Jean Claude Bishikwabo

3. etasje Violgata 8 1776 Halden
Jean Claude Bishikwabo er en av 27 fastleger i Halden

Siste vurderinger av Jean Claude Bishikwabo

Dårlig

Han er hyggelig å prate med. Men han har ikke fulgt opp på flere ting. Virker uerfaren på mye. Veldig skuffet.

Ringer ikke tilbake

Dårlig lege som lover å ringe tilbake men som aldri gjør det! Skulle sende henvisning og da vi tok igjen kontakt fordi vi ikke hørte noe fra sykehuset viste det seg at han hadde glemt å sende henvisning. Har ringt kontordame nå i 3 uker og hun sier hver gang at han selv ringe tilbake men han gjør aldri det! En lege som man ikke kan stole på!

Beste legen jeg har hatt

Er veldig fornøyd med Jean Claude. Han lytter til meg, tar meg på alvor og viser stor forståelse. Han er en av de få legene som faktisk bryr seg og bruker tid på pasientene sine. Han henviser videre om han ikke kan hjelpe.
Jeg har ved flere anledninger fått time på dagen, noe som er supert. Må heller ikke vente lenge på time dersom man bestiller.
Han ringer også på ettermiddagen og gir svar på prøver og andre viktige ting.

Tipp topp lege, jeg er super fornøyd!!

Endelig en lege som tar seg tid!

Jeg har blitt veldig glad i min nye fastlege. Fantastisk med en lege som tar seg god tid til pasienten, han lytter og nøler ikke med å videresende til spesialist. Han bryr seg oppriktig om hver enkelt pasient. I starten syns jeg han var vanskelig å forstå, men dansken hans blir stadig mer fornorsket. Superfornøyd!!!!

En god lytter, man føler seg sett og hørt.

Hele familiens lege, dvs. besteforeldre, barn og barnebarn. Alle oppfatter ham som effektiv, han er alltid blid, vi får følelsen av at han er glad for å se akkurat oss.

Vært borti mange leger, men endelig har jeg funnet en som bryr seg, og hjelper på alle måter.
Han er rett å slett fantastisk på alle måter, skulle ønske det fantes flere av han

Beste legen jeg har hatt overde siste 10 år

Endelig en lege som lytter til pasienten og som vil hjelpe pasienten. Han har god fagkunnskap og forklarer ting på en tydelig måte. I motsetning til noen andre fastleger jeg har hatt vet han at det er ikke mulig å spesialist på alt og henviser til riktig spesialist hvis nødvendig.

Ikke bruk denne legen

For det første snakker han meget dårlig norsk. Skjønner ikke hva du sier og dermed skjønner jeg ikke at slike for bevilgning til å jobbe i Norge. Videre tar det lang tid før man kommer inn til han. Ofte sitter man mer enn en halv time å vente på venterommet. Han vil helle ikke skrive ut års resepter på medisiner som man bruker til daglig og som man har behov for over lang tid. Man får bare for 3 måneder og må derfor hele tiden ringe og bestille ny. Da forrige legekontoret sendte over journalen klarte kontoret å rote bort disse. Vi er meget misfornøyd med en slik legekontor.

Beste legen Ever

En lege som tar seg veldig god tid til sine pasienter. Veldig nøye å en god lytter. Han er en av de få som gidder å bry seg. Skulle vært flere av slike som han. En lege skal elske sin jobb å like de menneskene han pleier å slik er han. Anbefaler han på det varmeste.

Beste legen jeg har hatt😊

Han tar meg på allvor å er interessert i å høre på hva jeg har å si å bruker god tid😊 jeg er veldig fornøyd😊

Den tregeste legen

Han er veldig treg, må regne med og vente opptill 1 time på og komme inn til avtale tid. Mye og gjøre. glemmer fort ting. Men en veldig trivelig person. Hyggelig og snakke med. Men regn med ventetid når det gjelder han.Var en periode med og få tak i dem på telefon. kunne stå i gå helt til du legger på.

Meget fornøyd.

Meget godt fornøyd. Han tar seg god tid med hver pasient. Meget pliktoppfyllende, hyggelig og tillitvekkende.

Kjempefornøyd med vår nye lege

Har ikke hatt denne legen lenge,men vi,mine barn og jeg er veldig glad for å ha fått denne legen.Han er en forsiktig og rolig person,som passer til mine forsiktige og sjenerte barn.Barna fikk tillit til han allerede ved første besøk,-og det er kjempeviktig når barn er av den sjenerte sorten.Opplever selv å bli tatt på alvor,sender deg videre med sånt som han ikke kan bistå med.Det forteller meg ganske mye om en lege,han sender deg til noen som kan dette bedre enn han selv-ikke alle leger gjør dette i første omgang-prøver selv en god stund og det eneste som skjer er at du må gå der enda lenger med plagene.Sist vil jeg jeg bare si at jeg synes det er så hyggelig med en lege som er så blid,man må jo bare bli på godt humør selv når man kommer til timen sin,uansett hvor dårlig man er.Det hjelper med en lege som skinner som sola:) Hilsen fra ei som er veldig glad for å ha fått denne legen til vår nye fastlege.

For dårlig - på alle mulige måter

Svært kritikkverdig! Han hilser ikke på deg når du møter opp, følger ikke opp prøver eller videresender papirer som avtalt. Du bør virkelig være frisk og ressurssterk for å kunne gå til en slik lege. All oppfølging er nemlig opp til deg som pasient.

