeg ta med fastlegen min (som har permisjon). Men da sa Inger, at dette hadde hun vært borti før, og fikset og ordnet. Jeg fikk skikkelig tillit til henne. Og normalt kvier jeg meg veldig for å åpne meg om mine ting... Anbefaler henne 100%!

Livets skole mangler!

Persepsjon!
Faglig dyktig er det liten tvil om, men hvis man ikke har evnen til å se helhetsbildet til pasientene sine, blir jeg bekymret for denne legens framtid.
Min oppfatning er at hun ikke har hatt mye motgang eller sykdom i sitt "unge" liv. Det er ikke alltid like lett, for en lege med millionlønn, å forholde seg til livets harde kår.

Når sykdomsbildet er langvarig og komplisert med flere ulike forhold, bør en fastlege vise forståelse og komme med gode forslag og løsninger - ikke nikke på hodet og trøste med at det sikkert ordner seg. Det viker bare uorofesjonelt og provoserende.

Teori og praksis er to ulike verdener. Hvis ikke man har en fastlege som har empati og kan sette seg inn i pasientens situasjon, bør man helt klart sende inn en klage og bytte fastlege.

Mitt råd er; LYTT LYTT & LYTT!!!

Ikke analyser alt
ikke vær for kritisk
ikke tenk at det er dine penger som blir brukt hvis en sykemelding vurderes
husk at de fleste ønsker å jobbe, men noen ganger må man "ta en pause" for å forebygge lang tids sykefravær

Ha tid til dine pasienter. Kortere ventetid.

Vær dæ sjøl, ta tell dæ konstruktiv kritikk, så bli du en knakanes god fastlege i mange år fremover.

VELDIG FORNØYD:)

Har fått masse hjelp av denne dama, da kommunen i Harstad ikke hadde ledig fastlege, tok hun meg inn uten at jeg sto på listen hennes. Videre har hun fulgt meg opp og jeg har vært veldig fornøyd.

Dyktig dame!

Hun er svært lett å kommunisere med, og forsøker å se helhetsbildet av pasienten. Hun ser saken fra pasientens synspunkt, og forklarer årsaken til evt argumenter for/mot. Jeg oppfatter henne som intressert i sakens kjerne og hun tar initiativ til å følge opp pasienten.