Inger Alvilde Ingemann

Tlf: 77 00 09 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Inger Alvilde Ingemann er en av 31 fastleger i Harstad

Siste vurderinger av Inger Alvilde Ingemann

Ikke så fornøyd

Ikke så fornøyd. Kjenner meg ofte usikker når jeg kommer hjem fra legen. Opplever å bli møtt med en noe arrogant holdning, og føler ikke at jeg blir tatt helt på alvor. Har flere gang ikke stilt riktig diagnose. Jeg bytter fastlege.

Hjelp!

Oppleves som lite interessert i å hjelpe eller finne kjernen i problemet. Ofte med en dømmende tone. Skiftet lege da jeg ikke ble møtt med den respekt og empati jeg mener en lege bør ha!

Varierende dyktighet

Hatt denne fastlegen i fire år, og hun har gjort en god jobb med en del problemer jeg har kommet til henne med.

De siste par årene har jeg derimot hatt såpass mange dårlige opplevelser at jeg har valgt å bytte fastlege. Hun mistet en viktig henvisning, og jeg måtte få ny time et helt år etterpå med ny ventetid på henvisning (jeg hadde aldri fått henvisning før og visste ikke at man får brev når en henvisning er sendt. Jeg visste også at det var lang ventetid på denne typen henvisning)

De siste gangene jeg var hos henne hadde jeg problemer som i meget stor grad gikk utover min evne til å arbeide. Hun tok ikke disse problemene seriøst og prøvde ikke å forstå min arbeidshverdag eller hvordan problemene påvirket den. Hun avfeide alle problemene uten noe forslag til bedring selv om jeg prøvde å presisere alvorligheten av problemene for utføringen av min jobb.

Jeg følte at hun så ned på meg, var arrogant, og at hun ikke hadde et ønske om å forstå problemene mine de siste gangene jeg var hos henne. Jeg følte meg til bry, og har endt opp med å bruke nærmere 20 000 kr på diverse private helsetjenester det siste halve året fordi hun ikke ga henvisninger, medisiner eller andre råd om hvordan min situasjon kunne bedres.

Fornøyd

Hun er en god lege for meg. Kjemien stemmer og jeg føler hun tar vare på meg og viser meg helheten. Hun tar seg tid når det trenges og for meg har det vært en viktig faktor for å oppleve trygghet. En travel dame som ikke har mistet gleden og gnisten ved det å være primærlege. Tommelen opp!

Fastlege for livet!

En lege som møter deg med empati, forståelse og interesse i deg som person. Hun viser god fagkunnskap og har en imøtekommende personlighet. Dette gir tillit og du jeg føler hun er der for å hjelpe deg.

Hun tar seg tid til deg, lytter (!), spør og tar dine tanker og meninger alvorlig, og viser selv faglig dyktighet ved egne innspill og vurderinger.
En meget hyggelig og dyktig lege! - En lege for livet :-)

Flink,dyktig og forståelsfull

En dyktig lege,lett å prate med,tar deg alvorlig. Lett å få time hos,undersøker deg grundig og gir deg tid.

Liten forståelse når det gjelder psykisk sykdom

Meget usympatisk og er en svært dårlig lytter. Man føler at legen har en ovenfra og ned holdning mot folk som sliter med psykosomatiske lidelser
og traumer etc. Føler ikke at man blir tatt på alvor. Veldig kjedelig å sitte igjen med en følelse av avmakt frustrasjon når man ikke får den hjelpen man trenger.

Pga av dette og hennes strenge holdning til å skrive ut enkelte medisiner man sårt trenger for å komme seg ut fra ei tung knipe så får man tilbud om å få resept på medisiner som gjør en nærmest handlings lammet og blir sengeliggende flere dager. Er det slik man skal behandle personer i 60 årene da både helsa også begynner å skrante.

Jeg blir å skifte fastlege så snart noen blir ledig, for jeg trenger en lege som viser forståelse og ikke minst lytter på hva en gammel "uerfaren" person har å fortelle. Det er vel en grunn til at det kun er hun som er den eneste ledige legen akkurat nå.

Super hjelp!

En meget behagelig lege. Hun tok seg tid til å lytte, og stilte adekvate spørsmål. Jeg var der for tre forskjellige ting, og jeg foreslo at en av tingene det gjaldt, kunne jeg ta med fastlegen min (som har permisjon). Men da sa Inger, at dette hadde hun vært borti før, og fikset og ordnet. Jeg fikk skikkelig tillit til henne. Og normalt kvier jeg meg veldig for å åpne meg om mine ting... Anbefaler henne 100%!

Livets skole mangler!

Persepsjon!
Faglig dyktig er det liten tvil om, men hvis man ikke har evnen til å se helhetsbildet til pasientene sine, blir jeg bekymret for denne legens framtid.
Min oppfatning er at hun ikke har hatt mye motgang eller sykdom i sitt "unge" liv. Det er ikke alltid like lett, for en lege med millionlønn, å forholde seg til livets harde kår.

Når sykdomsbildet er langvarig og komplisert med flere ulike forhold, bør en fastlege vise forståelse og komme med gode forslag og løsninger - ikke nikke på hodet og trøste med at det sikkert ordner seg. Det viker bare uorofesjonelt og provoserende.

Teori og praksis er to ulike verdener. Hvis ikke man har en fastlege som har empati og kan sette seg inn i pasientens situasjon, bør man helt klart sende inn en klage og bytte fastlege.

Mitt råd er; LYTT LYTT & LYTT!!!

Ikke analyser alt
ikke vær for kritisk
ikke tenk at det er dine penger som blir brukt hvis en sykemelding vurderes
husk at de fleste ønsker å jobbe, men noen ganger må man "ta en pause" for å forebygge lang tids sykefravær

Ha tid til dine pasienter. Kortere ventetid.

Vær dæ sjøl, ta tell dæ konstruktiv kritikk, så bli du en knakanes god fastlege i mange år fremover.

VELDIG FORNØYD:)

Har fått masse hjelp av denne dama, da kommunen i Harstad ikke hadde ledig fastlege, tok hun meg inn uten at jeg sto på listen hennes. Videre har hun fulgt meg opp og jeg har vært veldig fornøyd.

Dyktig dame!

Hun er svært lett å kommunisere med, og forsøker å se helhetsbildet av pasienten. Hun ser saken fra pasientens synspunkt, og forklarer årsaken til evt argumenter for/mot. Jeg oppfatter henne som intressert i sakens kjerne og hun tar initiativ til å følge opp pasienten.

Kjempeflott og dyktig lege

Kjempeflott lege hvor man føler at man blir tatt på alvor og at man kan stole på at den informasjonen og behandling som blir gitt er riktig og den beste. Hun har meget god faglig kunnskap og sjekker opp med en gang hvis det er noe hun ikke er sikker på. Nøler ikke med å henvise videre hvis hun mener det kan være nødvendig og tar seg god tid til pasienten. Kan virkelig anbefale henne til andre som ønsker en blid og hyggelig lege som gjør en GOD jobb.

Har aldri hatt bedre fastlege

En tanke overfladisk, men lett å kommunisere med.

Meget bra lege!

Tar seg tid og hører på pasienten. Faglig sterk!
god på oppfølging. flink til og henvise videre hvis behov.
tar passienten på alvor bestandig!