Jon-Christer Ovanger

Solstrandvegen 19 9020 Tromsdalen
Tlf: 77 63 60 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Jon-Christer Ovanger er en av 69 fastleger i Tromsø

Siste vurderinger av Jon-Christer Ovanger

Svært flink og rask fastlege

Dr. Ovanger er rask med å henvise deg videre hvis han er usikker. Han er alltid blid og imøtekommende de gangene jeg har vært innom kontoret deres. Dessuten er han behagelig å kommunisere med, noe som gjør det lettere å være pasient.

God fastlege!

Ovanger er en veldig flink fastlege. Gir alltid god hjelp og henviser når det trengs. Føler at jeg blir tatt seriøst når jeg er der.

Blitt sløv

Blitt sløv med årene, likegyldig og hører ikke pasienten sitt ønske, orker ikke henvise videre til andre vurderinger, ser bare på klokken når man snakker

SERIØS DYKTIG OG IMØTEKOMMENDE

Tar meg alltid på alvor. Grundig og gir god informadjon. Høflig, tar seg god tid til å lytte. Føler meg trygg og godt ivaretatt.

Dyktig lege!

Ovanger er en dyktig lege som vet sine begrensinger. Det i seg selv er en styrke. Er han usikker innrømmer han det å henviser deg videre til sykehuset. Han er hurtig, men nøye i undersøkelsene. Føler man blir tatt på alvor. Alltid blitt møtt med et vennlig smil og hyggelig tone. Ikke et vondt ord å si om han.

Lite forutsigbart

Etter innføring av elektronisk reseptfornying er dette blitt lite forutsigbart; neste virkedag etter 13 var status før; nå fornyes det etter eget forgodtbefinnende; særlig om fastlege er fraværende.

Overfladisk og unispirert

Diagnostisk sett ikke så verst, men virker svært lite inspirert. Sikkert ikke enkelt å være lege, men graden av overfladiskhet blir litt for høy for meg. Jeg er på ingen måte en hypokonder, men har en alvorlig nevrologisk sykdom. Vi kronikere trenger fastleger som gjør litt mer enn å sitte å smile.

Utrulig flink med folk

Ovanger er ikke bare en flink lege men han er utrulig flink med folk. Han lytter og gjør det som er best får pasienten. Har hatt han i snart 10 år og blir alldri å bytte.

Den beste legen jeg noen gang har hatt..

For noen år tilbake bodde jeg i Tromsø. Og da hadde jeg Jon-Christer Ovanger som fastlege.. Han var hyggelig,blid,samt fiksa det meste jeg trengte.Nu bor jeg ikke i Tromsø mere.. har en meget bra fastlege nu. Men jeg savner Jon.. Lege med stor L

Lege med stor L, anbefales på det sterkeste

Han viser stor innsikt, lytter og har en beroligende fremferd, anbefales som en dyktig og erfaren lege, tror neppe han er den riktige for de som ønsker å utnytte systemet med sykemeldinger. Jeg har også hatt konsultasjoner med andre leger, jeg har vært fornøyd med seriøse og gode behandlinger, Ovanger hører med i tetgruppen blant de beste.

Syns han alltid tar mæ alvorlig

Syns han alltid tar meg allvorlig, om han ikke kan hjelpe selv, henviser han meg til de som kan det. Han er rolig og behagelig. Jeg har hatt han som fastlege sia 2005 å har aldri tenkt tanken om å bytte lege.

Følte ikke at jeg hadde en LEGE

Han virket kald , fremmed og unaturlig selv om han utad ga inntrykk av å ville hjelpe , men jeg følte at han ikke brydde seg om meg og min helse , han fikk meg til å føle meg som en engstelig hypokonder. Han virket også en del famlende og usikker . Da jeg ble syk og en offentlig instans ba om legeerklæringer var han veldig sein med å sende dem inn , og han skrev kun ett -1 - ord på erklæringene , og ordet var navn på en diagnose . Siden det var forskjellig diagnose- navn hver gang virket det som om han bare skriblet ned noe for å få det unnagjort . Så hans "hjelpende " legeerklæringer var i realiteten verdiløse. Dette og andre episoder som "beroligende " kommentarer til meg som "hypokonder" gjorde at jeg byttet til en annen lege , og det er jeg sjeleglad for at jeg gjorde. For da jeg kom til min nye lege fikk jeg erfare hvordan det KAN være å ha en lege som bryr seg om min helse. Det var som å komme fra kulden (hos Ovanger ) og inn i varmen (hos den nye legen ) , det var en helt annen opplevelse å komme til en ny lege. Ovanger anbefales overhodet ikke å ha som sin fastlege den dagen man blir syk og virkelig trenger legen sin.

Misfornøyd

Har hatt han som fastlege i flere år, men har aldri følt at han har tatt meg seriøst.. Treg med å henvise videre, tar litt for enkelt på det å skrive ut medisiner, utrolig vanskelig å få sykemelding hos og når han ikke finner løsninger på plager, så må man bare leve med det... Har nå byttet lege og angrer ikke et sekund på det...

beste legen æ har hatt

Veldig flink.veldig forståelsesfull.flink med barn.

Et medmenneske med stort hjerte

Jon-chister Ovanger har vært min og barnas fastlege i over 10 år. Varm ,engasjerende, rådgivende og søkende, Har til og med opplevet at han i en sykdomsperiode på et av barna ringte til oss på ettermiddagen helt uoppfordret.. En fantastisk mann ,som bare treber etter å gjøre sitt beste for oss.

Beste fastlegen

Jeg er svært fornøyd med Jon-Christer som fastlege. Meget avslappet og behagelig lege.. Fikk akutt-time hos en turnuslege med minstejenta mi som hadde vært alvorlig syk 1 uke.. Utpå dagen ringte Jon-Christer meg og sa at om jeg kunne være der en halvtime før,kunne vi få komme til han. Har ingenting negativt å si om han. Vi flytta til en helt annen del av byen rett etter at jeg hadde fått han som fastlege,men det har aldri vært i tankene mine å bytte.

utilstrekkelig

Virker slettes ikke som han bryr seg om problemer man måtte ha. Treg og stilte sannelig ikke mange spørsmål.
Ikke anbefalt som lege!

Likanes fyr.

Dr. Ovanger har jeg hatt i over 10 år som fastlege. Har aldri hatt noe å klage på han og han er en rolig fyr og har en behagelig fremtreden.
Han får deg på sykehus om det trengs og han lytter mer en han taler, men det han sier er konsist og tydelig.

kjempe lege

skaper tillit og er rolig. gjør det som trengs for å være en god lege. kjempe fornøyd med han som lege. Aldri hatt noe problem=)

meget god lege

Flink å lytte til pasientene.Er han usikker sender han vedkommende til undersøkelse
på sykehus, Virker rolig og lytter til pasientene. Har han som fastlege i mange år, er kjempe fornøyd.