Dag Yngve Nordvåg

Tilleggskompetanse

Sjømannslege

Dag Yngve Nordvåg er en av 80 fastleger i Tromsø

Siste vurderinger av Dag Yngve Nordvåg

Fantastisk lege om du har tid til å vente litt

Jeg har hatt Dag Yngve Nordvåg som lege i noen år nå, og han er en av de beste legene jeg har hatt. Han tar seg alltid god tid til pasientene sine, og jeg har aldri følt på følelsen jeg har hatt flere andre steder om man man helst skulle vært ute av kontoret før man har kommet inn. At han tar seg god tid gjør jo følgelig at man ofte må sitte å vente en stund før man kommer inn til timen, men dette er en liten pris å betale for å ha en lege som ser deg, tar deg på alvor og som ikke minst har en evne til å roe ned situasjonen når det stormer som verst. Selv om han ikke har vært skeptisk de to gangene jeg har tatt turen etter ferdig diagnostisering fra Dr. Google med relativt alvorlige diagnoser, har han allikevel tatt meg på alvor og gjort de nødvendige undersøkelsene eller henvist meg til noen som kan gjøre dette, og jeg har altid gått ut av kontoret hans i bedre forfatning enn da jeg har kommet inn. En lege man trygt kan og bør stole på!

Kunne ikke hatt en bedre fastlege

Dag Nordvåg er en utrolig dyktig og forståelsesfull fastlege. Har hatt han siden fastlegeordningen ble innført og jeg kommer aldri til å bytte fastlege!

For god til å byttes ut!

Har hatt han som fastlege siden 90-tallet og fra da jeg selv var et barn. Han har vært veldig behjelpelig i alle år med hva det måtte være og har tatt mine psykiske problemer på alvor. Jeg byttet til en annen lege en gang pga. beliggenhet, men angret fort. Jeg blir aldri å bytte igjen. Han er ikke så glad i å skrive eller sende henvisninger, kanskje, men det er helt greit. Han har vært en av mine største støttespillere igjennom livet - ja, tildels har han vært min psykolog også. Så jeg er veldig, veldig glad i han. Jeg går som regel smilende ut døra.

Overfladisk og lite interessert

Jeg hadde Nordvaag som fastlege i over 20 år og burde byttet for lenge siden. Han var grei å ha til enkle ting, og ga som regel det man ba om, av resepter, undersøkelser, henvisninger og sykemelding osv. Men trenger man noe mer på det psykososiale området er han rett og slett ikke kompetent og heller ikke særlig interessert.

Føler alltid han har dårlig tid

Har hatt han som lege siden 90 tallet, men har aldri vært helt fornøyd med han. Burde byttet lege.......Han er rask, føler han ikke har tid å høre hva en har å si, tildels uinteressert, rask å konkludere og da uten å høre halvparten av hva en har å si. Har opplevd han utrolig sløv i fht et av mine barn, noe som kunne fått fatale konsekvenser. Har og positive opplevelser med han. Avventer i det lengste før han henviser videre. Helsesekretærene der er veldig hyggelig og imøtekommende.