Jon-Christer Ovanger

Autorisasjon (2001)

Tromsdalen Legesenter Telefonnummer77 63 60 0077 63 60 ...
Solstrandvegen 19 9020 Tromsdalen
Jon-Christer Ovanger er en av 80 fastleger i Tromsø

Siste vurderinger av Jon-Christer Ovanger

trygg og kunnskapsrik

Suveren lege. Effektiv bl.a når du trenger resepter på medisin.
Meget hyggelig lytter til deg uten å bli stesset.
Heldig som fikk han fastlege for 20 år siden.
Topp lege.

Fantastisk lege, anbefales på det sterkeste.

Tar deg på alvor, stort eller smått. Kunnskapsrik og henviser hvis det er behov. Flink med barn, og tålmodig.

Fantastisk lege

Jon-Christer Ovanger er en av di aller beste legene vi har i Nord Norge. Hjelpsom, effektiv, menneskelig og har humor. Ikke er han overfladisk og høy på pæra som mange leger har en tendens til å bli når man er ferdig med turnus tjenesten. Han hilser på folk på butikken. Snakker om hva som er godt til middag. Skjønner han meget godt om en pasient spørr han ut om en prøve når han møter dem på butikken eller cafe at han ikke vil snakke. Pasienter glemmer at han har taushetsplikt.. så til disse som klager på han.. Dem må gå i seg selv.. Han er en omsorgsfull person som ikke bare sender deg it døra med alvorlige plager. Og han er der 100 % for pasient. Det opplevde jeg. Nå er det mange år siden jeg var hos han, men når man ikke bor i Tromsø begrenser dette seg veldig.. Men en dag kan vi håpe han kommer til Vest Finnmark som vikar om han slutter som fastlege og starter som freelance lege.. Men det er bare en drøm som jeg håper på.. Flink er han uansett.

Betryggende, rolig og dyktig

Ovanger er etter min mening en veldig flink og profesjonell lege. Han har også humor som er viktig i møte med pasienter. Han er god på å lytte, veldig betryggende og rolig i sårbare situasjoner og han henviser vidre dersom det er utenfor hans kompetanseområde. Det er veldig lett å snakke med han, og min erfaring er at han er veldig tilgjengelig. Om jeg lurer på noe eller er usikker er han rask å finne fagstoff itillegg til at han forklarer godt! Alt i alt er jeg kjempefornøyd, å har ikke opplevd slik pasientkontakt fra en fastlege tidligere.

Utrygg og mangel på kunnskaper.

Dr. Ovanger har svake kunnskaper om psykiske lidelser som angst, depresjoner, søvnproblemer ol. Han tilbyr en mengde praparater-/piller over langt tid uten at det gir bedring eller mening for pasienten. Ovanger lytter ikke til pasienten, virker som han er irritert på krevende pasienter, følger ikke opp, ser tidlig på klokka, en føler seg direkte uønsket. Han anbefales IKKE når en sliter med psykiske utfordringer.