Rune Aakvik

Kongsveien 104 1177 Oslo
Rune Aakvik er en av 544 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Rune Aakvik

Forverret legeskrekken min betraktelig

Fikk en hastetime da jeg brått fikk problemer med synet på det ene øyet, samt smerter i hodet og øynene. Rune stilte svært få spørsmål om symptomer og handlingsforløp, ba meg ta paracet og sendte meg på dør. Følte meg så dum over å ha tatt turen at jeg begynte å gråte på kontoret hans. Har siden hatt symptomene hver dag i over en måned, og måtte gå veien privat for å få timer hos nevrologer og øyeleger for å kartlegge de vedvarende problemene.

Har full forståelse for at hode/øyne er vanskelig for en fastlege å undersøke, men kunne ønske han var villig til å være mer empatisk, og ikke så direkte tvilende til seriøsiteten av symptomene mine. Interaksjonen har forverret legeskrekken min betraktelig, og jeg har vegret meg fra å sette opp legetimer for tilstanden - selv om symptomene har vedvart og blitt verre i tiden etter timen med Rune.

Ellers veldig fornøyd med Best Helse som legekontor.

Overlegen

Følte meg mistenkeliggjort.
Satt igjen med en følelse av at han ikke trodde på meg, til tross for at jeg har en diagnose.

Effektiv med tid men ikke god til å se pasienten.

Hos Aakvik kun man alltid få en time og slippe å vente mye i gangen, men jeg og mitt barn følte at vi ble hverken hørte eller trodde på i konsultasjonene våre på 10 minutter av gangen. Aakvik er helt ok til vanlige ting som halsbetennelse, borrelia og slike men ikke til mer alvorlige sykdommer. Og det var aldri noe oppfølging av en kronisk sykdom som egentlig krevde regelmessige blodprøver for å kunne behandle det riktig.

Agerer og følger opp

Har vært min og min manns lege i 6 år (senere også lege for vår sønn). Alltid tid til oss, han synser ikke, men henviser direkte videre for oppfølging av spesialist for utredning der det trengs. Ringer/sender melding umiddelbart når har fått svar på prøver (aldri trengt å purre). Ekstremt god oppfølging i svangerskap. Trygg og hjelpsom. Han er dog ingen pyskolog, så har man behov for en som skal lytte, så bør man kanskje vurdere en psykolog ved siden av. Her går det effektivt unna.

Vi bytter ikke fastlege selv om vi har flyttet og det sier sitt.

Grundig og effektiv

Traff denne legen på hastetime da min fastlege ikke var tilgjengelig. Legen var presis (faktisk litt tidlig ute), og hadde forberedt seg og satt seg inn i min historikk på forhånd. Fikk god hjelp og grundig undersøkelse. Svar på blodprøve på melding neste dag. Vil også rose personell i resepsjon og laboratorium ved Best helse. Møter alltid hyggelige og serviceinnstilte folk, til forskjell fra mitt forrige legesenter.