Truels Erikstad

Tlf: 23 40 11 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Truels Erikstad er en av 530 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Truels Erikstad

Veldig fornøyd!

Svært dyktig lege. Fremstår som faglig sterk, kontinuerlig kunnskapssøkende, interessert i pasienten og løsningsorientert.
Om han ikke klarer å løse problemet umiddelbart, fordyper han seg i faglitteratur etc. inntil han har en løsning, i stedenfor å bare si "vent et par uker, og kom tilbake om det ikke har bedret seg. Om ytterligere fordyping ikke hjelper søker han råd hos ekspertise (f.eks ringte overlege på lungeavd. Ullevål Sykehus, mens pasienten er tilstede). Dette kan han også fint finne på å gjøre for å understøtte egen vurdering (usikker på om dette som oftest egentlig mest er for å trygge pasienten og vise at han tar pasienten på alvor, eller for å være på den sikre siden).
Han nekter å gi seg før pasienten er tilfreds med løsningen/problemet er løst. Han sender deg gladelig til undersøkelser (slik som CT, MR, blodprøver etc), slik at du som pasient skal føle deg helt trygg på at alt er fint/under kontroll), selv om dette kanskje ikke er nødvendig. I så tilfelle hjelper han til slik at du får time veldig raskt (fikk CT neste dag hos Aleris, MR måtte jeg vente to dager på).
Han er effektiv, samtidig som han tilsynelatende gir blaffen i klokka, om konsultasjonen krever lenger tid enn hva som er avsatt. Pasienten fremstår som det absolutte fokus.
Praktiserer fin balanse mellom hva som er beste faglige løsning, pasientens eget ønske, og hva som er medisinsk forsvarlig (f.eks fjerner føflekk, om pasienten opplever det som viktig, selv om føflekken vurderes som helt ufarlig).
Bruker mye humor for å skape en trygg og god atmosfære, samtidig som han er vàr på pasientens respons for å tilpasse nivået.
Kombinert med legekontorets omsorgsfulle assistenter (En av dem uttalte faktisk at hun ser på sin primærfunksjon å ivareta pasienten, sørge for en god totalopplevelse, og fylle pasientens omsorgsbehov i den grad legens tid ikke strekker til), bruk av moderne teknologi som f.eks Helserespons-appen, og alltid time førstkommende virkedag, kan jeg ikke gi annet enn full score.

Svært grundi

Etter å ha vært plaget med UVI i seks år og gått på x antall antibiotika-kurer, har han satt meg på en forebyggende behandling ingen av mine tidligere leger har nevnt. Han tar ingen lettvinte løsninger, og ønsker alltid å komme til bunns i problemet. Meget solid lege som jeg føler meg veldig trygg på.

Meget kunnskapsrik, jordnær og omsorgsfull fastlege!

Byttet til Truels for en liten tid tilbake, og er rett og slett kjempefornøyd. Han tar seg tid, lytter og hjelper deg, slik en god fastlege skal.

Med humor og god menneskelig forståelse legger han godt til rette for at jeg som pasient kan leges på mine vilkår.

I tillegg gir han en varme og nærhet til deg som pasient, som gjør at jeg har stor tillit til ham og føler meg godt ivaretatt og forstått.

Dyktig lege

Flink, godt til å lytte. Tar alle henvendelser seriøst. Lett å snakke med og flink til å følge opp pasienter

Gull verdt!

Etter over 16 år med smerter har jeg omsider funnet en lege som tar meg på alvor og som ønsker å komme til bunns i problemet.
Han tar tak i ting som andre leger bare har blåst bort.
Truels er en imøtekommende, humoristisk, jordnær og empatisk lege.
Beste legen jeg noensinne har møtt!

Profesjonell og dyktig

Effektiv, seriøs og dyktig fastlege. Imøtekommende og vet hva han snakker om. Absolutt å anbefale. Legesenteret er også fint og har hyggelig personale.

Martin Spon - Vikar

Truels Erikstad Aamodt er en veldig flink og hyggelig lege som jeg er svært fornøyd med.

Hans vikar, Martin Spon derimot, er ikke hyggelig eller empatisk. Han tar meg ikke seriøst på noen områder og virker nedlatende i måten han snakker på.

Den beste legen jeg har hatt !

Denne legen er til å anbefale på det sterkeste! Tar ting seriøst og er veldig hyggelig og empatisk. Jeg må dessverre bytte lege, Pga flytting. Hadde aldri bytta ellers !

God lege og likandes

Faglig syns jeg han er interessert, flink og allsidig. Effektiv på en god måte. Som mange har skrevet før meg så har Truels godt humør og bra humor. Samtidig opplevde jeg han som personlig, empatisk og hyggelig. Jeg likte han godt og fikk god hjelp av han!

Rosenhoff legesenter har også en trivelig helsesekretær.

Flott lege

Jeg er mann 28 år. Har gått til Truels med en rekke varierende behov. Har følt meg godt ivaretatt av Truels. Han scorer nok godt hos meg fordi han er en avslappet person som bruker litt humor og tar tid til å forklare. Han er ikke en av de moraliserende legene som jeg har opplevd.

Det eneste aberet er tilgjengeligheten. Rosenhoff legegruppe har en timebestillingspraksis som for meg er litt uforutsigbar. Man går på nett for å bestille time, men finner at fastlegen er booket de neste to månedene. Da sender man en sms og står opp dagen etter kl. 07 og håper at de har klart å presse deg inn. Dette har de klart hver gang, men en litt snodig praksis.

