Geirmund Olav Furnes

Uttrågata 15 5700 Voss
Geirmund Olav Furnes er en av 15 fastleger i Voss

Siste vurderinger av Geirmund Olav Furnes

Fryktelig lege

Legen manglet totalt empati for meg som pasient,jeg var dårligere da jeg forlot legekontoret en da jeg gikk inn.Har byttet lege,da Furnes rett og slett var en dårlig lege.

Virket nedlatende

Han virket veldig nedlatende.
Jeg følte meg veldig ukomfortabel, og byttet fastlege så fort jeg kunne.
Han holdt på å få meg til å gråte under legebesøket.
og ville ikke være behjelpelig med det spesialistene sa at han som fastlege skulle kunne hjelpe meg med.
for å si det sånn, jeg kommer aldri til å dra på noen legetimer eller akutt timer om jeg får utdelt han som lege på disse..

Ikke fornøyd

Føler meg utilpass i møte med denne legen dessverre. Ganske dårlig kjemi, og sitter litt med følelsen av at jeg ikke er i gode hender. Sitter generelt med en følelse av å bli sett ned på.
Får håpe han bedrer seg men kommer uansett til å bytte lege.

Hvorfor ble han lege?

Har aldri følt meg så nedverdiget i hele mitt lange liv. For en dårlig lege.
Han hørte ikke etter i det hele tatt, og gadd ikke å sjekke meg. Han var mer opptatt av å komme med egne synspunkter og briljere.

Verste legen jeg har møtt

Håper jeg slipper å møte denne legen igjen, han har ingenting på en legevakt å gjøre. Han sier rett ut at pasientene sine bare kan ta livet sitt om de ønsker, og er så frekk å forlater legevakten når jeg og familien min sitter der og søker hjelp for meg. Denne legen kan ingenting om empati eller omsorgsfull kommunikasjon. Dette er min personlige erfaring. Legen ville ikke lytte, og påstår både det ene og det andre om sine pasienter. En lege skal ikke være frekk eller personlig, men nøytral, omsorgsfull og empatisk.

Hyggelig, noen svakheter som kliniker

Har hatt ett besøk hos Furnes. Opplevde han som hyggelig og imøtekommende, og i så måte var pasientkommunikasjonen god.
Den kliniske tilnærmingen hans virket derimot umetodisk og med en del svakheter, og jeg opplevde ikke granskningen hans som helhetlig, grundig og interessert.
Er også noe i tvil om dybden på den faglige kompetansen hans.
Alt i alt: noe positivt og noe negativt, men i utgangspunktet vil jeg komme til å søke hjelp en annen plass neste gang jeg trenger det.

Kan bli mye bedre

Jeg tenker han har problemer å vurdere hvilke settinger man sier hva og hvilken måte man utrykker seg.Har en litt overhoven måte å utrykke seg å poengtere at det er han som er den som vet best.
Har vanskeligheter å se individ i forhold til diagnose.
Tenke han har liten erfaring på ulike områder som omhandler annet en medisinering.
Problemer med å kommunisere på en omsorgsfull måte.
Han kan bli bedre på samhandling med pasient.
Kommunikasjon og forståelse utrulig vanskelig å forholde seg til han.Mere erfaringer på baken og litt innsikt og egen vurdering så kan det være at han blir en god lege.
.Legelisten og tilbakemeldinger er ett verktøy han bør bruke mere for å bli bedre. Bare synd at mange ikke vet om den og mange ser seg ikke brye med å faktisk være med å skape gode fagfolk.Samt tilbakemeldinger i samtaler med pasienten.Altså dette samarbeidet fungerte ikke for meg.

Han er en god fastlege

Jeg har hatt Furnes som fastlege siden min tidligere lege flyttet. Jeg føler at jeg blir hørt og tatt på alvor og blir sendt videre ved behov. Jeg synes han er en god fastlege og har ingenting å utsette på ham.

værste legen æ har vært hos

tar mæ aldri på alvor e nedtalende og ikke intresert i å hjelpe

Utrolig dyktig, hensynsfull og snill

Jeg har vært hos Furnes 2-3 ganger og er ingenting annet enn utrolig fornøyd. Furnes er profesjonell, dyktig og snill. Han tar det man sier til han med alvor og prøver sitt ytterste for å hjelpe. Furnes er veldig god i jobben sin. Full score spør du meg.

Utrolig misfornøyd

Denne legen tar sjelden eller aldri mine plager på alvor og er ikke særlig villig til å sende videre til spesialister, for han tror han vet bedre selv. Ekkel følelse både før og under hvert fastlegebesøk, fordi jeg føler jeg aldri blir tatt på alvor, heller latterliggjort. Utrolig stresset hele tiden.

Ikke la førsteinntrykket vare evig...

Første gang jeg var hos Geirmund Furnes tenkte jeg at han virket stresset og at han ikke hørte ordentlig på meg. Da var han helt ny i jobben.. Jeg tenkte at jeg skulle bytte fastlege!! Men jeg glemte det helt og det er jeg veldig glad for. Jeg har vært hos han jevnlig etter dette og er kjempefornøyd!! Han tar meg på alvor, henviser meg videre om hans syns det trengs, lytter og det virker som om han er god på det han gjør! Veldig fornøyd, jeg!!

Fastlege

Hatt Furnes i ca 1 år. Er fornøyd og oppfatter han som en flik og engasjert lege,

Hyggelig og flink

Jeg har hatt flere besøk til Furnes og er meget fornøy. Han har alltid tatt seg tid til å lytte på det jeg sier og har også vært flink til å stille diagnose. I tillegg har han hver gang tatt meg på alvor og henvist meg videre ved behov. Mitt inntrykk er at han følger opp og sørger for at nødvendig behandlig blir gitt og dersom han er usikker, bestiller han prøver, røntgen eller henviser til andre for en "second opinion".

Meget misfornøyd

Jeg var snar å bytte lege etter mitt møte med Furnes. Jeg opplevde ham som nedlatende, forhåndsdømmende, arrogant og direkte uvennlig. En lege skal man kunne ha tillit til - og man skal kunne stole på at han/hun vil gjøre sitt beste for å hjelpe deg. I mitt tilfelle opplevde jeg det totalt motsatte! Jeg fraråder derfor folk på det sterkeste å gå til denne legen!!