Jean Claude Bishikwabo

Lege Jean Claude Bishikwabo
3. etasje Violgata 8 1776 Halden
Jean Claude Bishikwabo er en av 28 fastleger i Halden

Siste vurderinger av Jean Claude Bishikwabo

Lege OK, men så stopper det

Jean Claude er vel som de andre også skriver;- flink til å lytte og til å henvise for grundig utredning. Men, så stopper det! Er ikke spesielt enkelt å få tak i og har en lege sekretær kan ikke jobben sin. Roter med timer, er ikke spesielt imøte kommende, litt frekk egentlig og følger ikke opp. OBS! Hun åpner også brev til legen som er merket konfidensielt. Nå hadde ikke jeg en livstruende sykdom, så det var jo bare å bytte lege...

Flott lege, korrekt på alle mulige måter. Effektiv, god lytter, ser alvoret i ting, tilgjengelig, legekontoret ligger sentralt.

Han er en god lege, hyggelig.

Alltid tålmodig og vennlig. Faglig dyktig, har evne til å prate med deg direkte og lytter, resepter blir alltid fulgt opp.
Henviser til spesialist uten at jeg maste om det.

Fornøyd med han som fast lege.

Følger ikke opp

Er fin å snakke med. Synes ikke han bruker tiden på legekontoret godt.

Lytter til deg, men virker ikke interessert til å prøve å finne ut hva som feiler deg. Som igjen resulterer i at man dukker opp på kontoret igjen, med samme symptomer og problemstilling.

Føler meg ofte ikke trodd. Jeg stoler ikke på legens vurdering, og legen setter seg ikke inn i eventuell problemstilling og diagnose. Det tok altfor lang tid å få stilt en diagnose, selv med typiske symptomer, som lett kan oppdages ved en enkel blodprøve.

Selv etter svært mange legebesøk over kort periode, så må du fortelle hele sykdomsforløp (og livshistorie) på nytt igjen, da han ikke husker fra gang til gang.

Generelt misfornøyd med legekontoret og øvrige ansatte, og rutiner og kommunikasjon mellom fastlege og sekretær. Gir ikke beskjed ved positivt prøvesvar, og du må være forberedt på å ringe og mase, mye! Virker som det er dårlig kommunikasjon mellom sekretær og lege, da sekretær sier hun skal gi beskjed til fastlegen, uten at beskjeden når frem.

Helst bør du sette opp en time for å få svar på prøver, her er det relativt enkelt og kort ventetid på å få time.

Nå har jeg ikke hatt fastlegen lenge nok til å komme dit med mer "vanlige" og utbredde sykdommer, og tviler ikke på at han er kunnskapsrik og kompetent. Er sykdomsbildet mer sammensatt derimot og krever tett oppfølgning og videre utredning, så vil jeg ikke anbefale denne legen.

Hyggelig, men følger ikke opp

Første besøk hos ham endte med at han skulle sende en henvisning til spesialist. Etter å ha lest andres anmeldelser her om manglende oppfølging, ringte jeg legekontoret etter par uker og spurte om henvisning var sendt. Svaret var nei, men legesekretæren skulle følge opp (noe hun gjorde).

Senere besøk endte med henvisning til 2 stk ultralyd-undersøkelser. Var hos radiolog, som fant "feilen" og fortalte hva det var. Svar ble også sendt fastlege for videre oppfølging, men jeg har aldri blitt kontaktet av fastlegen om veien videre med diagnosen.

Den andre ultralydundersøkelsen sa radiologen var henvist feil, skulle vært MR - og sendte brev til fastlegen om det. Som ikke har sendt noen ny henvisning.

Tok også blodprøver på sykehuset i forhold til en kreftmarkør, aner ikke resultatet om det er positivt eller negativt - har aldri hørt noe fra fastlegen om resultatene.

Generelt er ikke Bishiwabo flink (eller interessert?) i klinisk undersøkelse - sitter litt mye bak pulten og "fjerndiagnostiserer uten å se, klemme, banke, lytte, osv.

Har nylig byttet lokasjon, og er ikke lett å få tak i. Han ligger også ofte etter med timeavtalene, sørg for at du har time tidlig på morgenen.

Oppsummert; Hyggelig person, men som fastlege duger desverre ikke dette. Står i kø til å bytte.