Jeg har vært svært fornøyd med Truels og bytter pga flytting.

Lege med humor

Lege man kan stole på, som har humor, er støttende, forklarer ting på en forståelig måte og tar deg på alvor.
Anbefales!

Dyktig og grundig lege

Dyktig og grundig lege som ser pasienten og følger opp i etterkant. Veldig opptatt av pasientens ve og vel.

Super lege

Det er så flott å ha en lege som man ikke må smøre på med plager for å bli trodd eller lyttet til. Truels tar seg alltid god tid til å høre på deg, og opplever alltid at han tar deg seriøst. Det er også enormt fint at han er en kul fyr som er morsom og blid, noe som gjør at et legebesøk er hyggelig selvom man kommer for å "klage" på helsa.

Knallbra fyr og lege som anbefales til alle som ønsker en lege som er lett å snakke med og som pasienter som ikke er så selvhøytidelig.

Beste legen jeg har hatt

Truels Aamodt er opptatt av å finne en løsning på problemet. Han tar deg seriøst og er en dyktig lege.

Pluss for å være en kul fyr!

Dr. Martin Spon, vikar

Dyktigste legen jeg noen gang har hatt! God til å lytte og gir grundige forklaringer. Meget god pasientforsåelse. Kommer til å savne denne legen og ønsker han lykke til etter sitt vikariat!

Martin Spon, vikar for Truels Aamodt

Det er irriterende nok at Aamodt har vært borte i over ett år, om ikke han skal ha en irriterende vikar også.
Martin Spon passer alltid på å være kritisk til det jeg ber om, uansett hvor legitimt det måtte være. Han passer også på å snakke til meg som om jeg er 5 år, selv om jeg har doktorgrad. Samlet sett er dette både krenkende og ineffektivt. Jeg har byttet fastlege noen ganger i mitt liv pga flytting, men dette er den jeg er minst fornøyd med. Jeg innser derfor at jeg nå må bytte fastlege, fordi jeg ikke orker å møte denne vikarlegen igjen.
Når dette er sagt er sikkert Martin Spon dyktig på andre ting som jeg ikke har fått sjansen til å observere enda. Men jeg ser på denne siden at flere andre har samme oppfatning av ham som meg.

Dr. Spon (vikar for Truels)

Kritisk til pasjentens tilstand og behov. Setter spørsmålstegn ved leger på Ullevål, prosedyrer hos NAV og pt. tilstand.
Mitt inntrykk er at Dr. Spon mangler kunnskap om spedbarn og svangerskap.
Dessuten mangler Dr. Spon kunnskap om Helfo, blå resept og refundering av utlegg. I tillegg kunne Dr. Spon ikke være behjelpelig med å søke om overførsel av fødselspermisjon til partner i forbindelse med sykdom.
Truels Aamodt er savnet!

Vikar - Martin Spon

Jeg synes også Martin Spon bruker unødvendig mye tid på å argumentere MOT det andre fagpersoner (manuellterapaut og spesialistleger) har fortalt meg og dette synes jeg er krevende og ikke minst bortkastet tid! Fint med informasjon, men å gjenta det samme hver gang og flere ganger hver gang også, er unødvendig.
Jeg opplever også å måtte bestille ny time for hver minste lille ting og strengt tatt kunne dette vært gjort litt mer effektivt. Det tas i allefall ikke hensyn til at noen har en jobb å skjøtte!

Martin Spon - utmerket lege!

Dr Aamodts vikar, Martin Spon, er en utmerket lege. Kunnskapsrik, lyttende og befriende kritisk til overmedisinering. Ikke en lege man reiser til for å få gehør for selvdiagnoserte lidelser. En ærlig lege med integritet. Jeg er strålende fornøyd!

obs! Truels er ute i permisjon, Martin Spon er vikarlege fram til høsten 2014

Martin Spon, er desidert den treigeste legen jeg noen gang har møtt. Han nekter for medisiner jeg står fast på. Ble derfor henvist til sykehus for å gjennomgå medisineringen. vet at lege på sykehus sendte en klar mld til Spon om hvilke faste medisiner jeg har behov for og mengder. Likevel argumenterer dr spon mot medisinbruken uten å spørre hvordan jeg har det. Dette gjør han hver gang til tross for at spesialisthelsetjenesten har anbefalt dette og jeg blir grundig fulgt opp.
Det går selvfølgelig mye unødvendig tid til dette. Dessuten er han vannvittig treig, så rekker ikke å ta opp det jeg skal, og damene i skranken nekter meg å bestille dobbelttime. Nei bedre at jeg kommer flere ganger, bedre å ta mere fri fra jobb, for å gå til lege. Gjett om jeg blir populær hos arbeidsgiver, jippi.
Kunne heller ikke gi meg sykemelding, før jeg hadde brukt 8 egenmeldingsdager først for det var bestemt fra nav og norske storting! Det betyr at hvis jeg har to egenmeldingsdager igjen når jeg kommer innom for å sjekke sykdom, har han konstantert at jeg er for dårlig til å gå på jobb, men må gå hjem og bruke de to resterende egenmeldingsdagene. Så kan jeg komme tilbake for sykemelding. Virker tungvint for meg.