Leena Marjatta Junttila

Autorisasjon (2008)

Leena Marjatta Junttila er en av 80 fastleger i Tromsø

Siste vurderinger av Leena Marjatta Junttila

Ser ikke helheten

Jeg har hatt Leena i noen år nå og opplever at hun er flink til å slå opp i oppslagsverk og finne kur for ulike symptomer. Hun virker ikke å være opptatt av helheten, men forsøker å kurere hvert symptom for seg. De gangene jeg har hatt flere plager som etterhvert viser å skyldes allergi, ble sjelden disse sett i sammenheng og bl.a. gått i en årrekke og blitt behandlet for eksem som tilslutt har vist seg å være sopp!
Generellt mener jeg legene på Kaigata Legekontor er for opptatte av å kurere symptomer og ser ikke den bakenforliggende årsaken til problemene.

Tålmodig, løsningsorientert og imøtekommende

Dyktig lege som tar ting på alvor, undersøker og viser forståelse. Tar kontakt med en gang dersom man ønsker å bli oppringt. Tar seg god tid, forklarer og beroliger hvis det er behov for det. Opplever henne som støttende og forståelsesfull, samtidig som hun er både tydelig og direkte. Anbefaler henne!

Den beste legen jeg har hatt.

Veldig hjelpsom...lytter til mine problemer/sykdom, og har god tid....stresser ikke.
Ho har et "godt" hjerte.

ok, men fremstår lite empatisk

Hadde henne et års tid, hun virket faglig dyktig, men kanskje litt rask i vendingen noen ganger. Virket veldig saklig og litt distansert profesjonell, men grei nok. Helt til hun gjorde en undersøkelse/behandling på meg som gjorde vondt, da viste hun ikke forståelse/tålmodighet, og det føltes ganske fælt at hun bare holdt på uten å vise noe omtanke eller forsøke å berolige meg. Så jeg byttet lege, kunne aldri tenke meg å gå til henne igjen. Men hun kan sikkert være bra for en som er litt tøffere enn meg..

En flott lege!

Leena har et rolig og behagelig vesen. Hun er oppmerksom og lyttende ovenfor pasienten, og stresser ikke. Hun virker faglig oppdatert, men er det noe hun er usikker på, sjekker hun det opp. Hun er også rask å henvise videre ved behov. Jeg er glad for at jeg har Leena som fastlege:-)