Rune Aakvik

Best Helse AS

2002

Blir varslet når nye vurderinger blir publisert

Best Helse AS
Kongsveien 104 1177 Oslo
Rune Aakvik er en av 536 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Rune Aakvik

Agerer og følger opp

Har vært min og min manns lege i 6 år (senere også lege for vår sønn). Alltid tid til oss, han synser ikke, men henviser direkte videre for oppfølging av spesialist for utredning der det trengs. Ringer/sender melding umiddelbart når har fått svar på prøver (aldri trengt å purre). Ekstremt god oppfølging i svangerskap. Trygg og hjelpsom. Han er dog ingen pyskolog, så har man behov for en som skal lytte, så bør man kanskje vurdere en psykolog ved siden av. Her går det effektivt unna.

Vi bytter ikke fastlege selv om vi har flyttet og det sier sitt.

Grundig og effektiv

Traff denne legen på hastetime da min fastlege ikke var tilgjengelig. Legen var presis (faktisk litt tidlig ute), og hadde forberedt seg og satt seg inn i min historikk på forhånd. Fikk god hjelp og grundig undersøkelse. Svar på blodprøve på melding neste dag. Vil også rose personell i resepsjon og laboratorium ved Best helse. Møter alltid hyggelige og serviceinnstilte folk, til forskjell fra mitt forrige legesenter.

Ikke fornøyd

Har hatt han som fastlege i mer enn 10 år. De to gangene jeg virkelig har trengt hjelp føler jeg at jeg ikke har fått hjelp i det hele tatt. En hendvisning i posten der jeg blir bedt om å søke på nett og ringe rundt selv for å finne en spesialist er ikke godt nok av en fastlege. Helt håpløst for en pasient. Starte med å ringe på en liste fra A til Å uten info om eller anbefalinger utifra spesialområde innen et fagfelt det er lange ventelister på. Måtte ringe pasientrådgiver telefonen på HSØ for å få hjelp. De kunne fortelle meg at legen skulle ha henvist direkte og hjulpet meg med å ta kontakt med spesialisten.

Distansert og manglende oppfølging

Hele familien byttet til denne legen etter å ha flyttet til nabolaget. Det har vist seg veldig vanskelig i det hele tatt å få time som har ført til at vi måtte gå til private aktører ved mer akutte tilfeller.

Jeg var i kontakt med denne legen angående et konkret helseproblem. Jeg opplevde legen som distansert. Han lyttet ikke til meg og var mest opptatt av å fortelle hva han trodde dette var. Jeg fikk til slutt overtalt vedkommende til å ta noen blodprøver og ba veldig pent om at han skulle ringe meg med resultatene hvis noe var galt istedenfor bare å sende det i posten. Han ringte torsdag kveld og la igjen en beskjed på telefonsvareren med ganske dårlige nyheter, men var da ikke mulig å få tak i igjen før neste tirsdag for å kunne kommentere noe mer. Det er ikke noe særlig å gå i såpass mange dager uten å vite noe mer enn en kort muntlig melding. Videre behandlingsløp måtte jeg finne ut av selv, der var ikke legen behjelpelig. Jeg endte til slutt opp med å bytte fastlege, for her var det ikke noen hjelp å få.

Trygg og dyktig.

Rune har vært fastlegen min i åtte år og jeg er kjempefornøyd. Han bruker den tiden han trenger når jeg har time og jeg opplever at jeg kan stole på han.