Jan Olav Frederic Rivelsrud

2010

Jan Olav Frederic Rivelsrud er en av 532 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Jan Olav Frederic Rivelsrud

Kan ikke anbefales

Jan Fredrik Rivelsrud fremstår for meg som en svært lite empatisk og lite faglig sterk lege med null interesse for sine egne pasienter. Typen lege som vil ha deg ut raskest mulig. Kan ikke anbefales.

Ikke veldig imponert

Joda, denne legen er hyggelig nok, men mine plager fant han aldri ut av og jeg fikk heller aldri noen god oppfølging etter å ha gått gjennom noen enkle tester som ikke viste hva plagene skyldtes. Han sa bare at han ikke visste hva det var og at han ikke kunne hjelpe meg. Det er for dårlig. Det har så langt resultert i 3 år med daglige smerter. Så jeg valgte etter hvert å bytte lege fordi jeg ikke hadde noen god kjemi med vedkommende. Frederic virker ung og uerfaren, men for enkle lidelser og sykdommer er han sikkert mer enn god nok.

MEGET EMPATISK, OG FAGLIG STERK.

Kommunikasjonevner topp, virker helhjertet og engasjert. Snakker direkte MED pasienten. Er åpen, velvillig, og viser betydelig faglig innsikt.

En lege man lett får tillit til

* tar vennlig imot deg
* har humor
* har øyekontakt
* fanger raskt opp situasjonen
* har unik evne til empati og samspill med pasienten
* er tydelig når han redegjør for egne vurderinger
* ringer tilbake og følger godt opp

Godt fornøyd+

Jeg har en kronisk sykdom og følges av Rivelsrud. Blir nøye fulgt opp med telefoner og brev når det trengs. Har en følelse av trygghet og ivaretakelse når jeg forlater kontoret. Kan anbefales.