Rune Aakvik

Best Helse AS

2002

Ventetid

Se antatt ventetid før du kan få plass på legens liste

Best Helse AS
Kongsveien 104 1177 Oslo
Rune Aakvik er en av 530 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Rune Aakvik

Effektiv og dyktig

Ble henvist til dr. Aakvik da min faste lege ikke hadde tid til min akutttime. Aakvik var effektiv, konfererte pr. telefon med Ullevål og sørget for henvisning til korrekt avdeling og undersøkelse. Fikk et godt inntrykk av dr. Aakvik

Seriøs

Vi er en familie på fire som havnet hos ham etter at pappaen i to år, ikke hadde fått god hjelp hos sin fastlege. Rune er seriøs, grundig, dyktig og hjelpsom. Nå som mammaen har blitt alvorlig syk, er vi ekstra glad for at vi har Rune som fastlege.

Ikke min beste opplevelse

Var hos Aakvik da min fastlege var på ferie, og gikk ikke ut med et godt inntrykk. Han så knapt på meg, virket lite interessert i å høre hva jeg hadde å si, følte jeg måtte dra informasjon ut av han for å ikke sitte igjen med usikkerhet. Henvisningen han skrev ut viste at han ikke hadde fått med seg korrekt informasjon fra meg, noe som ikke overrasket meg, men jeg fikk allikevel det jeg trengte. Dette er en lege jeg helst ikke vil tilbake til.

Trygg og kunnskapsrik

Han er en dyktig lege, og en god lytter. Har alltid blitt møtt med et smil, tar seg tid og følger opp ordentlig, Han har alltid gode råd og gir henvisninger etter behov uten problem. Ringer deg for å opplyse om resultatene. Er imponert over denne legen. Anbefales på det sterkeste!

Meget dyktig lege

Meget dyktig lege som er imøtekommende, tar seg tid og følger opp. Faglig sterk og finner gode løsninger/henvisninger. Anbefales!

Ubrukelig!!

Har aldri vært bort i liknende!likegreit å finne ut av hva som feiler deg på nettet, enn å kaste bort tiden hos hos han!!! Ikke ser han på deg når du snakker og ikke er han interresert i å finne ut av hva som feiler deg. Tror du er på jakt etter sykemelding når du er hjemme i mammaperm... #%*+#+= Bare å holde seg unna!!

Grundig og effektiv

Han er oppdatert på meg som pasient når jeg kommer inn. Han husker både meg og barna - har god historisk oversikt.
Jeg er veldig fornøyd med meget raske tilbakemeldinger! Fantastisk å slippe å vente på svar. Svarene er formulert så man forstår. Han er grundig i sine utredninger og sjekker nøye. Veldig flink og tålmodig med barn også!

Han bør likevel ha i bakhodet at det er mennesker er forskjellige og ta seg litt bedre tid til samtale - noen ganger kan problemer være vanskelig å formidle og da er det greit med øyekontakt og oppfølgingsspørsmål.

Litt ordknapp, ikke så flink med barn

Dr Aakvik er ikke verken min eller min families fastlege, men vi har alle ved flere anledninger vært hos ham når fastleger ikke har vært tilgjengelig. Gjennomgående er det slik at han er ok imøtekommende, men ser deg sjelden i øynene, og er ordknapp og litt vanskelig å kommunisere med. Man føler liksom at man må draaaa informasjon ut av ham, og selv spørre og grave for å få den informasjonen man trenger ifht tiltak, medisin, hva man kan forvente videre osv. Han kommuniserer også gjennomgående klønete og dårlig med barn. Det hender han prøver (har blant annet noen lekefigurer han ved en anledning forsøkte å kommunisere med mitt barn gjennom), men han virker usikker, ukomfortabel, og ender med å ignorere barnet, og det barnet sier og spør om. Sikkert ingen dårlig lege, men trenger kanskje litt veiledning og trening, særlig ifht kommunikasjon med (små) barn.

