Jan Olav Frederic Rivelsrud

Autorisasjon (2010)

Jan Olav Frederic Rivelsrud er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Jan Olav Frederic Rivelsrud

Ukonsentrert og forvirret

Jeg kom på svangerskapskontrollen, men legen min nektet først å gjøre standard undersøkelser. Han spurte meg tre ganger hvor langt jeg er på vei. Til slutt måtte jeg kreve å få alle målinger gjennomført. En ekstremt ubehagelig opplevelse!

Flink, empatisk og lyttende!

Byttet fastlege og legesenter da jeg ikke var fornøyd med forrige.

Denne legen har god sosial kompetanse. Viser empati og forståelse for sykdomshistorikk. Virker faglig dyktig og gir gode råd og tips til veien videre.

Tar seg god tid til å lytte. Ingen heseblesende atferd (slik mange leger kan fremstå), men oser av ro og trygghet.

Anbefales!

Trygg og kunnskapsrik

Jeg fikk Dr. Rivelsrud som fastlege da min forrige fastlege gikk av med pensjon.

Dr. Rivelsrud er en kunnskapsrik lege som tar seg tid til pasienten. Han møter deg med en åpenhet og en vennlighet som gir en god relasjon slik at det er uproblematisk å ta opp selv vanskelige problemstillinger.
Jeg opplever at han tar meg på alvor, og henviser gjerne videre dersom det er behov for ytterligere utredning.

Med dette vil jeg på det varmeste anbefale Dr. Rivelsrud videre.

Lettvekter

OK imøtekommenhet. Raske konklusjoner uten tilstrekkelige undersøkelser og kunnskap gir feilbehandling. Farlig lege for pasienter som i utgangspunktet stoler på det legen sier.

Dårlig service

Har fått inntrykk av at hele legekontoret er ganske dårlig sammenlignet med andre jeg har vært på. Dårlig service og liten vilje til å tilrettelegge i spesielle situasjoner. Vanskelig å komme gjennom på telefon og stort sett aldri ledige timer før flere uker fram i tid.