Min opplevelse av legebesøket: Han kommer til legesenteret en halv time etter at jeg hadde avtale. Men føler ikke noe behov for å beklage at han er for sen, ei heller hilse eller opptre etter normal høflighet. Han syns nok navnet mitt var veldig morsomt, for han sitter å gjentar det for seg selv mens han småler.

Det meste av tiden går med til at han ser på PC'en, av og til skriver han noen ord, og for øvrig sitter vi der i pinlig stillhet. Avtalen avsluttes med at jeg spør om jeg kan gå. Etter avtalen begynner jobben med å skaffe til veie alle papirer han skulle levert og sendt, men som ikke er gjort noe med...

Det positive: To av de som sitter i skranken var svært hyggelige, og de beklaget noe av legens feilinformasjoner.

Jeg bytter selvfølgelig lege, og jeg vil anbefale andre og gjøre det sammen.

Beste legen jeg har hatt

Jeg har aldri vært så fornøyd med en lege før. Han tar seg god tid deg som pasient, er flink til å forklare sykdommer og han er hyggelig Man føler at han kommuniserer direkte med deg i stedet for å bare se på dataskjermen. I tillegg har han raskt funnet ut av mine problemer og sendt meg videre til spesialist eller gitt meg medisiner.

Han er også den eneste doktoren jeg har vært hos som sjøl tar blodprøver. Ikke hver gang, men i blant. Det eneste negative er at det ofte er lange ventetid før man kommer inn til legen.

Elsker denne legen!

Har ingenting negativt å si om han. Han tar seg alltid tid,faglig god,resepter blir alltid fulgt opp. Ringer tom på ettermiddagen om blodprøver og andre viktige ting!
Verdens beste lege!

Ikke fornøyd

Fikk denne legen tildelt etter at den forrige avsluttet sin praksis.
Hyggelig å snakke med, men virker faglig uerfaren med mindre du er en A4-pasient. Virker som han er flink å henvise et eller annet sted videre uten selv å gripe fatt i ting.
Har flere ganger måttet purre på resepter, som ikke var registrert samt at jeg møtte til legetime som ikke var registret. Men det tok han på strak arm utenom kontortid etter at jeg hadde ventet i to timer.
Merkelig at kontoret opererer med admirasjons-utgifter på kr 5,- når du betaler med kort på terminalen på kontoret. Dette har jeg aldri opplevd før i noen som helst sammenheng. Er det lovlig?
Han har også de gangene jeg har vært der tatt en såkalt blodprøve ved risp i fingeren, for å se om jeg har feber. Den har slått ut hver gang, uten at noe har skjedd, bortsett fra at jeg har betalt kr 196,- (inkl. "gebyret") istedenfor kr 141,- som er satsen en fastlege skal ta.
Har for første gang i mitt liv skiftet til annen fastlege.

Tja!

Tja, han er en god lege, flink til å lytte, kan være hyggelig, og hjelper deg hvis du kommer med "små" ting/vanlige sykdommer. Derimot hvis du er en komplisert pasient som trenger en del ekstra hjelp så kan han være veldig vanskelig å forholde seg til. Han bruker ALT for lang tid på å ordne resepter, og man må purre hele tiden. Takk og lov han har en meget hyggelig koselig kontordame, som er i tillegg er meget forståelig, og vennlig. Han er desverre ikke noe flink til å skrive ut henvisninger, som er akutte, og noe han MÅ bli bedre på. Han er også en lege som ikke er lett å få tak i. Jeg tror han sier veldig mye fint, og som gjør at du blir positiv (som meg) når du går ut av kontoret. Men han følger ikke ordentlig opp som han sier han skal, hvis man har feks en komplisert kronisk sykdom som meg. Vil heller anbefale å finne en annen lege som kan følge deg bedre opp hvis man har "mye" å slite med.

Den beste lege jeg har hatt.

Etter å ha blitt akutt syk, måtte jeg oppsøke han veldig mye en periode. Noen ganger uten timeavtale. Alltid tålmodig og vennlig. Sendte meg til spesialister uten at jeg maste om det. Helt topp lege. Føler at jeg er i de beste hender. Behagelig lege, men også bestemt. Føler meg 100% trygg og ivaretatt. Lett å forstå er han også. Jeg kan anbefale han på det varmeste! Kontordamene er også helt enestående.

"Kjempeba førsteinntrykk"

Har nylig byttet til denne legen, bare vært hos ham to ganger, men jeg må bare skryte denne legen opp i skyene allerede. Han tar seg god tid, og fulgte oppmerksomt med på det jeg hadde å si, og viste stor forståelse for meg som pasient. Han er heller ikke "anti-medisiner" om man har et behov for det, men samtidig forteller han åpent om hva du trenger å vite om medisinene du tar. Tror neppe han øser ut medisiner som sukkertøy, får ikke det inntrykket. Han forklarte "sykdommen" min på en måte som ga meg mer innsikt enn jeg har fått på mine mange år hos min forrige fastlege. For min del følte jeg så stor lettelse av å endelig få en lege som lyttet og tok meg på alvor, som om en bør lettet fra skuldrene mine og nesten fikk en følelse av å "lette flere kilo". Jeg har stor tillit til ham allerede, og det har ikke mine to andre fastleger klart på over 10 år. I ren impuls ga jeg ham en klem når jeg gikk, følt meg litt dum der (he he..), men jeg er over 50 år og har ALDRI klemt en lege før, så det sier virkelig sitt om hvor takknemlig jeg er for å ha fått denne legen.