Den beste legen jeg har hatt i mitt voksne liv (blir 47 i dec)

Har alltid blitt møtt med et smil , og han er superproffesjonell Hans filosfo på medisiner som ikke virker skal øyeblikkelig stoppes. Han har forøvrig , god oversikt og innsigt på vilke medesiner som hjelper.Jeg har bare gode erfaringer med Rune

Seriøs, grundig og kunnskapsrik

Rune er den desidert beste fastlegen jeg har hatt! Kommer ofte med tilbakemeldinger når han har sjekket opp ting ETTER at man har vært til konsultasjon. Ikke mange som tar seg tid til det og gjør en så grundig jobb. Hele familien bruker Rune og vi er svært fornøyd!

Beste legen !

Beste legen jag haft. Jag kommer aldrig aldrig aldrig byta lege. Han lyssnar, han ger ett varmt og tryggt inntrykk. Veldigt bra att man får sms ang prøvesvar og liknande. Man mærker att han bryr sig og ær intressert i att man skal bli frisk :) anbefales!

God fastlege

Jeg opplever ham som lyttende, med humor, behagelig. Det har sikkert vært dager da han er mer opptatt og ikke like mye tilstede, men dette er absolutte unntak. Hele familien går her (dvs fem). Syns det som oftest er lett å få time, og opplever ikke at jeg må vente lenge. Eneste mangel er at legekontoret ikke har e-resept.

Stresset lege

Hele familien har nå byttet lege etter å ha vært hos Aakvik en lang stund. Jeg oppfatter ham som stresset, tidvis lite vennlig og at vi bryr ham med våre plager. Når han ikke finner ut hva sykdommen/plagen skyldes så får jeg til svar at alt er normalt, selv om det absolutt ikke er det.
Han er en lege som kun stoler på prøvesvarene sine og mener resepter kan kurere det meste. Har vært så frustrert etter flere konsultasjoner nå at det har vært en stor lettelse å få byttet til en forståelsesfull og hyggelig lege som ved første møte sa " du skal ha alt av undersøkelser for de plagene du har".

Løste problemmet på få dager.

Etter å ha slitt med voldsomme smerter i et år, valgte jeg å skifte fastlege.
Rune brukte få dager på å finne årsaken. Gallestein og Laktose intoleranse.

Jeg venter på operasjon, har fått nye / riktige smertestillende som virker og er svært lettet over å ha funnet årsaken til smertene.

Positivt med svar på prøver via sms.

Har kun vært hos Rune to ganger. Virker lovende. Hele familien har nå søkt om å få han som ny fastlege.

Svært dyktig lege

Veldig godt fornøyd; en lege jeg gjerne også anbefaller til andre.

Bra lege med forbedringspotensiale

Bra lege, men kunne ønske at han var flinkere til å gi råd om hvilke tiltak man skal gjøre dersom forløpet av tilstanden ikke bedrer seg. Positivt at han bruker elektronisk tilbakemelding av prøvesvar.

Gir det noe ekstra

For meg var dette en hyggelig erfaring.En lege som lyttet og tok i mot meg og mitt og kom med forslag til hjelp og løsninger til mine problemer i helsen.Gir meg av sin tid.

Han bryr seg om deg!

Rune er ikke min fatlege, men fikk gleden av å ha han som reservelege da min fastlege var opptatt. Rune tok seg god tid, forstod problemene og gjorde grundige undersøkelser både intern på Best Helse og vha eksterne tjenester.
Det virket som om Rune var genuint interessert i å hjelpe meg som passient.
Rune gis de aller beste anbefalinger fra meg!

Ikke fornøyd..

Hver gang jeg er hos dr Aakivik (noe jeg helst unngår), får jeg bare helt fjerne svar og beskjed om at hva enn jeg kommer med er helt normalt. Jeg er ikke noe lege selv, men jeg vil tørre å påstå at brystsmerter i 20 årene ikke er helt normalt, heller ikke å ha vondt i knærne. Han følger ikke så godt med når jeg snakker med han, og han får sjeldent med seg mer enn halvvparten av hva jeg sier.. Etter å ha gått til dr Aakvik de siste årene og bare fått svada svar, så har jeg heller begynt å dra på legevakten (går jo ikke til legen før jeg er ordentlig syk).

veldig godt fornøyd

Vi bruker Rune Aakvik som familielege og er alle svært tilfreds med den behandling vi får. Synes han er lyttende og oppriktig interessert. Vi har alle sammen kun gode erfaringer med Aakvik.