Jan Olav Frederic Rivelsrud

2010

Jan Olav Frederic Rivelsrud er en av 530 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Jan Olav Frederic Rivelsrud

Avslappet og idérik

Jeg opplever Frederic som en avbalansert person som lytter interessert og finner gode løsninger for sammensatte sykdomsbilder. Når han får noen års erfaring vil han bli femstjerners. Kommer nok til å kjøpe hans tjenester igjen.

Kan ikke anbefales

Jan Fredrik Rivelsrud fremstår for meg som en svært lite empatisk og lite faglig sterk lege med null interesse for sine egne pasienter. Typen lege som vil ha deg ut raskest mulig. Kan ikke anbefales.

Ikke veldig imponert

Joda, denne legen er hyggelig nok, men mine plager fant han aldri ut av og jeg fikk heller aldri noen god oppfølging etter å ha gått gjennom noen enkle tester som ikke viste hva plagene skyldtes. Han sa bare at han ikke visste hva det var og at han ikke kunne hjelpe meg. Det er for dårlig. Det har så langt resultert i 3 år med daglige smerter. Så jeg valgte etter hvert å bytte lege fordi jeg ikke hadde noen god kjemi med vedkommende. Frederic virker ung og uerfaren, men for enkle lidelser og sykdommer er han sikkert mer enn god nok.

MEGET EMPATISK, OG FAGLIG STERK.

Kommunikasjonevner topp, virker helhjertet og engasjert. Snakker direkte MED pasienten. Er åpen, velvillig, og viser betydelig faglig innsikt.

En lege man lett får tillit til

* tar vennlig imot deg
* har humor
* har øyekontakt
* fanger raskt opp situasjonen
* har unik evne til empati og samspill med pasienten
* er tydelig når han redegjør for egne vurderinger
* ringer tilbake og følger godt opp

Godt fornøyd+

Jeg har en kronisk sykdom og følges av Rivelsrud. Blir nøye fulgt opp med telefoner og brev når det trengs. Har en følelse av trygghet og ivaretakelse når jeg forlater kontoret. Kan anbefales.

Den mest pliktoppfyllende lege jeg har hatt.

Dr. Frederic Rivelsrud er en veldig dyktig fastlege hva gjelder oppfølging av meg som pasient. Han har en veldig pliktoppfyllende, lyttende og samtidig veldig betryggende væremåte. Han kaller inn til time for oppfølging, og setter alltid av god tid til samtale såvel som undersøkelse. Anbefaler ham på det sterkeste.

Mulighet til forbedring.

Hyggelig, med et stort smil, men svært dårlig oppfølging av pasient. Undersøker ikke med mindre man spesifikt ber om det selv. Mye kan jo være på grunn av at de bare setter av rundt 3 minutter til konsultasjon, men jeg syns fortsatt legen burde følge opp på pasienter og muligens ta en telefon, sende en mail eller i det minste spørre om hvordan det går når man faktisk kommer til ham.

MEGET BEHAGELIG

Styrke: ser pasienten og pasientens behov. Bruker tid. Gir gode råd og er tidseffektiv.