Inger Alvilde Ingemann

Verkstedveien 15b 9406 Harstad
Inger Alvilde Ingemann er en av 29 fastleger i Harstad

Siste vurderinger av Inger Alvilde Ingemann

Ikke så fornøyd

Ikke så fornøyd. Kjenner meg ofte usikker når jeg kommer hjem fra legen. Opplever å bli møtt med en noe arrogant holdning, og føler ikke at jeg blir tatt helt på alvor. Har flere gang ikke stilt riktig diagnose. Jeg bytter fastlege.

Hjelp!

Oppleves som lite interessert i å hjelpe eller finne kjernen i problemet. Ofte med en dømmende tone. Skiftet lege da jeg ikke ble møtt med den respekt og empati jeg mener en lege bør ha!

Varierende dyktighet

Hatt denne fastlegen i fire år, og hun har gjort en god jobb med en del problemer jeg har kommet til henne med.

De siste par årene har jeg derimot hatt såpass mange dårlige opplevelser at jeg har valgt å bytte fastlege. Hun mistet en viktig henvisning, og jeg måtte få ny time et helt år etterpå med ny ventetid på henvisning (jeg hadde aldri fått henvisning før og visste ikke at man får brev når en henvisning er sendt. Jeg visste også at det var lang ventetid på denne typen henvisning)

De siste gangene jeg var hos henne hadde jeg problemer som i meget stor grad gikk utover min evne til å arbeide. Hun tok ikke disse problemene seriøst og prøvde ikke å forstå min arbeidshverdag eller hvordan problemene påvirket den. Hun avfeide alle problemene uten noe forslag til bedring selv om jeg prøvde å presisere alvorligheten av problemene for utføringen av min jobb.

Jeg følte at hun så ned på meg, var arrogant, og at hun ikke hadde et ønske om å forstå problemene mine de siste gangene jeg var hos henne. Jeg følte meg til bry, og har endt opp med å bruke nærmere 20 000 kr på diverse private helsetjenester det siste halve året fordi hun ikke ga henvisninger, medisiner eller andre råd om hvordan min situasjon kunne bedres.

Fornøyd

Hun er en god lege for meg. Kjemien stemmer og jeg føler hun tar vare på meg og viser meg helheten. Hun tar seg tid når det trenges og for meg har det vært en viktig faktor for å oppleve trygghet. En travel dame som ikke har mistet gleden og gnisten ved det å være primærlege. Tommelen opp!

Fastlege for livet!

En lege som møter deg med empati, forståelse og interesse i deg som person. Hun viser god fagkunnskap og har en imøtekommende personlighet. Dette gir tillit og du jeg føler hun er der for å hjelpe deg.

Hun tar seg tid til deg, lytter (!), spør og tar dine tanker og meninger alvorlig, og viser selv faglig dyktighet ved egne innspill og vurderinger.
En meget hyggelig og dyktig lege! - En lege for livet :-)