Geirmund Olav Furnes

Storgata 2 9900 Kirkenes
Geirmund Olav Furnes er en av 10 fastleger i Sør-Varanger

Siste vurderinger av Geirmund Olav Furnes

Virket nedlatende

Han virket veldig nedlatende.
Jeg følte meg veldig ukomfortabel, og byttet fastlege så fort jeg kunne.
Han holdt på å få meg til å gråte under legebesøket.
og ville ikke være behjelpelig med det spesialistene sa at han som fastlege skulle kunne hjelpe meg med.
for å si det sånn, jeg kommer aldri til å dra på noen legetimer eller akutt timer om jeg får utdelt han som lege på disse..

Ikke fornøyd

Føler meg utilpass i møte med denne legen dessverre. Ganske dårlig kjemi, og sitter litt med følelsen av at jeg ikke er i gode hender. Sitter generelt med en følelse av å bli sett ned på.
Får håpe han bedrer seg men kommer uansett til å bytte lege.

Hvorfor ble han lege?

Har aldri følt meg så nedverdiget i hele mitt lange liv. For en dårlig lege.
Han hørte ikke etter i det hele tatt, og gadd ikke å sjekke meg. Han var mer opptatt av å komme med egne synspunkter og briljere.

Verste legen jeg har møtt

Håper jeg slipper å møte denne legen igjen, han har ingenting på en legevakt å gjøre. Han sier rett ut at pasientene sine bare kan ta livet sitt om de ønsker, og er så frekk å forlater legevakten når jeg og familien min sitter der og søker hjelp for meg. Denne legen kan ingenting om empati eller omsorgsfull kommunikasjon. Dette er min personlige erfaring. Legen ville ikke lytte, og påstår både det ene og det andre om sine pasienter. En lege skal ikke være frekk eller personlig, men nøytral, omsorgsfull og empatisk.

Hyggelig, noen svakheter som kliniker

Har hatt ett besøk hos Furnes. Opplevde han som hyggelig og imøtekommende, og i så måte var pasientkommunikasjonen god.
Den kliniske tilnærmingen hans virket derimot umetodisk og med en del svakheter, og jeg opplevde ikke granskningen hans som helhetlig, grundig og interessert.
Er også noe i tvil om dybden på den faglige kompetansen hans.
Alt i alt: noe positivt og noe negativt, men i utgangspunktet vil jeg komme til å søke hjelp en annen plass neste gang jeg trenger det.